Lawn Care Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

Ronlawn

· Registered
Joined
·
54 Posts
Discussion starter · #1 ·
Przyglądam się 2-letniemu (niewiele godzin) Simplicity Champion ZTR 18hp-44in za 2800 $. Simplicity nazywa hydrostaty klasy komercyjnej. Pompy znajdują się pod siedzeniem i mają przewody prowadzące do silników kół. Jest tam filtr, ale brak chłodnicy oleju i wentylatorów!

Model Citation, następny stopień wyżej, ma wentylatory nad hydrostatami i zastanawiałem się, czy ktoś kiedyś dodał wentylatory, aby pomóc w chłodzeniu pomp hydrostatycznych i przedłużyć ich żywotność? Czy pobierałyby zbyt dużo prądu i wymagałyby większego alternatora itp.?

Używałem kosiarek Dixon z napędem stożkowym przez 10 lat i podoba mi się ich lekkość i nie chcę dostać zbyt ciężkiego ZTR, który waży ponad 1000 funtów i niszczy trawnik. Więc podoba mi się pomysł kosiarki, która łączy kategorię mieszkalną/komercyjną, ale martwię się, czy hydrostaty będą wystarczająco chłodne. Dzięki Ron. :)
 
Większość pomp, które widziałem z tymi wentylatorami, nie ma żadnych żeber chłodzących... więc nie widzę, żeby wentylatory były bardzo pomocne. Jedyne, co mogą zrobić, to zapobiegać gromadzeniu się ścinków wokół pomp. Ale widziałem mnóstwo trawy utkniętej wokół pomp kosiarek z wentylatorami.

Myślę, że najlepszym rozwiązaniem dla ulepszenia układu hydro, jeśli naprawdę czujesz taką potrzebę, jest znalezienie zbiornika oleju o większej pojemności lub dodanie chłodnicy oleju do układu.

Dmuchanie powietrzem na aluminiowy blok niewiele da moim zdaniem...
 
Większość pomp, które widziałem z tymi wentylatorami, nie ma żadnych żeber chłodzących... więc nie widzę, żeby wentylatory były bardzo pomocne. Jedyne, co mogą zrobić, to zapobiegać gromadzeniu się ścinków wokół pomp. Ale widziałem mnóstwo trawy utkniętej wokół pomp kosiarek z wentylatorami.

Myślę, że najlepszym rozwiązaniem w celu ulepszenia układu hydro, jeśli naprawdę czujesz taką potrzebę, jest znalezienie zbiornika oleju o większej pojemności lub dodanie chłodnicy oleju do układu.

Dmuchanie powietrzem na aluminiowy blok niewiele da moim zdaniem...
Popieram zewnętrzną chłodnicę oleju...
 
Dzięki za pomysły, chłodnica oleju wydaje się najbardziej efektywnym rozwiązaniem. A nad wlotem powietrza do silnika - świetnie. Ron
Po prostu nie umieszczaj go zbyt blisko silnika. Nie chcesz blokować przepływu powietrza do silnika ani zbytnio nagrzewać powietrza wchodzącego do silnika, aby nie powodować problemów z chłodzeniem silnika.
 
Discussion starter · #11 ·
Tak, oczywiście, tak właśnie myślałem. Wczoraj, podczas badania tego tematu, znalazłem na stronie kilka innych dyskusji na ten temat. Myślę, że można by użyć małych chłodnic do automatycznych skrzyń biegów, po jednej dla każdego hydro, na powrocie (lub niskociśnieniowej) części pętli. Oto kilka pomocnych linków, które znalazłem.

Oto strona z wentylatorami elektrycznymi
http://www.alamomotorsports.com/pmc/Cat_page18.html

A tutaj link pokazujący chłodnicę oleju hydro umieszczoną w pobliżu wlotu powietrza.
http://www.scag.com/oilcoolers.html
 
Kiedyś zajmowałem się Excel Huslers (sp), jeśli dobrze pamiętam, mieli wentylatory chłodzące na pompach... może nie przenoszą dużo powietrza, ale jakiś ruch jest lepszy niż żaden IMHO. Myślałem o założeniu czegoś lub chłodnicy na moim Sears/Craftman 25 KM Kolher... chyba nigdy nie może działać za chłodno lol. Wolf
 
Discussion starter · #13 ·
Tak, oczywiście, tak właśnie myślałem. Wczoraj, podczas poszukiwań, znalazłem na stronie kilka innych dyskusji na ten temat. Myślę, że można by użyć małych chłodnic do automatycznych skrzyń biegów, po jednej dla każdego hydro, na powrocie (lub niskociśnieniowej) części pętli. Oto kilka pomocnych linków, które znalazłem.

Oto strona z wentylatorami elektrycznymi
www.alamomotorsports.com/pmc/Cat_page18.html

A tutaj link pokazujący chłodnicę oleju hydro umieszczoną w pobliżu wlotu powietrza.
www.scag.com/oilcoolers.html
 
Sprawdź konfigurację, którą Wright robi dla swoich Sentarów.
Przejdź do Wrightmfg.com i kliknij po lewej stronie na Illustrated Parts List. Następnie kliknij na najnowszy Sentar, powinien być na górze. Teraz przejdź do Engine Deck Components (s. 7) i zobacz, jak to montują... teraz przejdź do Hydraulic Parts (s. 19) i zobacz, jak to łączą... wydaje się, że to dokładnie to, czego szukasz... chyba że chcesz skonfigurować inny wentylator gdzieś indziej.
 
Discussion starter · #15 ·
Dzięki Bobcat,

Przyjrzałem się tym schematom i zadzwoniłem do lokalnego dealera w sprawie zdobycia części. Wspornik mocowania silnika (nazywają to zespołem spawanym) kosztuje tylko około 30 dolarów, ale chcieli 115 dolarów za samą chłodnicę – co jest trochę drogie. Sentar używa tylko jednej chłodnicy, gdzie oddzielne przewody pompy łączą się ze sobą w drodze powrotnej do zbiornika. Simplicity jest skonfigurowane tak samo, pomniejszone o chłodnicę. Powinno to być dość łatwe zadanie dzięki schematowi.

Napisałem do Simplicity, żeby zapytać, co o tym myślą, ale jeszcze nie ma odpowiedzi. Pompa powinna być wystarczająco mocna, aby poradzić sobie z tym małym dodatkowym ruchem i płynem, można by pomyśleć? (to pompy Hydro-Gear 10a, ale nie wiem, co to znaczy i nie mogę znaleźć nazwy marki).

Przepraszam za podwójny post – nie widziałem, gdzie posty przeszły na drugą stronę.
 
Discussion starter · #17 ·
Napisałem do Hydro-gear i otrzymałem pomocną, informacyjną odpowiedź:

Ron,
Chłodnica oleju nie jest najskuteczniejszym sposobem chłodzenia układu hydraulicznego, ale jest jedynym ekonomicznym sposobem modyfikacji istniejącego pojazdu. Powiedziano ci poprawnie o umiejscowieniu chłodnicy. To, co próbujesz osiągnąć, to uzyskanie przepływu powietrza przez żebra chłodnicy. Bez dodania wentylatorów elektrycznych, umieszczenie chłodnicy nad kołem zamachowym silnika jest najlepsze. Upewnij się, że zostawiasz szczelinę, aby silnik mógł również zasysać chłodne powietrze, w przeciwnym razie wpłynie to na chłodzenie silnika. Zazwyczaj szczelina 2 lub 3 cale będzie odpowiednia. Rury powinny być podłączone do chłodnicy po "T", gdzie można poprowadzić pojedynczy przewód powrotny do i jeden przewód powrotny z chłodnicy do zbiornika. Upewnij się, że chłodnica nie ogranicza przepływu płynu, w przeciwnym razie będziesz miał niski poziom oleju w zbiorniku, ponieważ będzie zasysać więcej niż może zwrócić. Nie chcesz również tworzyć przeciwciśnienia dla pompy. Ciśnienie w obudowie pompy jest zwykle mniejsze niż 5 psi.

Obecna konfiguracja w tym pojeździe (kosiarce) nie powinna wymagać dodatkowej chłodnicy, ale zasada w hydraulice jest taka, że im niższe ciśnienie, tym niższa temperatura, co skutkuje dłuższą żywotnością układu hydraulicznego. Nasza firma nie może polecać żadnych modyfikacji oryginalnego sprzętu zaprojektowanego i zbudowanego przez inną firmę, więc jest to tylko informacja. Alternatywą byłoby użycie oleju syntetycznego 15W50 jako zamiennika oleju silnikowego 20W50. Zwiększy to zakres temperatur i nadal utrzyma lepkość potrzebną w pompach i nie wpłynie na wydajność.

Jak wspomniałem, Hydro-Gear nie może udzielać żadnych zaleceń dotyczących modyfikacji lub zmiany istniejącej aplikacji i niestety spowodowałoby to utratę gwarancji, ponieważ nie jest to zatwierdzona zmiana, nawet jeśli może poprawić warunki.

Doug H,
Przedstawiciel Serwisu Technicznego, Hydro-Gear
 
Widziałem coś, co może pomóc niektórym.....Widziałem te żebrowane radiatory oleju. Nie jestem pewien, jak się nazywają, ale jeśli ktoś zna dobre źródło, proszę podzielić się nim tutaj. Wiem, że ktoś robi ładne dla Harleyów. W każdym razie nie mogłoby to unieważnić gwarancji
 
Powinieneś być w stanie użyć zwykłej chłodnicy oleju do automatycznej skrzyni biegów. Możesz je kupić w większości sieciowych sklepów z częściami samochodowymi lub w Jegs lub Summitracing za mniej niż 45 $. Zestawy są dostarczane ze wszystkimi częściami potrzebnymi do podłączenia, z wyjątkiem wspornika do montażu, który byłby niestandardowy dla tej aplikacji.

Możesz zrobić wsporniki samodzielnie ze stali lub aluminium z Lowes lub Tractor Supply.

Andy :)
 
1 - 19 of 19 Posts