Lawn Care Forum banner

Ideeën voor gebogen Franse afvoer

6.2K views 22 replies 7 participants last post by  GroundWorx  
#1 ·
Ik wil dit gebogen gedeelte van 20 voet aanpakken dat van het terras komt en in de loop der tijd bodemerosie heeft (eerste twee foto's), maar dat is verbreed en de herinrichting van het gebied is begonnen. De uitdaging is dat regenwater van dit terras op het gebied komt waar het gras zou moeten groeien en nu moet ik een Franse afvoer plaatsen, of zo gaat mijn logica. Idealiter zou het aan de goedkopere kant van de dingen zijn met EZ-Drain Prefabricated French Drain met pijp of 5 in. Pro Series Channel Drain 6° Bend Qwik-Turn Deep Profile Radius koppeling, maar die zijn nergens op voorraad. Andere ideeën zijn welkom
Image
Image
Image

#4 ·
Bekkens afvoeren gemaakt van 4" dunwandig pvc. Ze kunnen in serie worden aangesloten voor deze situatie. Ik zou hier geen drainage installeren. Home Depot zou alles moeten hebben wat je nodig hebt voor onderdelen om dit te bouwen.

#6 ·
Ik zou waarschijnlijk een stenen rand met landschapsrivierstenen rond het terras voorstellen. Installeer drainagebuizen (wat u een Franse drain noemt) onder de stenen. Ik zou een sleuf graven ter breedte van de rand, ongeveer 8 inch diep, en deze bekleden met ty-par. Leg de 4-inch tegel op de bodem en vul deze met 3/4-inch wit grind. Leg vervolgens de landschapsstenen bovenop het 3/4-inch grind, zonder doek ertussen. De uitstraling moet passen bij uw terras en het zal fungeren als een kanaalafvoer zonder eruit te zien als een kanaalafvoer. Voer het water weg van de 4-inch tegel met een 5-inch of 6-inch leiding als u een zeer groot verzamelgebied heeft.

#9 ·
Ik zou waarschijnlijk een stenen rand suggereren met landschapsrivierstenen rond het terras. Installeer drainagetegels (wat je een Franse drain noemt) onder de steen. Ik zou een geul graven met de breedte van de rand, ongeveer 8 inch diep, en deze bekleden met ty-par. Leg de 4 inch tegel op de bodem en vul deze met 3/4 inch wit gesteente. Leg vervolgens de landschapssteen bovenop het 3/4 inch gesteente, zonder stof ertussen. De uitstraling moet overeenkomen met je terras en het zal fungeren als een kanaalafvoer zonder eruit te zien als een kanaalafvoer. Voer het water weg van de 4 inch tegel met een 5 inch of 6 inch leiding als je een heel groot opvanggebied hebt.
Was vandaag aan het nadenken over stenen, dus dat klopt precies

#7 ·
Vertraag de stroom. Ik denk dat dat een betere optie is dan een Franse afvoer hier. Franse afvoeren zijn goed voor het verzamelen van water, naar mijn mening volledig waardeloos op hellingen. Zoals al is voorgesteld, mogelijk een paar opvangbakken in combinatie met stijve 4 tot 5 inch pvc, begraven en na de helling afvoeren. Heb dit in het verleden al talloze keren gedaan met zeer goede resultaten.

#10 ·
Vertraag de stroom. Ik denk dat dat een betere optie is dan een Franse afvoer hier. Franse afvoeren zijn goed voor het verzamelen van water, naar mijn mening volledig waardeloos op hellingen. Zoals al is voorgesteld, misschien een paar opvangbakken in combinatie met stijve 4 tot 5 inch pvc, begraven en afvoeren na de helling. Heb dit in het verleden talloze keren gedaan met zeer goede resultaten.
zal morgen wat foto's maken, maar de begraven bassins die aan elkaar zijn gekoppeld en water in het bos schieten en dan met rotsen erop is de manier waarop ik neig + het is kosteneffectief

#12 ·
Ik heb steen over 3 bassins geplaatst (tandem bevestigd met stijf pvc aan een afvoer naar mijn voortuin op ongeveer 30 meter afstand) in mijn eigen gazon aan de bovenkant, dat veel drainage krijgt, aangezien wij het laagste gazon hebben. Ik heb 2 lagen van het commerciële vezelweefsel en dan ongeveer 10 cm kalksteengrind erop gelegd. 8 jaar later werkt het nog steeds prima.

#14 ·
Ik heb rotsen over 3 bassins geplaatst (tandem bevestigd met stijf pvc aan een afvoer naar mijn voortuin, ongeveer 30 meter verderop) in mijn eigen gazon aan de bovenkant, dat veel drainage krijgt, aangezien wij het laagste gazon hebben. Ik heb 2 lagen van het commerciële vezelweefsel geplaatst en dan ongeveer 10 cm kalksteengrind erbovenop. 8 jaar later werkt het nog steeds prima.
Even ter verduidelijking, ik suggereerde niet dat het niet zou werken. Alleen dat voor het afwateringsgebied dat hij heeft, een afvoer langs het hele terras beter zou zijn. Met een droge put moet al het water erheen stromen. Ik zou liever geen droge put met rotsen bedekken. Soort van in strijd met het doel ervan IMHO. Maar ja, het zal op die manier prima functioneren.

#13 ·
Holy crap, dat is een vreselijke installatie. Wat is er gebeurd? De onderste laag blokken moet minstens 4 inch begraven zijn, idealiter volledig begraven voor een mooie trapinstallatie zoals die. En geen grindfundering?! Dat is geen erosie, dat is gewoon een vreselijke installatie die ellendig zal mislukken. Maar misschien heb je het zelf gedaan. Ik zou nog steeds hetzelfde zeggen.

#16 ·
Holy crap, dat is een vreselijke installatie. Wat is er gebeurd? De onderste laag blokken moet minstens 4 inch begraven zijn, idealiter volledig begraven voor een mooie trapinstallatie zoals die. En geen grindfundering?! Dat is geen erosie, dat is gewoon een vreselijke installatie die ellendig zal falen. Maar misschien heb je het zelf gedaan. Ik zou nog steeds hetzelfde zeggen.
Het zat bij het huis, dus wie weet of het een professional of een huiseigenaar was, maar het is een groot gebied dat is gedaan, dus ik gok dat het een professional was. Dit is iets van 10 jaar in de maak, maar je hebt gelijk in de beoordeling dat het zou mislukken, daarom spring ik er nu op. Of ik haal het eruit en doe het opnieuw goed, of ik probeer een andere aanpak. Goed nieuws is dat ik genoeg vuil heb om het weer op te bouwen (de laatste foto's zijn ongeveer 10 volle kruiwagens) en ik denk dat ik er nog 5-10 moet doen, dan de sleuf graven (lagere kosten + minder inspanning) en de waterstroom van dit gebied de bossen in krijgen.

#17 ·
Huidig plan, weet niet zeker of ik 3 bassin-afvoeren nodig heb, maar als ik het in het weekend bij hevige regenval bekijk, zijn er 3 plaatsen waar het water van de bestrating afkomt. Beide uiteinden, wat minimaal is, en dan een in het midden waar de waterstroom hevig is, waar zeker een opvangbassin nodig is. Het middelste gedeelte van de bestrating is waar alle eerdere erosie plaatsvindt en een modderpoel creëert die dan de heuvel afrolt. Ik denk dat een paar kruiwagens aarde om op te bouwen zullen helpen, plus het niveau van de geul een paar centimeter verhogen is geen slechte zaak.

Attachments

#22 ·
Huidig plan, weet niet zeker of ik 3 bassin-afvoeren nodig heb, maar als ik het in het weekend bij hevige regenval observeer, zijn er 3 plaatsen waar het water van de bestrating afkomt. Beide uiteinden, wat minimaal is, en dan een in het midden waar de stroming sterk is, waar zeker een opvangbassin nodig is. Het middelste gedeelte van de bestrating is waar alle eerdere erosie plaatsvindt en een modderpoel creëert die dan de heuvel afrolt. Ik denk dat een paar kruiwagens aarde om op te bouwen zullen helpen, plus het niveau van de geul een paar centimeter verhogen is geen slechte zaak..
2e idee dat ik leuk vind voor bassin #1 of de hoogste op de "heuvel", nog niet zeker over bassin #3 maar denk dat een aparte nodig zou kunnen zijn, tenzij ik het kan verhogen en egaliseren...

Attachments

#18 ·
Ik zou 2 4" PVC afvoerleidingen gebruiken. Eén om de afvoer van de heuvel op te vangen en één voor het terras. Het is misschien overdreven, maar ik wil er zeker van zijn dat dit goed wordt opgelost. Als de basis van de treden uit één blok bestaat, zorg er dan voor dat bij het egaliseren zoveel mogelijk aarde de basis van het blok bedekt (minstens 2 inch).

#19 ·
Ik zou 2 4" pvc afvoerleidingen gebruiken. Eén om de afvoer van de heuvel op te vangen en één voor het terras. Het is misschien overdreven, maar ik wil er zeker van zijn dat dit goed wordt opgelost. Als de basis van de trappen een enkele bloklaag is, zorg er dan voor dat bij het egaliseren zoveel mogelijk vuil de basis van het blok bedekt (minstens 2 inch).
Ik dacht ook in die richting en zou ze dan in een enkele lijn het bos in laten lopen