Lawn Care Forum banner

Bahia snijden met Scag Wildcat en Gravely Pro Ride

5.7K views 19 replies 7 participants last post by  Ridin' Green  
#1 ·
Gezien de snijomstandigheden op bahia en dallisgras die erg zwaar zijn met de droogte die we hier hebben gehad, dacht ik dat dit een goed moment zou zijn om een Scag met het Velocity plus deck te testen, naast mijn Gravely Pro Ride, 60" deck en 27 PK Kawasaki (EverRide Warrior rood geschilderd).

Dus een week geleden vrijdagmiddag ging ik naar de dichtstbijzijnde dealer voor Scag en nam een Scag Wildcat in bezit met het 61" Velocity plus deck en de 26 PK vloeistofgekoelde Kawasaki voor het weekend. De urenteller stond op 96 uur toen ik hem kreeg. Ik controleerde de messen toen ik hem mee naar huis nam en ze waren erg bot, dus ik zette een set van mijn messen (vers geslepen, voor mijn Lastec 61") erop. Ik zette ook een vers geslepen set op mijn Gravely Pro Ride maaier.

Mijn helper en ik hebben die dag 8 tuinen gemaaid, waarvan 3 ongeveer 2 hectare of iets meer. Ik hield hem bezig met de Lastec en het trimmen, terwijl ik heen en weer wisselde tussen de Scag en Gravely op de 5 tuinen waar ik de Scag op gebruikte. Alle eigendommen bestonden voornamelijk uit Bahia met wat Dallisgras en bermuda gemengd op plekken. Er waren verschillende omstandigheden op deze tuinen met betrekking tot de droogte en taaiheid van de grassen, en de hoogte en dikte ervan, ook.

Ik heb alleen foto's gemaakt op de eerste die ik heb gemaaid, omdat de resultaten in principe hetzelfde waren op alle. Er was ook niet altijd genoeg verschil in de kwaliteit van de snede om het op de foto's te kunnen zien.

Op elk van de 5 eigendommen zou ik 3-4 keer maaien met één maaier en dan overschakelen naar de andere maaier voor 3-4 keer. Mijn waarnemingen zijn als volgt:

Beide maaiers sneden het enigszins droge maar groene, stengelige bahia zeer goed, waarbij het Gravely Pro Ride 60" deck (Red Everride Warrior) het bahia schoner sneed in één keer maaien op 3" op beide machines.

De Scag hakte de stengels meer op dan de Gravely, maar beide waren acceptabel in dit scenario.

Op de drogere, stengelige Bahia, die meestal niet erg dik was, sneed de Pro Ride aanzienlijk schoner dan de Widcat. Hoewel geen van beide het zo schoon sneed als de groenere bahia. Beide decks hadden wat frontale blowout bij het snijden van de dunne grasgebieden.

Op deze dag, in dit soort snijcondities; zou de Pro Ride een schone snede maken met een hogere snelheid dan de Wildcat.

Ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die zeggen dat ik bevooroordeeld was, maar ik weet wat ik heb ervaren met de twee maaiers, die dezelfde eigendommen op hetzelfde moment maaien. Ik weet zeker dat de resultaten anders zouden kunnen zijn in noordelijke grassen of normale (niet-droogte) snijcondities.

De Gravely Pro Ride blinkt hier uit in normale snijcondities (de Lastec doet het ook goed, alleen niet zo schoon op de stengelige Bahia), net als ik zeker weet dat de Velocity Plus dat ook doet.

Ik wilde opzettelijk maaiers vergelijken in deze zware omstandigheden, omdat elke maaier van commerciële kwaliteit geweldig zal snijden (hier beneden) in mei en begin juni, voordat de Bahia sterk wordt en voordat het droog wordt.

De Scag Wildcat heeft goed werk verricht op deze moeilijk te snijden bahia, alleen niet zo goed als de Pro Ride die dag.

Ik zal proberen een paar foto's van de twee te plaatsen.

Deze thread is niet gestart om een ​​argument of debat te beginnen. Het was alleen om mijn ervaring afgelopen zaterdag met de twee maaiers op die dag, op mijn accounts, in die snijcondities door te geven.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

#2 · (Edited)
HĂ© Razor, was er een merkbaar verschil in de manier waarop de 2 maaiers functioneerden? Voelde de ene "soepeler" aan dan de andere? Hoe zit het met de locaties van de bedieningshendels, zoals de ene boven de andere?
Bedankt, Stan

#5 ·
HĂ© Razor, was er een merkbaar verschil in de manier waarop de 2 maaiers handelden? Voelde de ene "soepeler" aan dan de andere? Hoe zit het met de locaties van de bedieningshendels, bijvoorbeeld de ene boven de andere?

Bedankt, Stan
Ze handelden ongeveer hetzelfde. De bedieningshendels van de Scags waren misschien iets gemakkelijker te bewegen.

De Pro Ride reed beter, met de verende stoel en de draaibare vooras.

De Wildcat scalpte op plaatsen waar de Pro Ride of Lastec niet scalpte. Ik denk dat het de vaste voorkant was.

De Wildcat voelde met zijn kleinere pompen en wielmotoren wat wendbaarder aan rond plantenbakken, obstakels etc., maar niet zo wendbaar of nauwkeurig als mijn Lastec.

Ik vind de grotere bedieningshendels op de Pro Ride beter en de voetplaat is groter en plat, wat ik beter vind. De hoogteverstelling van het maaidek is veel gemakkelijker en sneller te gebruiken dan de pin-stijl die de Scag heeft.

Het maaidek op de ProRide kostte veel minder moeite om op te tillen met het voetpedaal dan de Scag. Ik weet niet of de pedaalveren van de Wildcat etc. kunnen worden aangepast of niet.

De Pro Ride lijkt wat meer controle te hebben bij de voorwaartse neerwaartse instap op een slootkant, maar geen van beide is zo goed als de Lastec op de slootkanten.

Het kan zijn dat ik er gewoon niet aan gewend was geraakt aan de Scag, maar ik dacht dat de Wildcat gemakkelijker een achterband liet glijden bij het vertragen of het starten van een bocht dan de Pro Ride. De Lastec stopt en draait beter dan beide andere.

Ik vind de Pro Ride beter, maar ik denk dat de Wildcat goed gebouwd is.

Ik zou graag een keer de Cheetah of de Turf Tiger willen proberen.

#9 ·
Ze handelden bijna hetzelfde. De bedieningshendels van de Scags waren misschien iets gemakkelijker te bewegen.

De Pro Ride reed beter, met de verende stoel en de draaibare vooras.

De Wildcat scalpte op plaatsen waar de Pro Ride of Lastec niet scalpte. Ik denk dat het de vaste voorkant was.

De Wildcat met zijn kleinere pompen en wielmotoren voelde wat wendbaarder aan rond plantenbakken, obstakels etc., maar niet zo wendbaar of nauwkeurig als mijn Lastec.

Ik vind de grotere bedieningshendels op de Pro Ride beter en de voetplaat is groter en vlak, wat ik beter vind. De hoogteverstelling van het dek is veel gemakkelijker en sneller te gebruiken dan de penstijl die de Scag heeft.

Het dek op de ProRide kostte veel minder moeite om op te tillen met het voetpedaal dan de Scag. Ik weet niet of de pedaalveren van de Wildcat etc. kunnen worden afgesteld of niet.

De Pro Ride lijkt wat meer controle te hebben bij de voorwaartse neerwaartse instap op een slootkant, maar geen van beide is zo goed als de Lastec op de slootkanten.

Het kan zijn dat ik er gewoon niet aan gewend was geraakt, maar ik dacht dat de Wildcat gemakkelijker was om een achterband te laten glijden bij het afremmen of het starten van een bocht dan de Pro Ride. De Lastec stopt en draait beter dan beide andere.

Ik vind de Pro Ride beter, maar ik denk dat de Wildcat goed gebouwd is.

Ik zou graag een keer de Cheetah of de Turf Tiger willen proberen.
Bedankt voor de tijd en moeite die u heeft genomen om uw ervaring met ons te delen, ik waardeer het!

#11 ·
Beide zien er een beetje ruw uit. Probeer verschillende messen. Ik snijd ook Bahia en zou flippen als ze er zo ruw uit zouden komen. Die van mij zien eruit als een tapijt.
Deze specifieke eigenschap was de droogste van degenen die ik heb gesneden. Daarom heb ik de foto's van deze gemaakt. We zitten in wat een "uitzonderlijke droogte" wordt genoemd, wat de ergste fase van een droogte is. De anderen zagen er beter uit.De Pro Ride heeft geen problemen met normale vochtige bahia. Er waren een paar normale groene plekken op deze plek, maar het meeste was die doffe groene kleur vlak voordat het bruin begint te worden.Ik denk dat jullie de afgelopen twee maanden veel meer regen hebben gehad dan wij.

#12 ·
Deze specifieke eigenschap was de droogste van degenen die ik heb gesneden. Daarom heb ik de foto's van deze gemaakt. We zitten in wat een "uitzonderlijke droogte" wordt genoemd, wat de ergste fase van een droogte is. De anderen zagen er beter uit.

De Pro Ride heeft geen problemen met normale vochtigheid bahia. Er waren een paar normale groene plekken op deze plek, maar het meeste was die doffe groene kleur vlak voordat het bruin begint te worden.

Ik denk dat jullie de afgelopen twee maanden veel meer regen hebben gehad dan wij.
We waren erg droog tot vorige week. Ik kan de foto's nu zien, het ziet er inderdaad ruig uit, zoals Richard zei. Heb je toegang tot enkele G6-messen? Zo ja, dan kun je misschien met beide machines maaien met G6-messen.

#13 ·
Misschien kan iemand me hier helpen, maar heeft die pro-ride een X-Factor deck? Ziet er voor mij niet naar uit en lijkt niet het X-Factor label te hebben zoals mijn Pro-turn. Heeft Gravely niet een tijdje geleden het Pro-Ride-ontwerp van Everide gekocht of zoiets?

#14 ·
Ariens kocht Auburn Consolidated Industries, het bedrijf dat het merk EverRide bouwde en ook eigenaar was van Great Dane. De Gravely Pro Ride-serie is hetzelfde als de EverRide Warrior, met misschien een paar updates.

#15 ·
Ariens kocht Auburn Consolidated Industries, het bedrijf dat het merk EverRide bouwde en ook eigenaar was van Great Dane. De Gravely Pro Ride-serie is hetzelfde als de EverRide Warrior was, met misschien een paar updates.
Oké, bedankt voor de info. Ik hoop dat je wat van de regen hebt gehad die vandaag door Arkansas kwam, ik reed door een overstroming om naar Little Rock te komen. We hebben vandaag ongeveer 2,5 inch gehad.

#16 ·
Deze specifieke eigenschap was de droogste van degenen die ik heb gesneden. Daarom heb ik de foto's van deze gemaakt. We zitten in wat een "uitzonderlijke droogte" wordt genoemd, wat de ergste fase van een droogte is. De anderen zagen er beter uit.

De Pro Ride heeft geen problemen met normale vochtige bahia. Er waren een paar normale groene plekken op deze plek, maar het meeste was die doffe groene kleur, net voordat het bruin begint te worden.

Ik denk dat jullie de afgelopen twee maanden veel meer regen hebben gehad dan wij.
Ja, het is hier in Arkansas erg droog, mijn provincie heeft al maanden een brandverbod. Bahia is zeker moeilijk te maaien als het zo droog is.

#17 · (Edited)
We waren erg droog tot vorige week. Ik kan de foto's nu zien, het ziet er inderdaad ruw uit zoals Richard zei. Heb je toegang tot G6-messen? Zo ja, dan kun je misschien proberen te maaien met beide machines met G6-messen.
We hebben tot gisteravond en vandaag geen meetbare regen gehad. Ik denk dat we in totaal bijna 1,5 inch hebben gekregen. We hebben vannacht weer een behoorlijke kans.Ik bezit de Scag niet, ik had hem alleen dat weekend. Ze hebben nog geen g6- of g5-messen voor de Pro Ride, maar ik heb een set voor mijn Lastec en ze werken redelijk goed, maar niet zo goed als de Oregon Super High lifts op de droge bahia.Over het perceel waar de foto's zijn genomen, het gras werd bruin in eind juni nadat het vrij kort was gemaaid (gevraagd door de eigenaar). We kregen eindelijk een week in half juli goede regen en de Bahia kwam redelijk goed terug. Dus de volgende keer dat ik het op ongeveer 3" maaide, maaide het heel soepel.Na die week dat het in juli regende, hebben we geen regen meer gehad en veel dagen met een temperatuur van meer dan 100 graden, dus het gras was bijna gestopt met groeien en was meestal droog en vrij dun. Naar mijn ervaring is dat de moeilijkste soort om schoon te maaien.Als je de foto's vergroot, kun je zien dat het niet erg dik is. Hoe dan ook, ik weet hoe ze er normaal uitzien als ze met de Pro Ride worden gemaaid. Ze hebben die tapijtsnede waar Richard het over had.Ik zal proberen wat foto's te maken de volgende keer dat ik ze maai.:)

#18 ·
Ik verwacht dat het Velocity Plus-dek de stelen iets meer zal hakken, omdat het een plat dekontwerp is, en hoewel ik weet dat het wordt beschouwd als een open dekontwerp, worden de stelen nog steeds meer gerecirculeerd in een plat dek, open snijkamergebied, voordat ze de deur uit kunnen dan in een tunnelstijl dek. Omdat je Gravely een dek in tunnelstijl heeft, worden de stelen gesneden en zonder veel (zo niet) recirculatie en in grotere stukken door de tunnel gestuurd bij het snijden van het echt lange/hoge spul.

Ik geloof dat dat dezelfde reden is dat je zag dat de knipsels zich meer ophoopten voor het dek toen je je Gravely gebruikte op het overwoekerde gazon van je vrienden dan je deed met de Scag zoals je in je andere thread noemde. Er zijn gewoon zoveel knipsels om mee om te gaan in lang gras als dat, dat er maar zoveel door de tunnel kan komen als je verder gaat, en de rest begint zich voor het dek op te hopen in de richting die je reist.

Over het algemeen, en gezien de omstandigheden, vond ik dat de sneden in beide threads er redelijk goed uitzagen.

#19 ·
Ik zou verwachten dat het Velocity Plus-dek de stengels wat meer zou hakken omdat het een plat dekontwerp is, en hoewel ik weet dat het wordt beschouwd als een open dekontwerp, worden de stengels nog steeds meer gerecirculeerd in een plat dek, open snijkamergebied type dek, voordat ze de deur uit kunnen dan in een tunnelstijl dek. Omdat je Gravely een tunnelstijl dek heeft, worden de stengels gesneden en zonder veel (zo niet) recirculatie en in grotere stukken door de tunnel gestuurd bij het snijden van het echt lange/hoge spul.

Ik geloof dat dat dezelfde reden is dat je zag dat de knipsels zich meer ophoopten voor het dek toen je je Gravely op het overwoekerde gazon van je vrienden gebruikte dan met de Scag zoals je in je andere thread noemde. Er zijn gewoon zoveel knipsels om mee om te gaan in lang gras als dat, dat er maar zoveel door de tunnel kan komen als je verder gaat, en de rest begint zich voor het dek op te bouwen in de richting die je reist.

Over het algemeen, en gezien de omstandigheden, vond ik de sneden in beide threads er redelijk goed uitzien.
RG,

Als je teruggaat en mijn originele post in de andere thread herleest, zul je zien dat het de Scag was die de ophoping voor het dek veroorzaakte, niet de Gravely. Ik was verrast dat de Scag dat deed. Ik denk dat de knipsels van de eerste snede zo lang en dik waren dat ze vastzaten aan het voorste middelste dekrad en de beugelopstelling.

Het velocity plus dek voerde de eerste of tweede snede knipsels niet beter af dan de Gravely Pro Ride, en het liet meer ongesneden of gedeeltelijk gesneden gras achter. Maar ik heb al gezegd dat ik dat niet beschouwde als hoe een maaier een overwoekerd gazon zal maaien om de belangrijkste kenmerken van de prestaties van een maaier te bepalen.

#20 ·
RG,

Als je teruggaat en mijn originele post in de andere thread herleest, zul je zien dat het de Scag was die de ophoping voor het dek kreeg, niet de Gravely. Ik was verrast dat de Scag dat deed. Ik denk dat de eerste snijresten zo lang en dik waren dat ze bleven haken aan het voorste middelste dek wiel en de beugelopstelling.

Het Velocity Plus dek voerde de eerste of tweede snijresten niet beter af dan de Gravely Pro Ride, en het liet meer ongesneden of gedeeltelijk gesneden gras achter. Maar ik heb al gezegd dat ik dat niet beschouwde als het criterium voor het bepalen van de belangrijkste kenmerken van de prestaties van een maaier, hoe een maaier een overwoekerde tuin zal maaien.
Ja, mijn fout. Ik heb die thread/post blijkbaar helemaal verkeerd gelezen. :hammerhead:

Het kan zijn dat de Scag de 3 geleidewielen allemaal bij elkaar in een groep heeft, zoals hij doet, wat de ophoping en het meeslepen van de lange snijresten in dat hoge spul veroorzaakt. Ik zie dat je Gravely behoorlijk wat ruimte heeft voor luchtstroom en dat alle snijresten zich tussen de middelste geleidewielen onder het dek kunnen bewegen.