Lawn Care Forum banner

Help! Kohler Command Pro lekt olie onder de OHV-klepdeksel

28K views 12 replies 8 participants last post by  Ron DOn  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het diagnosticeren en ook bij het oplossen van een probleem met mijn SCAG-loopmaaier. Hij heeft een 18 pk Kohler Command Pro en ik heb een olielaag op de bovenkant van het maaidek opgemerkt, dus ik heb de maaier gewassen en schoongemaakt zodat ik kon zien waar hij lekte. Wat ik na het draaien vond, waren een paar plekken op de bovenkant van het maaidek en dan onder de OHV-afdekking een ophoping. Ik heb een paar foto's van het probleem bijgevoegd en hoop dat iemand kan helpen bij het diagnosticeren van het probleem. Is dit een doe-het-zelf-reparatie of moet ik hem naar een werkplaats brengen?

#5 ·
Je kunt daar gewoon RTV-pakking op gebruiken als je niet wilt wachten en de oem-pakking wilt bestellen. Het hoeft alleen olie vast te houden, er zijn geen toleranties om je zorgen over te maken.

Wees voorzichtig bij het verwijderen van die bouten, ik heb er 2 afgebroken op 2 verschillende motoren. Beide Kohlers, net als die.

Wat PB blaster/wd40 zou een goed idee zijn.

#8 ·
Je kunt daar gewoon RTV-pakking voor gebruiken als je niet wilt wachten en de oem-pakking wilt bestellen. Het hoeft alleen olie vast te houden, er zijn geen toleranties om je zorgen over te maken.

Wees voorzichtig bij het verwijderen van die bouten, ik heb er 2 afgebroken op 2 verschillende motoren. Beide Kohlers, net als die.

Wat PB blaster/wd40 zou een goed idee zijn.
Hoe heb je de afgebroken bouten uit de kop gekregen om ze te vervangen?

#10 ·
Ze lekken vaak in dat gebied door te veel carterdruk. Mijn generator lekte op dezelfde plek. Het bleek dat mijn ontluchting verstopt zat. Ik zal waarschijnlijk worden afgemaakt voor het suggereren van zo'n idee. Succes.

#11 ·
They can be drilled out utilizing left handed drill bits or you can drill a hole and use an extractor. Google bolt extraction or look at YouTube
Ik had vanochtend echt geluk. Ik kon de bout van de andere kant losdraaien met een combinatietang. De easy-out was mijn laatste redmiddel. Bedankt voor je antwoord. Waarom lekt de SV590 toch zo gemakkelijk bij de onderste kleppendekselbout? Dit is mijn vierde vervanging in 6 jaar.