Lawn Care Forum banner

Honda EU2000 Generator rotor (vliegwiel) vast!

9.2K views 20 replies 10 participants last post by  andy35321  
#1 ·
Hallo allemaal, ik zit vast met het verwijderen van deze rotor van de EU2000-generator. Tips of trucs om hem te verwijderen? Hij zit echt goed vast. Hij is binnengebracht voor reparatie omdat de drijfstang en de regelaar kapot zijn. Hij komt helemaal niet los. Enig idee waarom hij er zo goed op vastzit?

#2 ·
Het zit vast omdat het hoogstwaarschijnlijk een conische passing op de krukas is en zelfs na het verwijderen van de borgmoer is er nog steeds veel wrijving te overwinnen.

Zijn de twee gaten in de hoofdnaaf voorzien van schroefdraad, zodat u een bouttrekker kunt gebruiken?

Zo niet, dan kunt u de andere methode gebruiken waarbij een helper het vliegwiel met schroevendraaiers omhoog/omhoog wipt terwijl u een hamer en een grote centerpons op de krukas gebruikt, maar deze methode bevalt me echt niet.

#4 ·
Sla met een messing hamer op het andere uiteinde van de slinger, hij springt er meteen af.....

#5 ·
Neem een stuk metalen staaf (misschien ongeveer 3/8 dik en 3/4 inch breed), boor er een paar gaten in die overeenkomen met de schroefdraadgaten in de rotor, steek er een paar bouten in over het uiteinde van de krukas, draai hem vast en sla er dan met een hamer op. Tussen de druk en de plotselinge schok zou hij er meteen af moeten springen.

#6 ·
Hallo allemaal, ik zit vast met het verwijderen van deze rotor van de EU2000-generator. Tips of trucs om hem te verwijderen? Hij zit echt goed vast. Hij is binnengebracht voor reparatie omdat de drijfstang en de governor kapot zijn. Hij komt helemaal niet los. Iemand een idee waarom hij zo goed vastzit?
Dus, laat me eens kijken of ik het begrijp.
Je probeert dit te repareren voor een klant, en je hebt geen idee hoe je een vliegwiel moet verwijderen, of waarom het zo moeilijk te verwijderen is?????
Cool!!!

#7 ·
Dus, laat me eens kijken of ik dit begrijp.
Je probeert dit te repareren voor een klant, en je hebt geen idee hoe je een vliegwiel moet verwijderen, of waarom het zo moeilijk te verwijderen is?????
Cool !!!
Een vliegwiel verwijderen is niet zo moeilijk. Wat ik probeer te zeggen is, het zit VAST. Ik heb alle methoden geprobeerd. Het komt helemaal niet los.

Als je niets anders hebt dan beledigingen, blijf dan alsjeblieft uit deze thread.

#8 ·
Bolt grip puller zoals knuckle had gezegd, of de riem over de bovenkant is in principe hetzelfde, draai dan de puller vast en sla met een hamer op de puller schroef, een snelle, scherpe slag.

Ligt het aan mij of is het vliegwiel gebogen op twee gaten in de 3 uur en 9 uur positie op je foto, misschien van die klauwtrekker?

#9 ·
Bolt grip puller zoals knuckle had vermeld, of de riem over de bovenkant is in principe hetzelfde, dan de puller aandraaien en de puller schroef met een hamer slaan, een snelle, scherpe slag.

Lijkt het zo of is het vliegwiel gebogen op twee gaten in de 3 uur en 9 uur positie in je foto, misschien van die klauwtrekker?
Ja, het begon te buigen door het gebruik van de klauwtrekker. Ik probeerde het nadat de puller van het bouttype niet werkte.

#11 ·
Ja, het begon te buigen door het gebruik van de klauwtrekker. Probeerde het nadat de bouttrekker niet werkte.
Een klauwtrekker, op een gestempelde plaatstalen rotor/vliegwiel ???
Cool !!

Breng het naar een Honda-dealer, ze hebben misschien de juiste trekker....
want het is een fluitje van een cent dat jij het niet bent, toch???

#13 ·
Heb je geprobeerd op de schroef van de poelietrekker te slaan toen deze onder druk stond? Ik weet niet zeker wat je anders kunt doen. Het is duidelijk ontworpen om te worden gedaan met een boutgrijper-type poelietrekker met de twee gaten erin geboord en getapt.

Heb je geprobeerd erop te schelden? Dat helpt mij meestal.

Succes.
Ook geprobeerd om erop te slaan terwijl het onder druk stond :hammerhead:. Laat me proberen erop te schelden hahaha.

#15 ·
John88,

Als je het doet zoals ik gepost heb, zal het ding ER AF springen, zorg ervoor dat het de grond niet raakt als het dat doet......

#16 ·
Ik heb nog eens naar die foto gekeken en ik zie geen timingmagneten voor de ontstekingsspoel - zijn die er?

Zo niet, dan kan die rotor erop geschroefd zijn. Heeft u de handleiding geraadpleegd om erachter te komen hoe dit onderdeel verwijderd wordt?

Dat kleine gaatje op bijna 9 uur, is dat een spiebaan?

Als u een fel licht in dat gat schijnt, kunt u dan schroefdraad op de krukas zien?

Slechts een paar gedachten om over na te denken.

#18 ·
1. Haal een riemsleutel en een vliegwieltrekker.
2. Verwijder de ontstekingspulsgenerator (op de 9-uur-positie; geeft meer ruimte voor de riemsleutel).
3. Gebruik de trekker om de rotor te verwijderen; sla NIET met een hamer op iets.

Ter info: de punt van de krukas is taps toelopend. Er kan wat roest/troep in zitten, dus misschien een beetje kruipolie?

Het fabriekshandboek toont een trekker die er zo uitziet:

Image

Draai bij het installeren de grote 12 mm moer vast tot 51 Nm.

#19 ·
Het fabriekshandboek toont een trekker die er zo uitziet
Ja, een gewone wieltrekker. Ook gebruikt voor het trekken van stuurwielen, etc.
http://www.harborfreight.com/bolt-type-wheel-puller-set-69889.html

Ik zou deze gebruiken voordat ik de platte plaat en de dop uit de youtube-video zou gebruiken. De dop zet de drukkrachten op de asdraden. De juiste trekker hiervoor heeft een conisch gevormde persbout die in het verzonken gat aan het uiteinde van de as drukt, dat is ontworpen om deze bout te ontvangen zonder de as te vervormen of de draden te beschadigen. Olie de draden van uw trekker voor de langste levensduur.

#20 ·
Ja, een gewone wieltrekker. Ook gebruikt voor het trekken van stuurwielen, etc.
http://www.harborfreight.com/bolt-type-wheel-puller-set-69889.html

Ik zou deze gebruiken voordat ik de platte plaat en de dop zou gebruiken die in de youtube-video wordt gebruikt. De dop zet de drukkrachten op de asdraden. De juiste trekker hiervoor heeft een conisch gevormde persbout die in het verzonken gat aan het einde van de as drukt, dat is ontworpen om deze bout te ontvangen zonder de as te vervormen of de schroefdraad te beschadigen. Smeer de schroefdraad van uw trekker in voor de langste levensduur.
Ik heb precies dezelfde trekker van Harbor Freight, was het eerste wat ik probeerde te gebruiken. Was een no go.