Lawn Care Forum banner

Wacht 21 dagen met starten tot Kentucky Blue spruit?

11K views 31 replies 11 participants last post by  KerbDMK  
#1 ·
Meestal doe ik starter tegelijkertijd met de zaden van de hoge fescue, en de resultaten zijn goed, en ik heb niet opnieuw bemest binnen 4-8 weken zoals sommigen suggereren, want tegen die tijd zou het bijna 15 november zijn en kan ik daarna geen meststof meer toedienen, en zelfs als ik dat wel zou doen, zou het medio november niet door het gazon worden gebruikt. Maar het ging prima zonder de tweede toepassing.

Maar als je Kentucky blue zaait, moet je dan niet wachten met het aanbrengen van Starter omdat TTTF slechts 10-14 dagen nodig heeft om te ontkiemen (en meerjarig raaigras 5-10 dagen). Maar KBG heeft ongeveer 21 dagen nodig om te ontkiemen, misschien langer. Ik heb Midnight KBG gezaaid, waarvan wordt aangenomen dat het in 14-21 dagen ontkiemt, maar het kan langer duren.

En ja, ik weet dat het een beetje laat is om KBG te zaaien, maar een paar weken geleden was er een hittegolf in de 90 graden en de zaden hadden gemakkelijk kunnen uitdrogen, ondanks constant water geven/nevelen, en toen regende het bijna een week. En bovendien zijn er geen bladeren die op zaailingen vallen en dus constant en voorzichtig verwijderd moeten worden om zaailingen licht te geven.

Dus zoals iemand anders hieronder vermeldde, lijkt het erop dat als ik nu Starter samen met de KBG-zaden aanbreng, ik misschien moet wachten.

Ik denk dat de zaden de wortelkracht van de fosfor niet eens nodig zullen hebben totdat ze eindelijk ontkiemen en tegen die tijd kan de P zijn uitgewassen of door bestaand gras zijn opgenomen.

Sommige gebieden zijn vanaf het begin gezaaid (aarde/geen gras), en sommige gebieden zijn overgezaaid (hebben al behoorlijk/goed KBG),
en ik probeer het effect van fosfor op rhizomen te achterhalen,
het lijkt erop dat P voornamelijk voor rhizomen zou zijn, aangezien het in feite een wortel is, en daarom een goed idee om nu P aan te brengen voor de overgezaaide gebieden, zodat het bestaande gazon beter kan rhizomen.
Maar er zal ook een groeispurt komen van de synthetische nitro in de starter, en daarom wil ik de nieuwe zaailingen niet overschaduwen met bovengroei, noch wil ik over een paar weken een maaier hierover laten rijden om het bestaande gazon te maaien en daarbij zaailingen te beschadigen die net zijn ontkiemd.

Rhizomen worden voornamelijk gevoed door fosfor?
De laatste bodemtest was 30 mei en fosfor was hoog. Maar het lijkt erop dat slechts enkele gazonranden op dit moment dik rhizomen, maar grotere gebieden zijn niet dik/rhizomen, maar het gazon is net hersteld van overbewatering en is 5x beter dan in mei. Ik heb het net verticut (zachtjes met een verticuteermachine in feite het bruine spul op het oppervlak uitgekamd, niet technisch de ondergrondse mulchlaag) en het is niet zo dik rhizomen als sommige randen lijken. Ik heb het trouwens ook gecoreerd, wat het daadwerkelijk zal 'verticuteren'.

Met andere woorden, als P=Rhizomen, zou ik nu Starter willen aanbrengen zodat behoorlijke gebieden zich gewoon kunnen vullen, hoewel ik die gebieden heb overgezaaid, lijkt het beter om het bestaande gazon te laten verdikken met rhizomen in plaats van afhankelijk te zijn van zaden. Dus in theorie zouden de behoorlijke gebieden nu Starter moeten krijgen, maar de kale plekken die zijn gezaaid, zouden een paar weken moeten wachten?

"Als het snelwerkende spul [synthetische starter] in 3 dagen in de grond zit en na 2-3 weken piekt, en je KBG plant dat 14-21 dagen kieming heeft, dan is mijn theorie dat het al aan het vervagen is als de zaailingen verschijnen."
https://aroundtheyard.com/forums2/viewtopic.php?t=1072
Ik zal ^ thread nu lezen, heb nog niet alles gelezen.

OF, moet ik nu langzaam vrijkomende milorganiet aanbrengen (dat een beetje fosfor bevat) als N=Rhizomen (om nog maar te zwijgen van het feit dat het tijd is voor de belangrijkste herfstbemesting), plus aangezien milo in principe niet overbemest kan worden omdat het langzaam vrijkomt en alleen wordt gebruikt wanneer het gazon het nodig heeft, kan ik dus ook over ongeveer 2 weken 24-25-4 synthetische starter aanbrengen zodat het nieuwe gras die fosfor kan gebruiken?

Sorry, dit is moeilijk om niet in een lange post te veranderen, maar je begrijpt wat ik bedoel?
Ik weet dat het misschien geen enorm verschil maakt en dat ik gewoon nu starter kan aanbrengen zoals de meeste mensen doen en er zou genoeg fosfor voor de zaailingen moeten zijn in 30 dagen, maar ik probeer gewoon de optimale timing te bepalen.

Bedankt
 
#2 ·
Ik wacht altijd tot het gras begint te groeien voordat ik starter aanbreng, zelfs met raaigras. Dit geeft me de kans om wat meer zaad te gooien in gebieden die dun zijn geworden en het is logischer voor mij, vooral als je ook bestaand gras bemest dat gemengd is met nieuwe zaden. Het meeste goede spul zal in theorie in 3-4 weken verdwenen zijn, maar ik ben niet zeker. Wat betreft het maaien, zeg ik tegen klanten dat ze pas moeten maaien na een goede besproeiing, zodat het zaad aan de grond blijft plakken. Ik heb gezien dat droog zaad verschoven werd bij het maaien, minimaal maar genoeg om dunne plekken te veroorzaken.
 
#3 ·
Sorry Roody, ik ben sceptisch over het idee dat fosfor wortels doet groeien. Te simplistisch. Elke cel heeft een kleine hoeveelheid fosfor nodig en veel stikstof en kalium. Boven of wortels - beide uiteinden moeten gevoed worden. Zelf stel ik een goede startmeststof voor - zonder behoefte aan overmatige fosfor. Ik respecteer bijvoorbeeld Scotts. En ze proberen tenslotte hun Scotts-zaad zo goed mogelijk te laten groeien - een grote stimulans. (24-25-4.) https://www.scotts.com/en-us/products/lawn-food/scotts-turf-builder-starter-food-new-grass Milorganite is prima - heeft veel fosfor - maar er zit geen kalium in. Je hebt veel nodig - maar het is niet brandend. Zelf zou ik de starter direct na het zaaien of tegelijkertijd aanbrengen. In mijn ervaring ontkiemt Kentucky bluegrass in ongeveer 9 dagen, onder goede omstandigheden. In een doorzaaisituatie kun je niet voorkomen dat je het gras stimuleert dat al aanwezig is. Daarom stel ik voor om het kort te maaien om meer zonlicht naar de nieuwe zaailingen van Kentucky bluegrass te krijgen.
 
#5 ·
Ik wacht gewoon 1 week en gebruik dan een gewone starter. Want als ik wacht tot de nieuwe zaden ontkiemen, a) kan de meststof ze verbranden, b) zou ik eroverheen moeten lopen, c) en zoals anderen al zeiden, zou ik geluk kunnen hebben en sommige KBG-scheuten in slechts ongeveer 10 dagen kunnen zien, dus ik ga geen 21+ dagen wachten om de startermeststof toe te passen.

Het komt sowieso goed als je de starter bij het zaaien aanbrengt of het iets uitstelt, maar als KBG er echt tot 30 dagen over doet om te ontkiemen en er geen eerder ontkiemen, dan zou ik nog een week wachten om de starter aan te brengen, zodat het bestaande gazon het niet allemaal opmaakt.

Als ik de starter over een week rond 23 september aanbreng, heb ik 7 weken tot 15 november, wanneer er geen meststof meer gebruikt kan of mag worden.

Ik denk eraan om het nog een keer te bemesten in ongeveer 5-6 weken, milorganiet. Of moet ik milo over 4 weken aanbrengen na het gebruik van de synthetische 24-25-4, aangezien de milo niet verbrandt en het bijna onmogelijk is om te veel aan te brengen? Want aangezien milo langzaam vrijkomt, wil ik het niet op 7 november aanbrengen, want dan kan het gazon er misschien niet veel van gebruiken omdat het een langzaam vrijkomende meststof is, maar 'het gazon gebruikt milo naar behoefte', dus misschien weet het gazon dat de herfst de belangrijkste tijd is om te bemesten en zou het dus veel van die milo gebruiken die op 7 november is aangebracht. Of moet ik milo op 1 november aanbrengen, of milo nu en dan synthetische 24-25-4 starter over een week?
 
#6 ·
Te veel opties; zorg er gewoon voor dat water en stikstof goed worden aangevuld (zonder het gras te verbranden), zodat u bijna optimale groeiomstandigheden heeft. Wees klaar om te maaien als er overmatige groei optreedt. U kunt kunstmest niet vervangen door water - maar houd in ieder geval het stikstofgehalte hoog voor de snelste aanvulling.
 
#9 ·
Persoonlijk gebruik ik graag een starter met onkruidbestrijder en breng ik die aan bij het zaaien. Het spreekt eigenlijk voor zich.
...Ik denk dat je zaadveilig starter met pre-emergent bedoelde, ook wel bekend als Scotts Starter with Halts oftewel Tupersan.

Ik zou me daar in de herfst niet druk om maken,
omdat er in de herfst niet veel onkruidzaden ontkiemen.
In de lente kun je dat gebruiken omdat het gazon open is en de grond blootligt waar onkruid kan ontkiemen, dus de zaadveilige preM laat het gras groeien maar geen ander onkruid, alleen voor ongeveer 6 weken en dan heb je een gewone preM nodig als het zaaien niet alles dik heeft opgevuld en niet te kort is gemaaid, wat een natuurlijk preM-effect geeft.

In de herfst, afhankelijk van de regio, maar misschien hetzelfde in elke regio met koel seizoen gras, zijn er meestal alleen maar Poa Triv onkruiden die ontkiemen samen met het graszaad. Poa lijkt zo veel op gras dat ik denk dat Tupersan het er gewoon doorheen laat glijden en ontkiemen. Ik moest eigenlijk googelen om het te bevestigen en het kan waar zijn
"je hebt poa-annua problemen en Tupersan (het actieve ingrediënt in dat product) is niet gelabeld voor de bestrijding van dat probleem....Dit is ook de reden waarom de fabrikant zelf ons vertelt dat het een lente product is. Dus voor iedereen die leest - Tupersan is een goede pre-emergent die je KUNT gebruiken bij het zaaien, maar het voorkomt alleen:
Krabgras, Barnyardgrass, Foxtail.

https://thelawncarenut.com/blogs/news/fall-lawn-decisions-to-seed-or-not-to-seed

Ja, krabgras is een grasachtig onkruid dat erg lijkt op gazongras, maar Tupersan kent het verschil denk ik, omdat CG een vaker voorkomend probleem is, dus ontwikkelen wetenschappers producten die meer gericht zijn op CG. Zo is het bijvoorbeeld veel gemakkelijker om CG te doden met een selectief herbicide zoals Quinclorac/Drive dan om Poa te bestrijden, wat een van de lastigste is.

2 soorten Poa, eenjarig en overblijvend.
Wat er gebeurt is dat de poa heel gemakkelijk wordt gedood door droogte/hitte, dus je krijgt dode plekken in de zomer waarvan je misschien dacht dat het gazongras was. Het lijkt erg veel op zwenkgras/rogge, maar het schiet pas op tot zaad op ongeveer 4" hoog. Het laat die zaden vallen en, net als krabgras, groeien de zaden, behalve in de herfst in plaats van in de lente/zomer zoals CG.
Als er een plek is waar poa een probleem was, en je wilt het opnieuw inzaaien, dan zullen de poa zaden die zijn gevallen er zijn om te ontkiemen en mogelijk sneller dan het graszaad, waardoor het graszaad wordt verstikt, dus hoe belachelijk het ook klinkt, ik denk dat je de bovenste paar centimeter grond kunt opzuigen of opscheppen om hopelijk de meeste van die poa zaden te verwijderen (de meeste CG zaden die het volgende jaar ontkiemen, liggen in wezen op de grond van het voorgaande jaar, zo heb ik uit studies begrepen), of die dode plekken af te fakkellen om de poa zaden te bakken voordat je graszaad strooit.

Maar als je zegt F dat alles en toch de zaadveilige PreM aanbrengt om veilig te zijn, ben ik niet zeker, maar het kan een wortelsnoei-effect hebben op het bestaande gazongras, wat in wezen betekent dat het de wortelontwikkeling vertraagt en mogelijk de ontwikkeling van het nieuw gezaaide gras vertraagt.

Er zijn andere herfstonkruiden in zones met koel seizoen gras, maar voor gazons heb ik meestal alleen Poa gezien. In tuinbedden krijg je soms dingen in het vroege voorjaar die de vorige herfst/winter ontkiemden, zoals harige Bitterkruid (zaadkoppen knallen en vliegen als ze worden aangeraakt), dovenetel, dode netel etc. die na een gewone 4-6 maanden pre-emergent in het vroege voorjaar kunnen ontkiemen.

En zaaien in de lente wanneer je een zaadveilige PreM zou willen gebruiken is gewoon te veel van een gok, heb ik geleerd. Schaduwrijke plekken zijn veiliger,
maar zonnige plekken, het nieuw geplante gras heeft nog niet veel wortels en kan gemakkelijk in de zomer verbranden. Hittegolven komen en het is erg lastig om precies te weten hoeveel water je moet geven - te veel water en je laat de wortels rotten, niet genoeg water en de zon bakt het. Er is geen allesomvattende waterrichtlijn voor, aangezien de hoeveelheden schaduw en de bodemsamenstellingen variëren.
 
#10 ·
...Ik denk dat je zaadveilig starter bedoelde met pre-emergent, ook wel bekend als Scotts Starter with Halts, ook wel bekend als Tupersan.

Daar zou ik me in de herfst niet druk om maken,
omdat er in de herfst niet veel onkruidzaden ontkiemen.
In de lente kun je dat wel gebruiken, omdat het gazon open is en de grond blootligt waar onkruid kan ontkiemen, dus de zaadveilige preM laat het gras groeien, maar geen ander onkruid, alleen voor ongeveer 6 weken en dan heb je een gewone preM nodig als het zaaien niet alles dik heeft opgevuld en niet te kort is gemaaid, wat een natuurlijk preM-effect geeft.

In de herfst, afhankelijk van de regio, maar misschien ook in elke regio met koelgras, zijn er meestal alleen maar Poa Triv-onkruiden die ontkiemen samen met het graszaad. Poa lijkt zo veel op gras dat ik denk dat Tupersan het er gewoon doorheen laat glijden en ontkiemen. Ik moest eigenlijk googelen om het te bevestigen en het kan waar zijn
"je hebt poa-annua problemen en Tupersan (het actieve ingrediënt in dat product) is niet bestemd voor de bestrijding van dat probleem....Dit is ook de reden waarom de fabrikant zelf ons vertelt dat het een lente-product is. Dus voor iedereen die het leest - Tupersan is een goede pre-emergent die je KUNT gebruiken bij het zaaien, maar het voorkomt alleen:
Krabgras, Barnyardgrass, Foxtail.

https://thelawncarenut.com/blogs/news/fall-lawn-decisions-to-seed-or-not-to-seed

Ja, krabgras is een grasachtig onkruid dat erg lijkt op gazongras, maar Tupersan kent het verschil denk ik, omdat CG vaker een probleem is, dus ontwikkelen wetenschappers producten die meer gericht zijn op CG. Zo is het bijvoorbeeld veel gemakkelijker om CG te doden met een selectief herbicide zoals Quinclorac/Drive dan om Poa te bestrijden, wat een van de lastigste is.

2 soorten Poa, eenjarig en overblijvend.
Wat er gebeurt is dat de poa heel gemakkelijk wordt gedood door droogte/hitte, dus je krijgt dode plekken in de zomer waarvan je misschien dacht dat het gazongras was. Het lijkt erg op zwenkgras/rogge, maar het schiet pas op tot ongeveer 4" hoog in de zaden. Het laat die zaden vallen en, net als krabgras, groeien de zaden, behalve in de herfst in plaats van in de lente/zomer zoals CG.
Als er een plek is waar poa een probleem was, en je wilt het opnieuw inzaaien, dan zullen de poa-zaden die zijn gevallen er zijn om te ontkiemen en mogelijk sneller dan het graszaad, waardoor het graszaad wordt verstikt, dus hoe belachelijk het ook klinkt, ik denk dat je de bovenste paar centimeter grond kunt opzuigen of opscheppen om hopelijk de meeste van die Poa-zaden te verwijderen (de meeste CG-zaden die het volgende jaar ontkiemen, liggen in feite op de grond van het voorgaande jaar, zoals ik uit studies heb gelezen), of die dode plekken af te fakkellen om de poa-zaden te bakken voordat je graszaad strooit.

Maar als je zegt dat je dat allemaal achter je laat en toch de zaadveilige PreM gebruikt om veilig te zijn, weet ik het niet zeker, maar het kan een wortelsnoei-effect hebben op het bestaande gazongras, wat in feite betekent dat het de wortelontwikkeling vertraagt en mogelijk de ontwikkeling van het nieuw gezaaide gras vertraagt.

Er zijn andere herfstonkruiden in zones met koelgras, maar voor gazons heb ik meestal alleen Poa gezien. In borders krijg je soms dingen in het vroege voorjaar die de vorige herfst/winter ontkiemden, zoals harig bitterkruid (zaadhoofden knappen en vliegen als je ze aanraakt), vogelmuur, dovenetel etc. die na een gewone 4-6 maanden pre-emergent in het vroege voorjaar kunnen ontkiemen.

En zaaien in de lente wanneer je een zaadveilige PreM zou willen gebruiken, is gewoon een te groot risico, heb ik geleerd. Schaduwrijke plekken zijn veiliger,
maar zonnige plekken, het nieuw geplante gras heeft nog niet veel wortels en kan gemakkelijk in de zomer verbranden. Hittegolven komen en het is erg lastig om precies te weten hoeveel water je moet geven - te veel water en je laat de wortels rotten, niet genoeg water en de zon bakt het. Er is geen allesomvattende waterrichtlijn voor, omdat de hoeveelheden schaduw en de bodemsamenstelling variëren.
Ik verwees naar elke startermeststof met onkruidbestrijder. Het zou geen "Halts" bevatten, omdat Halts Pendimenthalin is. Een startermeststof zou Mesotrion bevatten, ook bekend als Tenacity.

http://www.greencastonline.com/product/tenacity-herbicide/overview/turf
 
#11 ·
Ah oké, je lijkt meer te weten dan ik dacht.
En nee, mijn fout, het heet niet 'Scotts Starter with Halts'' aangezien Halts Pendimenthalin zou zijn. Scotts starter+preventer had tupersan de laatste keer dat ik keek, maar domyown.com is meestal betrouwbaar en vermeldt dat het Mesotrione bevat zoals Tenacity,
wat vreemd is omdat je volgens beide lijsten met actieve ingrediënten zou denken dat Scotts ook een selectieve nawerking heeft.
https://www.domyown.com/scotts-turf...scotts-turf-builder-starter-food-for-new-grass-plus-weed-preventer-p-16151.html
https://www.domyown.com/tenacity-herbicide-p-1877.html

Dus ik zeg alleen maar dat sommigen beweren dat gras beter gedijt zonder enige PreM en dan gewoon onkruid bespuiten en in de herfst opnieuw inzaaien. Sommige preM's snoeien meer wortels dan andere, maar ik ben er niet helemaal van overtuigd dat zelfs zaadveilig de ontwikkeling van bestaand gras niet zal belemmeren, en misschien is het meer een vervuiling om preM in de grond te hebben dan om plekken te bespuiten.
Ik wil graag een zeker antwoord vinden of Tenacity 100% de bestaande graswortels niet zal vertragen. Ja, de fragiele zaden wortelen met Tenacity, dus het zou goed moeten zijn voor bestaande wortels, maar ik ben niet zeker, of de kiemkracht verminderd is.

Om eerlijk te zijn, lijkt opnieuw inzaaien belachelijk. Zelfs met irrigatie en droogtebestendige TTTF-rassen drogen secties uit. Kentucky blauwe wortelstokken erin, maar moeten worden bewaterd of drogen uit, en kunnen vatbaarder zijn voor ziekten dan TTTF, en werken niet in de schaduw, tenzij je misschien aparte variëteiten gebruikt voor zon en dan schaduwgebieden.
Ik heb gelezen dat Tenacity niet geweldig is als een nawerking, dus als je effectief onkruid wilt bespuiten voordat je gaat zaaien, is er een korte periode waarin het koel genoeg is om breedbladige planten te bespuiten en dan 4 weken te wachten om te kunnen zaaien zonder het een late zaai te maken. Quinclorac voor grassige onkruiden hoef je meestal maar een week te wachten, maar kraaiengras is toch al klaar tegen de zaaitijd en het kan voldoende zijn om het te maaien voordat je gaat zaaien om het gras in het gebied te verdikken.

Ik ben meer aan het kijken naar zoysia. Zo dicht dat het onkruid heel goed voorkomt, weinig meststoffen of water nodig heeft. Het is misschien veel gebruikelijker dan ik dacht, omdat ik altijd aannam dat mensen het kort maaien als een putting green, maar ik denk dat ik het op nogal wat plaatsen zie en het is geweldig en geen problemen van de winter.
 
#13 ·
^ah ok je lijkt meer te weten dan ik dacht..
en nee, mijn fout, het heet niet 'Scotts Starter with Halts' omdat Halts Pendimenthalin zou zijn. Scotts starter+preventer had tupersan de laatste keer dat ik het controleerde, maar domyown.com is meestal betrouwbaar en vermeldt dat het Mesotrione bevat zoals Tenacity,
wat vreemd is omdat je volgens beide lijsten met actieve ingrediënten zou denken dat Scotts ook een selectieve nawerking heeft.
https://www.domyown.com/scotts-turf...scotts-turf-builder-starter-food-for-new-grass-plus-weed-preventer-p-16151.html
https://www.domyown.com/tenacity-herbicide-p-1877.html

dus ik zeg alleen maar dat sommigen beweren dat gras beter gedijt zonder enige PreM en dan gewoon onkruid bespuiten en daar in de herfst opnieuw inzaaien. Sommige preM's snoeien meer wortels dan andere, maar ik ben er niet helemaal van overtuigd dat zelfs zaadveilig de ontwikkeling van bestaand gras niet zal belemmeren, en misschien is het meer een verontreinigende stof om preM in de grond te hebben dan om plekken te bespuiten.
Ik wil graag een zeker antwoord vinden of Tenacity 100% de groei van bestaande graswortels niet zal vertragen. Ja, de fragiele zaden wortelen met Tenacity, dus het zou goed moeten zijn voor bestaande wortels, maar ik weet het niet zeker, of de kiemkracht verminderd is.

om eerlijk te zijn, lijkt opnieuw inzaaien belachelijk. Zelfs met irrigatie en droogtebestendige TTTF-rassen bakken secties. Kentucky blauwe wortelstokken erin, maar moeten worden bewaterd of bakken, en kunnen vatbaarder zijn voor ziekten dan TTTF, en werken niet in de schaduw, tenzij je misschien aparte variëteiten gebruikt voor zon en dan schaduwgebieden.
Ik heb gelezen dat Tenacity niet geweldig is als nawerking, dus als je onkruid effectief wilt bespuiten voordat je gaat zaaien, is er een korte periode waarin het koel genoeg is om breedbladige planten te bespuiten en dan 4 weken te wachten om te kunnen zaaien zonder er een late zaaiing van te maken. Quinclorac voor grasachtig onkruid hoef je meestal maar een week te wachten, maar Krabkruid is toch wel klaar tegen de zaaitijd en alleen al het afscheren ervan voor het zaaien kan voldoende zijn om het gras het gebied te laten verdikken.

Ik ben meer aan het kijken naar zoysia. Zo dicht voorkomt het onkruid heel goed, heeft weinig meststoffen of water nodig. Het is misschien veel gebruikelijker dan ik dacht, omdat ik altijd aannam dat mensen het kort maaien als een putting green, maar ik denk dat ik het op een paar plaatsen zie en het is geweldig en geen problemen van de winter.
Eerlijk gezegd weet ik niet of mesotrion de wortelgroei zou vertragen zoals andere pre-emergents misschien doen. Mesotrion werkt door de productie van chlorofyl te voorkomen, waardoor het dingen wit maakt, en het kan fijne zwenkgras beschadigen, zoals @Delmarva Keith in een andere thread opmerkte. Naar mijn ervaring lijkt het de groei van de plant niet te vertragen, maar of het de grasplant op een andere manier vertraagt, weet ik niet.

Het lijkt erop dat alles wat we in deze branche gebruiken of verbouwen een specifiek bereik van gebruik, compromis of een plus en min heeft dat ermee gepaard gaat. Ik wou dat dingen eenvoudiger waren, maar dingen verbouwen lijkt evenzeer een kunst als een wetenschap te zijn.
 
#15 ·
Ik doe niet aan bemesting op die manier, maar het is goed om te weten dat gras blijkbaar stikstof gebruikt tot 30 november? Lijkt me echter een beetje onrealistisch, en het moet misschien snel werken en ik gebruik meestal langzaam vrijkomende Milo, dus ik weet niet hoeveel er daadwerkelijk door het gazon wordt gebruikt, en of er resten veilig in de grond blijven overwinteren of gewoon uitspoelen, wat ik niet wil.
 
#16 ·
Je stelt veel vragen over spuiten en bemesten. Maar je zegt nooit dat je een licentie hebt, je beroept je er gewoon op dat het voor je eigen gazon is. Misschien is het het beste om wat praktijkgerichte educatie te volgen aan een lokale universiteit. Dan is het het beste om een licentie van de staat te halen. Want uit je eerdere berichten blijkt duidelijk dat je meer doet dan alleen je eigen gazon en tuin.

Ik heb nog nooit een goede toepassing van pre-em gezien of gehoord die problemen veroorzaakt met gras in het koele seizoen.
 
#17 ·
Slechts ongeveer 8 dagen en de zaden zijn ongeveer 3/4" hoog.
Sommige zaden zijn waarschijnlijk nog niet ontkiemd, maar de kieming is goed. Vandaag de starter geplaatst. Wat die andere man in de thread die ik linkte zei, lijkt me logisch om de starter uit te stellen, maar het duurde geen 30 dagen. Ik heb trouwens Outsidepride Midnight KBG gebruikt. Goede soort, goede prijs, snelle kieming onder optimale omstandigheden.
 
#20 ·
Goed gedaan. Ik hoop dat dit goed uitpakt. Houd ons op de hoogte. Heb je gisteren Milorganite toegevoegd? Hoeveel?
Middernacht is goed; kwam snel op. Of zit er daadwerkelijk wat raaigras in het mengsel?
Je geeft veel water, toch?
Is de temperatuur nog warm? Niet te koel 's nachts?
Ik heb net 24-25-4 synthetisch toegevoegd.
Pure middernacht KBG zonder rogge of iets anders.
Het wordt minstens een paar keer per dag ongeveer 8 minuten bewaterd, 's nachts niet bewaterd. De temperaturen liggen rond de gemiddelde midden 60. Volle zon, dus de grond is misschien wat warmer, boven de 70 overdag.
 
#22 ·
Blij dat je goede resultaten behaalt en een snelle kieming hebt.

Ik breng mijn starter over het algemeen aan met zaad. Ik denk dat zolang ik goed irrigeer en niet te veel water geef, de meststof nergens heen gaat totdat het gras het nodig heeft.

Het verdampt niet. Het zal ofwel uitlogen of worden opgenomen door een plant.
Ik doe het op dezelfde manier. Het wordt al zo gedaan sinds het begin van de bemesting. Ik ben helemaal voor meer wetenschap en precisie in grasbeheer, maar er is niet zoveel alchemie en magie bij het vestigen van gras als sommigen lijken te willen doen.

Zaad op de grond krijgen. Meststof aanbrengen. Voldoende water geven, maar niet overmatig. Gras groeit. Maaien wanneer het nodig is. Meer meststof ongeveer 30 dagen later. Gras groeit. Het is geen raketoperatie.
 
#24 ·
Ik was geschokt. De prijs van de nieuwe Scotts startermeststof met mesotrion is super hoog. Ongeveer $63 voor een zak van 5.000 sqft. Ik ben er zeker van dat het beter is. Maar er kan wat prijsopgave zijn in de tuinwinkel. https://www.domyown.com/scotts-turf...scotts-turf-builder-starter-food-for-new-grass-plus-weed-preventer-p-16151.html
Ja, schokte mij ook. Ik wilde het proberen op een gazon dat ik begin deze maand uit zaad heb opgestart, totdat ik de prijs zag. Dus in plaats daarvan heb ik een mooie stand van rogge met een gelijke hoeveelheid malva en winde die dit weekend besproeid zal worden met 50c aan 3-weg. :laugh:
 
#26 ·
#27 ·
Ik weet zeker dat het ook zo zou zijn. Home Depot heeft het voor 22,98 dollar,

https://www.homedepot.com/s/scotts%20starter%20fertilizer%20with%20%20weed%20preventer?NCNI-5

wat slechts één dollar meer is dan Scotts starter zonder onkruidbestrijder.

https://www.homedepot.com/p/Scotts-.../Scotts-15-lb-5-000-sq-ft-Turf-Builder-Starter-Brand-Fertilizer-21605/203187342

Je kunt de retailkosten van deze producten uiteraard niet vergelijken met producten die je van een commerciële distributeur kunt krijgen, zeker niet als je de professionele apparatuur en expertise hebt om een aantal van deze producten toe te passen.

Voor een huiseigenaar is slechts een dollar meer voor de onkruidbestrijder en het gemak van een eenstapsapplicatie het zeker waard.

De paardenbloem is inderdaad interessant.
 
#28 ·
Ik weet zeker dat het ook zo zou zijn. Home Depot heeft het voor 22,98 dollar,

https://www.homedepot.com/s/scotts%20starter%20fertilizer%20with%20%20weed%20preventer?NCNI-5

wat slechts één dollar meer is dan Scotts starter zonder preventiemiddel.

https://www.homedepot.com/p/Scotts-.../Scotts-15-lb-5-000-sq-ft-Turf-Builder-Starter-Brand-Fertilizer-21605/203187342

Je kunt de retailkosten van deze producten uiteraard niet vergelijken met producten die je van een commerciële distributeur kunt krijgen, vooral als je de professionele apparatuur en expertise hebt om sommige van deze producten toe te passen.

Voor een huiseigenaar is slechts een dollar meer voor het onkruidbestrijdingsmiddel en het gemak van een toepassing in één stap de moeite waard.

De paardenbloem is inderdaad interessant.
Je moet je eerste link eens goed bekijken.

Geen van beide getoonde producten is ĂĽberhaupt een starterfert.

Halts is geen mesotrion.

Alleen omdat je een goede beschrijving hebt getypt van het product waarin je geĂŻnteresseerd bent, wil nog niet zeggen dat de resultaten kloppen. :drinkup:
 
#29 ·
Lol, je hebt gelijk. Zoals je kunt zien, heb ik "scotts startermeststof met onkruidbestrijder" in het zoekvak getypt en de resultaten kwamen met "Turf Builder met krabbengrasbestrijder". De kleur van de verpakking lijkt op starter met onkruidbestrijder, dus ik merkte niet dat de zoekopdracht een onjuiste reactie opleverde.

Ik kan de starter met onkruidbestrijder niet vinden bij Home Depot, maar Lowe's heeft hem, in een nieuwe verpakking, voor 36,48 dollar, vergelijkbaar met de prijs van Amazon. Dus de mesotrion is ongeveer 14,50 dollar extra per 5.000 sq.ft. en lijkt nog steeds een gemak te zijn dat de prijs waard is voor de huiseigenaar, naar mijn mening.
 
#31 ·
Daarom stel ik voor om het kort te maaien om meer zonlicht te krijgen voor de nieuwe zaailingen van Kentucky bluegrass.
Hoe snel na het zaaien zou je maaien in een situatie van doorzaaien? Zouden de banden van de maaier geen grote stress veroorzaken op de babywortels als je direct na de kieming zou maaien? Of moet ik stoppen met geloven dat gras niet zo fragiel is als ik altijd dacht lol
 
#32 ·
Bij een doorzaaiing probeer ik te maaien voor het zaaien, soms opnieuw voor de kieming als ik met kbg zaai, en wacht dan tot het erop lijkt dat ik het moet maaien om de schaduw van de zaailingen te voorkomen. Het is een kwestie van beoordeling en hangt af van hoe dik het bestaande gras in het begin is. Het lijkt erop dat hoe dikker het bestaande gras is, hoe minder ik me zorgen hoef te maken over het beschadigen van de zaailingen en hoe vaker ik het moet maaien om licht aan de zaailingen te geven.

Ik maak me ook minder zorgen over het beschadigen van de zaailingen van meerjarig raaigras of hoge fescue dan over Kentucky bluegrass.

Maai als de grond stevig is en gebruik een lichte maaier en maak voorzichtig bochten.