Lawn Care Forum banner

Beste bagsysteem voor zit-ZTR

1.9K views 5 replies 4 participants last post by  Brucey  
#1 ·
Afgezien van typische zijvangsystemen heb ik niet veel ervaring met grotere bagsystemen voor ZTR. We hebben een Toro 6000-serie gekocht en willen graag een bagsysteem toevoegen voor de herfst. Dit wordt in de zomer verwijderd. Alleen in het vroege voorjaar en de herfst. Dit gaat gebruikt worden op routes die voornamelijk groter zijn dan 1/2 acre, sommige wel 6-7 acres gazon en sommige een standaard 1/4 acre perceel. Wat het nog ingewikkelder maakt, is dat sommige huizen voor de herfstbladeren worden gebagd en andere niet. Dus de mogelijkheid om snel over te schakelen naar een zijuitwerpmodus is een beetje belangrijk. Sommige huizen hebben "houtachtige gebieden om te dumpen" en andere moeten we in de vrachtwagen vervoeren. Ik probeer te beslissen tussen een grote kieper vanaf de stoel of een 3-zakken-systeem. Toro-eenheid of aftermarket. Verticaal of horizontaal ventilatorsysteem, ventilator gemonteerd op het maaidek of bij de achterbanden. Veel opties en dit is een van de weinige dingen in de gazonverzorging waar ik geen ervaring mee heb. Welke ervaring hebben jullie?

#2 ·
Als je het voor bladeren gebruikt, zou ik ten zeerste aanraden er een te nemen met een eigen motor die een waaier aandrijft om zuigkracht toe te voegen. Ze zijn niet goedkoop, mijn apparaat kostte ongeveer 3000, maar ik ben er zo blij mee dat ik het maar eerder had willen kopen. Houd één ding in gedachten, bladeren zijn zwaar voor de apparatuur, dus er zullen extra onderhoudskosten zijn, de grotere / zwaardere eenheden (vooral die welke echt veel vuil bevatten, omdat dat gewicht toevoegt) kunnen zwaar zijn voor de hydraulica van de maaier. Vergeet niet dat gras zwaarder is dan bladeren, afhankelijk van de grootte van de "zak" moet je deze mogelijk vaker legen met gras, maar kleinere zakken besparen in de herfst niet echt veel tijd met bladeren.
Er zijn verschillende merken (en typen) beschikbaar...
Degene die ik gebruik heet Cyclone Rake, het is een aanhanger met een eigen 10 pk motor.
Mijn uurloon om bladeren op te zuigen met die kerel zal deze herfst ongeveer $ 90- $ 100 per uur bedragen.

#3 ·
Koop gewoon een gebruikte GUS Walker maaier. Je kunt een goede gebruikte krijgen voor minder dan $5.000. Gebruik hem wanneer je moet verzamelen.
Dan, nadat je erachter bent gekomen dat hij zoveel mooier maait dan alles wat je ooit hebt gebruikt, doe je je andere maaiers weg en stap je over op Walker.

#4 ·
Koop gewoon een gebruikte GUS Walker maaier. Je kunt een goede gebruikte krijgen voor minder dan $5.000. Gebruik hem wanneer je moet verzamelen.
Dan, nadat je erachter bent gekomen dat hij zoveel mooier maait dan alles wat je ooit hebt gebruikt, doe je je andere maaiers weg en stap je over op Walker.

View attachment 517799
View attachment 517798
View attachment 517800
Hoewel ik er altijd een heb willen proberen, hebben we geen dealers in de buurt voor veel staten, zoals mij is verteld.

#6 ·
Mijn enige ervaring is met de 14-bushel dump van de seat bagger op mijn jd 994. Enorme verbetering in productiviteit voor herfst schoonmaak, laat een zeer mooie verzorgde afwerking achter als het klaar is. Zeker sneller met legen dan knoeien met drie zakken. We zullen het ofwel in de achterbossen dumpen, aan de stoeprand laten liggen voor het ophalen door de stad of terugkomen met een puinlader en een dumptrailer. Drie zakken kunnen handig zijn als je ze handmatig in een dumptrailer wilt dumpen.

Ik geloof dat Walker een aantal hydraulische highlift dumps maakt, zodat je direct in een dumptrailer kunt dumpen als je die route kiest.