Lawn Care Forum banner

ceramiczna, ułamana elektroda świecy zapłonowej

1 reading
6K views 14 replies 9 participants last post by  FLC2000  
#1 ·
Wymieniłem dzisiaj świece zapłonowe w moim ferris is3200 (vanguard 37 hp efi) i stwierdziłem, że w jednej ze świec zapłonowych brakuje połowy ceramiki wokół elektrody (zdjęcie poniżej). Zakładam, że stało się to podczas montażu świecy i wygląda na to, że trwa to już od jakiegoś czasu. Silnik pracuje dobrze (w ciągu ostatnich kilku miesięcy zauważyłem, że czasami zachowuje się tak, jakby zapalał tylko na jednym cylindrze przez kilka sekund, kiedy go uruchamiam, co, jak przypuszczam, jest prawdopodobnie spowodowane tą świecą zapłonową, więc jeśli tak jest, powiedziałbym, że pękła kilka miesięcy temu, kiedy zaczął się ten problem.

Przeanalizowałem to i najlepszy scenariusz jest taki, że kawałek ceramiki pękł i został wydmuchnięty przez port wydechowy, nie powodując żadnych uszkodzeń tłoka ani gniazda zaworu wydechowego, ale jak prawdopodobne jest to?
Czy nie ma możliwości, żeby kawałek ceramiki był w tym momencie w jakiejkolwiek innej postaci niż pył?

Nie zauważyłem żadnych problemów z mocą, nie zużywa więcej oleju niż od nowości, nie ma zmian w dźwięku silnika. Uszkodzona świeca wygląda mniej więcej tak samo jak ta z drugiej strony.

Czy powinienem liczyć swoje błogosławieństwa i zostawić to w spokoju, czy też zbadać sprawę dalej?
 
#2 ·
Po prostu bym to zostawił w spokoju. Możesz zrobić test kompresji i porównać go z drugim cylindrem, albo to może być idealny powód, żeby kupić endoskop, ale ja bym to po prostu zostawił.
 
#3 ·
Czy powinienem liczyć swoje błogosławieństwa i zostawić to w spokoju, czy też zbadać sprawę dalej?
Zgadzam się z @Scott87. Jeśli do tej pory nie wpłynęło to na twój silnik, to nie wpłynie. Chciałbym wiedzieć, jakiej marki jest świeca zapłonowa? I skąd pochodzi?
.
 
  • Like
Reactions: tobylou8 and Dawson
#5 ·
Zgadzam się z @Scott87. Jeśli do tej pory nie wpłynęło to na Twój silnik, to nie wpłynie. Chciałbym wiedzieć, jakiej marki są świece? I skąd pochodzą?
.
Champion, takie były fabrycznie. Zastąpiłem je NGK.
 
#8 ·
Wymieniłem dziś świece zapłonowe w moim ferris is3200 (vanguard 37 hp efi) i stwierdziłem, że w jednej ze świec zapłonowych brakuje połowy ceramiki wokół elektrody (zdjęcie poniżej). Zakładam, że stało się to, gdy świeca była zamontowana i wygląda na to, że prawdopodobnie tak było od jakiegoś czasu. Silnik pracuje dobrze (w ciągu ostatnich kilku miesięcy zauważyłem, że czasami zachowuje się tak, jakby zapalał tylko na jednym cylindrze przez kilka sekund, kiedy go uruchamiam, co, jak przypuszczam, jest prawdopodobnie spowodowane tą świecą zapłonową, więc jeśli tak jest, powiedziałbym, że pękła kilka miesięcy temu, kiedy zaczął się ten problem.

Zbadałem to i najlepszy scenariusz jest taki, że kawałek ceramiki pękł i został wydmuchnięty przez port wydechowy, nie powodując żadnych uszkodzeń tłoka ani gniazda zaworu wydechowego, ale jak prawdopodobne jest to?
Czy nie ma możliwości, aby kawałek ceramiki mógł w tej chwili pozostać w jakiejkolwiek innej postaci niż pył, prawda?

Nie zauważyłem żadnych problemów z mocą, nie większego zużycia oleju niż miało to miejsce od nowości, żadnych zmian w sposobie pracy silnika. Uszkodzona świeca wygląda mniej więcej tak samo jak ta z drugiej strony.

Czy powinienem liczyć moje błogosławieństwa i zostawić to w spokoju, czy też zbadać dalej?


View attachment 526763
Zbadaj dalej.

Warunki ubogiej mieszanki (na jednym cylindrze) mogą spowodować pęknięcie/odłamanie izolatora.

Jest to silnik chłodzony powietrzem, więc upewnij się, że żeberka głowic są czyste i że żadne zanieczyszczenia nie blokują przejścia powietrza po stronie uszkodzonej świecy zapłonowej.

Sprawdź również, czy śruby wlotowe są dokręcone. Istnieją inne kontrole w celu zdiagnozowania wycieków podciśnienia za pomocą „bezpiecznego dla czujników” sprayu do czyszczenia gaźnika. Jeśli nie znasz rozwiązywania problemów z warunkami ubogiej mieszanki, lepiej zlecić diagnozę dobremu warsztatowi.

Zdziwiony, że system EFI nie ustawił kodu.
 
#11 ·
Dzięki za odpowiedzi/sugestie, problem przy uruchamianiu nie wystąpił dzisiaj, więc prawdopodobnie to uszkodzona wtyczka była tego przyczyną. Planuję wkrótce oddać go do warsztatu, aby wykonać prace gwarancyjne przy zawieszeniu, więc poproszę ich, aby podłączyli komputer, gdy tam będzie, aby sprawdzić, czy wszystko mieści się w specyfikacji.