Information

Discussion in 'Business Operations' started by luchoargen, Nov 19, 2001.

1. luchoargen

luchoargen LawnSite Member

I am tryiang to get some information about turf in the States for my college tehsys in Argentina. Basically what I am trying to find out is when did this activity started as a business, who much does the leader company sells in a year, what is the historical price por the bermuda and its series. How many turf companies are in the United States? And all that kind of information. Do you know where can I get it. Thank you very much.

Sincerely

Luis G Victorica

2. Island Lawn

Island Lawn LawnSite Senior Member

3. Stonehenge

Stonehenge LawnSite Bronze Member
    from Midwest

Buenos dias, senor.

No se si hay una fecha especificamente que empezar negocios de eso. Poe ejemplo, acerca de mi, habia un granjero que cultivara maiz. Desde muchos anos (1960 aproximamente) decidio que habia mejor que cultivar cesped (no se la palabra for 'sod'). Pero, acerca del pais la fecha es diferente.

?Y cuantas companias? No es posible contar. Hay companias nuevas cada dia que cultivar or instalar 'sod' y plantas, y cosas como asi para el paisaje. Un millon, supongo (?).

Si usted visita a los sitios del WWW, mira a los de 'Scotts', o 'Ortho'. Son las companias mas grandes de los quimicos para el corral en los EEUU.

Ojala que la informacion te ayuda. No hay muchos veces que puedo practicar mi Espanol. So la informacion no esta claro, escribo en Ingles.

4. Fantasy Lawns

Fantasy Lawns LawnSite Bronze Member

5. BRL

BRL LawnSite Bronze Member

6. walker-talker

walker-talker LawnSite Platinum Member
    from Midwest

si

Share This Page