Lawn Care Forum banner

Generator motor jagen en opzwellen

18K views 5 replies 4 participants last post by  Phil G  
#1 ·
Ik heb hulp nodig, kan iemand advies geven over een reparatie?
Ongeveer om de vier maanden start ik mijn generator als ik hem niet regelmatig heb gebruikt. Onlangs startte ik hem en hij liep niet stationair, het motortoerental schommelde op en neer. Omdat ik slechte brandstof vermoedde, heb ik de brandstof vervangen en de tank schoongemaakt, nieuw brandstoffilter. De carburateur is verwijderd, gedemonteerd en gereinigd. Er is een nieuw luchtfilter geïnstalleerd. Alle passages lijken open te zijn. Het probleem blijft bestaan. De plug in de bodem van de carburateurkom heeft geen afstelschroef. Er is één afstelschroef en die zit op de behuizing. Het in- of uitdraaien heeft geen effect. De motor loopt hetzelfde met de schroef volledig verwijderd. Er is ook een stationair aanslagschroef.

Coleman Generator 5000
Model HM100 159042P Tecumseh 10 PK trekstartmotor.
Zeer weinig uren, heeft tot voor kort prima gewerkt.
Heb tijdens de opslag additief in de brandstoftank gehouden.

#2 ·
Je vindt een klein schroefje op de carburateur met een pijl of markering op het carburateurhuis en een inkeping op de schroef. Deze moeten precies op één lijn staan, anders draait de motor zoals je hebt beschreven. Precies dit is mij afgelopen winter overkomen en een deskundige vriend vertelde me hierover. Probeer het eens. Succes, RT

#3 ·
Ik heb hulp nodig, kan iemand advies geven over een reparatie?
Ongeveer om de vier maanden start ik mijn generator als ik hem niet regelmatig heb gebruikt. Onlangs startte ik hem en hij zou niet stationair draaien, het motortoerental zou op en neer schommelen. Omdat ik slechte brandstof vermoedde, verving ik de brandstof en reinigde ik de tank, nieuwe brandstoffilter. De carburateur is verwijderd, gedemonteerd en gereinigd. Er is een nieuw luchtfilter geïnstalleerd. Alle passages lijken open te zijn. Probleem blijft bestaan. De plug in de bodem van de carburateurkom heeft geen stelschroef. Er is één stelschroef en die zit op de behuizing. Het in- of uitdraaien heeft geen effect. De motor zal hetzelfde draaien als hij volledig is verwijderd. Er is ook een stationairstopschroef.

Coleman Generator 5000
Model HM100 159042P Tecumseh 10 PK trekstartmotor.
Zeer weinig uren, heeft tot voor kort geweldig gewerkt.
Heb tijdens opslag additief in de brandstoftank gehouden.
Het klinkt voor mij zeker als een gedeeltelijk geblokkeerde hoofdsproeier/emulsiebuis. Probeer de kom opnieuw te verwijderen en een luchtleiding door de hoofdsproeier te blazen (houd de vlotter voorzichtig vast). Controleer ook of de vlotter waterpas staat. De gemakkelijkste manier om dit te testen is door de carburateur ondersteboven te houden en het niveau ten opzichte van de carburateur visueel te controleren.
Succes Phil

Image

#4 ·
Bedankt, Phil

Lucht is het enige dat ik nog niet heb geprobeerd. Ik zal de carburateur opnieuw in een goede carburateurreiniger weken en de lucht gebruiken. Ik heb een revisieset besteld voor het geval ik onderdelen verlies met de lucht. Hij loopt ook beter met de choke aan en probeert af te slaan en te verzuipen als hij onder belasting staat. Moet een brandstofprobleem zijn. Terzijde, sommigen van ons bidden dat je uiteindelijk weer gewapend zult zijn.

Bedankt,
GCSO

#5 ·
Ik had dat probleem net en het kwam omdat er water in mijn leiding zat. Ik heb die onderste kom eraf gehaald waar de brandstofleiding in gaat en het was half water, half brandstof. Mijn tankdop mist zijn afdekking, dus hij heeft een kom erin en een microgaatje waardoor er tijdens een storm veel water binnenkwam en ik heb mijn aanhanger niet afgedekt.