Ik heb net een nieuwe aandrijfriem en een hydraulische pompaandrijfriem gekocht voor mijn Hustler Super Z Hyperdrive. Geen van beide riemen vertoonde tekenen van slijtage na 872 uur. Ik wilde ze gewoon vervangen.
De in de fabriek geïnstalleerde OEM-pompaandrijfriem is een getande riem (met inkepingen aan de binnenkant).
Hieronder staat een beschrijving van deze riem die op verschillende sites is geplaatst: 604208
NIEUWE ECHTE OEM HUSTLER 604208 NIEUWE STIJL GETANDE RIEM SUPER Z HYPERDRIVE.
Dit is de riem die ik besteld heb, maar de riem die ik ontving (was niet getand), heeft een gladde binnenkant. Onderdeelnummer op de riem was 604208 B - EXCEL MADE IN USA. Ervan uitgaande dat ik de verkeerde riem had omdat de originele riem getand is, belde ik de lokale Hustler-dealer en Briggs and Stratton (Hustler Mfg.) en kreeg te horen dat ze waren overgestapt op een riem met een gladde kant. Ze zeiden dat de riem met een gladde kant langer mee zou gaan en minder snel zou breken.
Dit leek me logisch totdat ik een diepgaand artikel las over soorten riemen en hun toepassing. Hieronder staat een kopie en plak uit het artikel waarin precies het tegenovergestelde staat van wat Hustler me vertelde.
Getande riemen hebben inkepingen aan de onderkant die loodrecht op de lengte van de riem staan (zie figuur 5). Deze eigenschap zorgt ervoor dat de riem kan buigen met kleinere radiussen. Getande riemen zijn geschikt in toepassingen met hetzelfde katrolsysteem als evenwaardige v-snaren. Maar getande riemen zijn duurzamer, produceren minder warmte en hebben een hogere efficiëntie dan standaard v-snaren.
Wie moet je geloven als je tegenstrijdige informatie ontvangt?
De in de fabriek geïnstalleerde OEM-pompaandrijfriem is een getande riem (met inkepingen aan de binnenkant).
Hieronder staat een beschrijving van deze riem die op verschillende sites is geplaatst: 604208
NIEUWE ECHTE OEM HUSTLER 604208 NIEUWE STIJL GETANDE RIEM SUPER Z HYPERDRIVE.
Dit is de riem die ik besteld heb, maar de riem die ik ontving (was niet getand), heeft een gladde binnenkant. Onderdeelnummer op de riem was 604208 B - EXCEL MADE IN USA. Ervan uitgaande dat ik de verkeerde riem had omdat de originele riem getand is, belde ik de lokale Hustler-dealer en Briggs and Stratton (Hustler Mfg.) en kreeg te horen dat ze waren overgestapt op een riem met een gladde kant. Ze zeiden dat de riem met een gladde kant langer mee zou gaan en minder snel zou breken.
Dit leek me logisch totdat ik een diepgaand artikel las over soorten riemen en hun toepassing. Hieronder staat een kopie en plak uit het artikel waarin precies het tegenovergestelde staat van wat Hustler me vertelde.
Getande riemen hebben inkepingen aan de onderkant die loodrecht op de lengte van de riem staan (zie figuur 5). Deze eigenschap zorgt ervoor dat de riem kan buigen met kleinere radiussen. Getande riemen zijn geschikt in toepassingen met hetzelfde katrolsysteem als evenwaardige v-snaren. Maar getande riemen zijn duurzamer, produceren minder warmte en hebben een hogere efficiëntie dan standaard v-snaren.
Wie moet je geloven als je tegenstrijdige informatie ontvangt?