Lawn Care Forum banner

Eerste keer met een zelfrijdende borstelmaaier

22K views 11 replies 9 participants last post by  Darryl G  
#1 ·
Volgende week dinsdag heb ik een kleine boerderij die moet worden gemaaid. Ik huur een zelfrijdende bosmaaier van een machineverhuurbedrijf voor $60 per dag (een Snapper 42' maaier, of ik zou kunnen kiezen voor een billy goat 42' voor $10 extra). Ik heb deze machines nog nooit gebruikt. Denk je dat ik bij licht struikgewas een hectare per uur kan maaien? Hoe zit het met benzine? Verbruiken ze enorme hoeveelheden benzine per uur? Tot slot, tips voor dingen om in gedachten te houden tijdens het bedienen van de machine?

#5 ·
Ja, minimaal 2 uur/acre, vooral met die maaibreedte. Zou best wel eens langer kunnen duren. Heb je een extra sulky om aan die unit te bevestigen? Al dat lopen gaat je flink opbreken.
Dit is goed om te weten. De kavel is slechts 2 hectare en mijn offerte was $150 ($210 - 60 voor de huurkosten). Op basis hiervan denk ik dat ik 3 uur nodig zal hebben, aangezien het voornamelijk hoog gras is met wat struiken en mijn parttimer de omtrek zal doen.

#6 ·
Jeremia,

Ik doe een bod op een klus die hier erg op lijkt en probeer een productiesnelheid te bepalen voor grastrimmers en bosmaaiers. Hoe lang duurde elke taak en hoe waren de omstandigheden? Weet u nog hoeveel brandstof er is verbruikt?

Bedankt, deze info zal me enorm helpen.

Sorry dat ik een oud draadje omhoog haal:dancing:

#7 ·
Ik heb er ongeveer een uur een gebruikt. Verbrandde ongeveer een halve gallon/halve tank brandstof. Werkte geweldig op vlak terrein, elke helling wordt met de hand aangepakt. Ik kon de machine niet bergop laten snijden, moest naar beneden snijden en helemaal rond----zou ook niet bergop klimmen-----en dan weer naar beneden komen. Dacht dat een bosmaaier een fluitje van een cent zou zijn. Het heeft me in ongeveer anderhalf uur de les gelezen.

#12 ·
Ja, heeft hem flink te grazen genomen. Hij heeft een tuincentrum in de volgende stad van mij. Het was iets dat nooit bij hem opkwam. Gelukkig miste het het meeste van de "belangrijke" dingen, maar zette hem natuurlijk wel even buitenspel. Ik zal moeten vragen om zijn litteken te zien als ik mijn kerstboom bij hem koop... het zat nog in het verband de laatste keer dat ik hem zag.