Lawn Care Forum banner

Honda GX160 draait 30 seconden en valt uit

1 reading
35K views 13 replies 12 participants last post by  jherbicide  
#1 ·
Heb gewerkt aan een 5,5 PK Honda GX160 motor op een hogedrukreiniger. Ouder apparaat maar niet veel gebruikt. Het probleem afgelopen zomer was dat de motor zou starten, even zou draaien en dan zou afslaan. Het eerste wat ik deed was de brandstoftank en het zeefje in de tank verwijderen en schoonmaken. Ik heb een goede doorstroming in de bezinkbak op de carburateur. Startte nog steeds, liep en sloeg af. Ik controleerde het oliepeil en haalde de aan/uit-schakelaar en de oliepeilschakelaar los. Draait nog steeds en slaat af. Ik heb de carburateur eraf gehaald, gedemonteerd en ongeveer een half uur in de ultrasone reiniger gezet. Weer in elkaar gezet, draaide nog steeds ongeveer 30 seconden en sloeg af. Heb een nieuwe carburateur van Honda gekocht (nu $73 dollar later) Nieuwe carburateur geïnstalleerd, draait nog steeds 30 seconden en slaat af. Vonk gecontroleerd, lijkt te vonken als hij afslaat totdat de motor bijna stilstaat. Weet niet wat ik hierna moet proberen? Heb het op dit punt bijna als een uitdaging beschouwd om hem aan het lopen te krijgen.

#2 ·
Geplaatst via mobiel apparaat

#5 ·
Controleer de brandstof bij de vlotterkamer/moer direct nadat hij afslaat. Maak de vlotterkamermoer los, als er brandstof uitloopt, moet het iets anders zijn. Geen brandstof, zoek uit waarom, toch?

Kan de bobine zijn.

#6 ·
Heb gewerkt aan een 5,5 PK Honda GX160 motor op een hogedrukreiniger. Ouder apparaat maar niet veel gebruikt. Het probleem afgelopen zomer was dat de motor zou starten, een korte tijd zou draaien en zou afslaan. Het eerste wat ik deed was de brandstoftank en het zeefje in de tank verwijderen en schoonmaken. Ik heb een goede doorstroming in de bezinkbak op de carburateur. Startte nog steeds, liep en sloeg af. Ik controleerde het oliepeil en haalde de aan/uit-schakelaar en de oliepeilschakelaar los. Loopt nog steeds en slaat af. Ik haalde de carburateur eraf, demonteerde hem en liet hem ongeveer een half uur draaien in de ultrasone reiniger. Terug in elkaar gezet, liep nog steeds ongeveer 30 seconden en sloeg af. Kocht een nieuwe carburateur van Honda (nu $73 dollar later) Installeerde de nieuwe carburateur, loopt nog steeds 30 seconden en slaat af. Controleerde de vonk, lijkt te vonken als hij afslaat totdat de motor bijna stopt met draaien. Weet niet wat ik hierna moet proberen? Heb het op dit punt bijna als een uitdaging beschouwd om hem aan het lopen te krijgen
Koop een nieuwe tankdop en zorg ervoor dat de uitlaat niet verstopt is. Als je brandstof en vonk krijgt, ademt hij niet.

#7 ·
Heeft brandstof in de vlotterkamer als hij afslaat. Ik krijg een goede stroom van de tank naar de bezinkingskom van de carburateur. De vonk ziet er zwak uit. Ik ga een nieuwe bobine installeren, de magneet op het vliegwiel schoonmaken en een nieuwe bougie plaatsen en kijken wat er gebeurt. De klepspeling van de inlaatklep moet ook iets worden aangepast.

#9 ·
Heb brandstof in de kom als hij afslaat. Ik krijg een goede stroom van de tank naar de bezinkingskom van de carburateur. De vonk ziet er zwak uit. Ik ga een nieuwe bobine installeren, de magneet op het vliegwiel schoonmaken en een nieuwe bougie plaatsen en kijken wat er gebeurt. De speling van de inlaatklep moet ook iets worden aangepast.
Je moet de afdekking eraf halen en de kill-draad bij de bobine loskoppelen en het proberen. Die draden van de oliepeilmodule/schakelaar kunnen verwarrend zijn.

#10 ·
Ik heb gewerkt aan een 5,5 pk Honda GX160 motor op een hogedrukreiniger. Ouder apparaat maar niet veel gebruikt. Het probleem afgelopen zomer was dat de motor startte, even liep en dan afsloeg. Het eerste wat ik deed was de brandstoftank en het zeefje in de tank verwijderen en schoonmaken. Ik heb een goede doorstroming in de bezinkbak op de carburateur. Startte nog steeds, liep en sloeg af. Ik controleerde het oliepeil en haalde de aan/uit-schakelaar en de oliepeilschakelaar los. Loopt nog steeds en slaat af. Ik heb de carburateur eraf gehaald, gedemonteerd en ongeveer een half uur in de ultrasone reiniger gehad. Terug in elkaar gezet, liep nog steeds ongeveer 30 seconden en sloeg af. Een nieuwe carburateur gekocht van Honda (nu $73 dollar later) Nieuwe carburateur geïnstalleerd, loopt nog steeds 30 seconden en slaat af. De vonk gecontroleerd, lijkt te vonken als hij afslaat totdat de motor bijna stilstaat. Ik weet niet zeker wat ik hierna moet proberen? Heb het op dit punt bijna als een uitdaging beschouwd om het aan de praat te krijgen
het zijn de kleppen. Haal de kop eraf en maak de kleppen schoon of snijd ze zodat ze goed sluiten. Probleem opgelost

#12 ·
Hoewel ik weet dat dit een oud draadje is, zullen mensen met hetzelfde probleem dit antwoord zien en het kan hen helpen: Zelfde probleem met mijn verticuteermachine met Honda GX160 motor. Vervanging van de carburateur, bougie, reiniging van de benzinetank/vervanging van het brandstoffilter, controle van het oliepeil, reiniging van het luchtfilter, proberen te draaien met een losse benzinedop: nog steeds hetzelfde probleem. Oplossing die slechts 2 seconden duurde (letterlijk): de "lage oliesensor" loskoppelen. Nadat ik dat had gedaan, liep hij perfect!! Zoek aan de basis van de motor naar een draad, waarschijnlijk geel, die uit de sensor komt. Koppel hem los bij de koppeling. Hier is een link:

#13 ·
Hoewel ik weet dat dit een oude thread is, maar mensen met hetzelfde probleem die zoeken, zullen dit antwoord zien en het kan hen helpen: Zelfde probleem met mijn verticuteermachine met Honda GX160 motor. Vervanging van de carburateur, bougie, reiniging van de benzinetank/vervanging van het brandstoffilter, controle van het oliepeil, reiniging van het luchtfilter, proberen te draaien met een losse tankdop: nog steeds hetzelfde probleem. Oplossing die slechts 2 seconden duurde (letterlijk): de "lage oliesensor" loskoppelen. Nadat ik dat had gedaan, liep hij perfect !! Zoek aan de basis van de motor naar een draad, waarschijnlijk geel, die uit de sensor komt. Koppel hem los bij de koppeling. Hier is een link:
Ik heb nog nooit geluk gehad met de oliesensor in dit soort motoren, ze worden bijna altijd op een gegeven moment losgekoppeld omdat ze problemen veroorzaken. Ik heb oudere Kawasaki fe 5.5 pk en ze zijn hetzelfde.

#14 ·
Begint het moeilijk?
Moet het afkoelen voordat het opnieuw wordt opgestart, of kunt u het meteen opnieuw opstarten? Als u het moet laten afkoelen, kan het een slechte spoel, kleppen of misschien vastzittende ringen zijn, zo niet de andere, gemakkelijkere dingen die zijn genoemd.

Moet een compressie- of idealiter een lektest doen.