Lawn Care Forum banner

Zand verdichten

10K views 39 replies 20 participants last post by  Cedar Valley Landscapes  
#1 ·
Ik zat laatst te kijken naar een ploeg die naast ons aan het werk was en zag iets vreemds, dus ik stapte op de voorman af om het te vragen. Ze egaliseerden het zand en reden er vervolgens met de trilplaat overheen, daarna installeerden ze de bestratingsstenen op de normale manier en zandden ze zoals gewoonlijk. Ze lieten me de resultaten zien nadat de plaat over de bestratingsstenen was gegaan, ze leken net zo goed te bedden alsof het zonder voorverdichting van het zand was gedaan, de reden dat ze dit doen is om te voorkomen dat ze zo voorzichtig met het zand hoeven te zijn, ze liepen er zo overheen zonder zelfs maar een voetafdruk achter te laten. Doet iemand dit?????? Ik weet dat dit niet door ICPI is goedgekeurd, maar het leek logisch, ik vraag me alleen af of er lange termijn effecten zijn.

#2 ·
Het probleem dat ik hiermee zie, is dat wanneer u uw bestrating in het zand verdicht, deze niet zo ver tussen de voegen migreert, waardoor een zwakkere vergrendeling ontstaat.

#4 ·
Wat ze doen, is tijdverspilling. Als je zand afreit, laat je een laag van 1 inch (ongeveer) zand achter op je basis. Ik ken mensen die anal zijn en denken dat als er zelfs maar een vingerafdruk in het zand zit, de klus mislukt. NIET WAAR!. Soms zijn er klussen waarbij je in een hoek moet beginnen en geen toegang hebt. Je moet over het zand gaan. Je zou een kleine strook multiplex over het zand kunnen leggen en zo kunnen beginnen, maar een eenvoudig feit van de natuurkunde bewijst dat een inch zand een inch zand is. Als je rechtstreeks op het zand zou stappen en zelfs vele malen heen en weer zou lopen, is het nog steeds een inch!. (zolang je het niet schopt of verprutst). Ook - Zand heeft ronde deeltjes... zoals knikkers. Als het zand verdicht is - hetzij door voet- of plaatverdichter, zal de harmonische frequentie het zand in vloeistof veranderen zodra je de bestratingsstenen eroverheen legt en opnieuw aantrilt, zodat het zich nog steeds egaliseert en in je voegen vloeit. Het is een failsafe kussen. Dit is de reden om geen screenings te gebruiken. Steenslag/screenings zullen niet

#5 ·
Een paar jongens die ik ken, gebruiken deze methode en zweren erbij. Ikzelf, gebaseerd op persoonlijke en ICPI-instructies, zie geen voordeel, maar als het voor jou werkt, waarom niet? Ik ben het echt niet 100% eens met ICPI die beweert dat er geen interlocking bereikt zal worden als het zand vooraf wordt verdicht. Ik denk dat het hetzelfde resultaat is als je het zand van bovenaf veegt en ervoor zorgt dat het in die voegen komt door goed te verdichten. Sterker nog, ik gebruik geen zand of steenstof meer, we gebruiken 1/4" grind voor de beddingbasis met echt goede resultaten.

#6 ·
Wat ze doen is tijdverspilling. Als je zand afreit, laat je een laag van 1 inch (ongeveer) zand achter op je basis. Ik ken mensen die anal zijn en denken dat als er zelfs maar een vingerafdruk in het zand zit, de klus mislukt. NIET WAAR!. Soms zijn er klussen waarbij je in een hoek moet beginnen en geen toegang hebt. Je moet over het zand gaan. Je zou een kleine strook multiplex over het zand kunnen leggen en zo kunnen beginnen met leggen, maar een eenvoudig feit van de natuurkunde bewijst dat een inch zand een inch zand is. Als je rechtstreeks op het zand zou stappen en zelfs vele malen heen en weer zou lopen, is het nog steeds een inch!. (zolang je er niet tegenaan schopt of het verknoeit). Ook - Zand heeft ronde deeltjes... zoals knikkers. Als het zand verdicht is - hetzij door voet- of plaatverdichter, zal de harmonische frequentie het zand in vloeistof veranderen, dus het zal zich nog steeds egaliseren en in je voegen stromen. Het is een fail-safe kussen. Dit is de reden om geen zeefzand te gebruiken. Steenslag/zeefzand zal niet "vloeibaar" worden door de trilling van de verdichter en zal alleen maar harder worden. Dit kan gunstig zijn als je bedreven bent in het afreien of een probleemgebied hebt dat wat versteviging nodig heeft, maar voor de gemiddelde klus, gebruik altijd betonzand en verdicht niet van tevoren. Geen reden voor.
Je maakt een grapje, toch? Zeg me alsjeblieft dat je een grapje maakt! Ten eerste heeft gewassen betonzand hoekige deeltjes... metselwerk of ander ongeschikt zand heeft ronde deeltjes. Gebruik nooit een grond met ronde deeltjes. Ten tweede, zand wordt NOOIT vloeibaar als het verdicht is... wie heeft je dit verteld?:dizzy: De trilling zet de bestrating in het ONVERDICHTE zand. Als je zand voorgecomprimeerd is, zal het NIET in de voegen bewegen en zullen je bestratingsstenen hoogstwaarschijnlijk last hebben van horizontale migratie. Ten derde, je zegt dat een inch zand nog steeds een inch is, zelfs als je erop stapt. NIET WAAR! zand verdicht net als elke andere grond. Wanneer je verdicht, elimineer je luchtmoleculen en -zakken uit de grond die je gebruikt... dus je verandert een inch fluffy, met lucht gevuld zand in 5/8" volledig verdicht, luchtloos zand. Er zijn nog veel meer dingen waar ik je op zou kunnen hameren, maar ik krijg hoofdpijn van het denken aan aannemers zoals jij. Geen wonder dat je klussen mislukken.

Chris

#7 ·
Een paar jongens die ik ken, gebruiken deze methode en zweren erbij. Ik, gebaseerd op persoonlijke en ICPI-instructies, zie geen voordeel, maar als het voor jou werkt, waarom niet? Ik ben het echt niet 100% eens met ICPI die beweert dat er geen interlocking zal worden bereikt als het zand vooraf wordt verdicht. Ik denk dat het hetzelfde resultaat is als je het zand van bovenaf veegt en ervoor zorgt dat het in die voegen komt door echt goed te verdichten. Sterker nog, ik gebruik geen zand meer of steenstof, we gebruiken 1/4" grind voor de beddingbasis met echt goede resultaten.
Je bent net zo erg!

Chris

#11 ·
Ik vind het geweldig om te horen hoe dom ingenieurs zijn en aannemers het weten omdat ze in de praktijk zitten. De meeste mensen die geen serieuze problemen hebben gehad, komt omdat hun werk de tand des tijds nog niet heeft doorstaan. Zeker, een terras zal geweldig zijn in week één, maand één, jaar één. Ga terug naar jaar 5 en 10, dan krijg je je echte antwoorden.

Verdicht je zand niet, het is tijdverspilling omdat je het niet correct installeert.

Is zand rond? Naar welke stranden ga je?

#14 ·
Je maakt een grapje, toch? Zeg me alsjeblieft dat je een grapje maakt! Ten eerste heeft gewassen betonzand hoekige deeltjes... metselwerk of ander ongeschikt zand heeft ronde deeltjes. Gebruik nooit een grond met ronde deeltjes. Ten tweede vloeit zand NOOIT vloeibaar als het wordt verdicht... wie heeft je dit verteld?:dizzy: De trilling zet de bestrating in het ONVERDICHTE zand. Als je zand voorgecomprimeerd is, zal het NIET in de voegen bewegen en zullen je bestratingsstenen waarschijnlijk last hebben van horizontale migratie. Ten derde zeg je dat een inch zand nog steeds een inch is, zelfs als je erop stapt. NIET WAAR! Zand verdicht net als elke andere grond. Wanneer je verdicht, elimineer je luchtmoleculen en -zakken uit de grond die je gebruikt... zo verander je een inch pluizig, met lucht gevuld zand in 5/8" volledig verdicht, luchtloos zand. Er zijn nog veel meer dingen waar ik je op zou kunnen hameren, maar ik krijg hoofdpijn van het denken aan aannemers zoals jij. Geen wonder dat je klussen mislukken.

Chris
Voor een aannemer die professioneel zou moeten zijn in de branche, weet je zeker niet meer dan de gemiddelde huiseigenaar. Weet je überhaupt waarom zand wordt aanbevolen voor de beddinglaag?? Omdat het in de meeste omstandigheden een onfeilbare laag is om een ​​gelijkmatig, vlak oppervlak te bereiken. Het zand zal onder de harmonische trillingen "vloeibaar" worden, ook wel bekend als gladstrijken en gelijkmatig comprimeren, op voorwaarde dat er stijve randbeperkingen zijn. Als de randbeperkingen falen, JA, zal het zand blijven uitdrijven met aanhoudende verticale kracht. Het is duidelijk voor iedereen in de branche die dit leest wat er gebeurt tijdens het lopen achter een plaatverdichter.

Zelfs als iemand het zand voorafgaand aan de plaatsing heeft aangestampt, zal het zand, zodra de bestrating daarna is verdicht, nog steeds in de voegen worden gedwongen. Dat kleine beetje interlocking (1/4-3/8") gaat niet voorkomen dat een oprit horizontaal migreert. Het legpatroon bepaalt de mate van interlocking door elkaar kruisende verbindingslijnen.

Ik wil je optimisme niet temperen, maar helaas heb je het weer mis. Zand verdicht niet - het zal alleen comprimeren als het aan alle kanten gebonden is. Laat me verdicht zand zien! - Iemand. Ik wil zien hoe je een sneeuwbal van zand maakt. Laten we eens kijken hoe je een winkelwagentje door plaatverdicht zand duwt. Het zal niet bij elkaar blijven. Ronde deeltjes! Wil je onze professionele gemeenschap uitleggen hoe, als je een inch zand afstrijkt en het plotseling verdwijnt naar een ander getal door er gewoon op te lopen? Misschien ben je gezakt voor natuurkunde op school? Of ben je niet zo ver gekomen? Het zand kan er 10 minuten, 10 dagen of 10 jaar liggen. Nat, droog, warm, koud etc. etc. Een inch is een inch PUNT. Je kunt bestratingsstenen leggen over voorgestampt zand, zand met voetstappen erin, droog zacht zand of vochtig zand. Het is nog steeds een inch en na het definitieve verdichten zullen de resultaten nog steeds hetzelfde zijn. :drinkup:

#15 ·
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door AztlanLC
Een paar jongens die ik ken gebruiken deze methode en zweren erbij, ik gebaseerd op persoonlijke en ICPI-instructies zie geen voordeel, maar als het voor jou werkt, waarom niet, ik ben het echt niet 100% eens met ICPI die beweert dat er geen interlocking zal worden bereikt als zand vooraf wordt verdicht, ik denk dat het hetzelfde resultaat is als je het zand van bovenaf veegt en ervoor zorgt dat het in die voegen komt door het echt goed te verdichten, in feite gebruik ik geen zand meer of steenstof, we gebruiken 1/4" grind voor de beddingbasis met echt goede resultaten.
Je bent net zo erg!

Chris
AztlanLC heeft gelijk. Het vegen van zand over de bestratingsstenen en het verdichten ervan bereikt niet alleen een gelijke interlocking, maar helpt ook om een beschermend kussen te bieden voor de plaatstamper om over het oppervlak van de bestratingsstenen te glijden en deze te beschermen tegen slijtage.

Het leggen van de bestratingsstenen op 1/4 aggregaat is acceptabel voor doorlatende bestratingen en stormwaterbeheer. Chris, doe ons een plezier... leg je handen om je nek en wurg jezelf. :dizzy:

#18 ·
Ik verdicht geen zand voordat ik het aanbreng, maar ik kan me voorstellen dat het geen verschil maakt. Je kunt zand niet echt verdichten, tenzij je het nat maakt, dan is dat een heel ander verhaal.

#20 ·
Ik wil zien dat je een sneeuwbal van zand maakt.
Sorry, maar ik wil graag zien dat je een "sneeuwbal" maakt van iets anders dan SNEEUW! :hammerhead:

heck, ik wil graag zien dat je een *bal* maakt van crusher run. Omdat we tegenwoordig allemaal een digitale camera hebben, wachten we op een foto van crusher run gevormd tot een bal :)

Ik geloof niet in het aanstampen van zand. Nooit gedaan. zal nooit gebeuren.

Zand is alleen bedoeld voor bedding. Vandaar de term "beddingzand".

We egaliseren een inch. niet meer, niet minder. Op deze manier zakken de bestratingsstenen na het verdichten een halve inch in.

#22 ·
Sorry, maar ik zou graag willen zien dat je een "sneeuwbal" maakt van iets anders dan SNEEUW! :hammerhead: Nou, ik zou graag willen zien dat je een *bal* maakt van brekerzand. Omdat we tegenwoordig allemaal een digitale camera hebben, wachten we op een foto van brekerzand dat tot een bal is gevormd :) Ik geloof niet in het verdichten van zand. Nooit gedaan. zal nooit gebeuren. Zand is alleen bedoeld voor bedding. Vandaar de term "beddingzand". We egaliseren één inch. niet meer, niet minder. Op deze manier zakken de bestratingsstenen na het verdichten een halve inch in.
Je bestratingsstenen zakken 1/2"... wauw. Waar gaat al dat zand naartoe als zand niet verdicht?

#23 ·
Your pavers settle by 1/2"... wow. Where does all that sand go if sand doesn't compact.
PRECIES!

- Wanneer we uitgraven, voor voetgangersgebruik, graven we 8 inch uit.

- 5 inch voor de fundering

- 1 inch zandbed

- 2 3/8 inch voor de dikte van de bestratingsstenen.

Tel die getallen bij elkaar op en je krijgt 8 3/8".

Maar als alles gezegd en gedaan is.......ligt het wegdek OP DE EEN OF ANDERE MANIER perfect gelijk met de beoogde uiteindelijke hoogte!

Hoe gebeurt dit???? :dancing:

Misschien gebruiken we gewoon sub-par bestratingsstenen en worden de bestratingsstenen zelf samengedrukt.....zoals WE ALLEMAAL weten - het zand verdicht niet :hammerhead:

Is er hier iemand ooit in Florida geweest? Heeft er iemand ooit al die gebouwen aan de rand van de oceaan gezien? Heeft iemand ooit opgemerkt dat de grond daar in Florida zand is?? Als zand niet verdicht - hoe vallen al die gebouwen dan niet naar één kant?

Ik was jaren geleden op een seminar. En er was een ingenieur aan het woord. ICPI-seminar, als ik me niet vergis. En de ingenieur zei: "Zand zal net zo goed verdichten als aggregaat, maar de reden dat het niet voor een basis wordt gebruikt, is omdat zand te duur is, aggregaat is goedkoper en aggregaat zal net zo goed verdichten."

#24 ·
Ik wilde geen ruzie beginnen, JEEZZZZ, maar het is altijd interessant om te zien wie wat te zeggen heeft........Ik zie de voordelen van het verdichten van het zand in termen van installatiegemak, nogmaals, als ik de patio over 5 jaar zou zien en hij er dan net zo goed uit zou zien als nu, zou ik het waarschijnlijk zelf doen, het vereenvoudigt de dingen echt, maar voor nu....Ik denk dat de jury er nog steeds niet uit is. Zand in je bed klinkt alsof het pijn zou kunnen doen...,...LOL.....Ik vind het idee van een BBQ leuk, ik denk dat Matt zich vrijwillig heeft aangemeld omdat het zijn idee is. Misschien zouden we Lawnsite kunnen laten contact opnemen met een aantal van de sponsors om te zien of ze geïnteresseerd zijn in het organiseren van een soort mini-expo, ik heb een goede connectie bij een van de skigebieden hier in Jersey.......

#25 ·
.....Ik heb een goede connectie bij een van de skigebieden hier in Jersey.......
Om de een of andere reden klinkt een ontmoeting in NEW JERSEY niet erg aantrekkelijk voor mij.

de ontmoeting, zeker.

new jersey?? Bah.