Heb gewerkt aan een 5,5 PK Honda GX160 motor op een hogedrukreiniger. Ouder apparaat maar niet veel gebruikt. Het probleem afgelopen zomer was dat de motor zou starten, even zou draaien en dan zou afslaan. Het eerste wat ik deed was de brandstoftank en het zeefje in de tank verwijderen en schoonmaken. Ik heb een goede doorstroming in de bezinkbak op de carburateur. Startte nog steeds, liep en sloeg af. Ik controleerde het oliepeil en haalde de aan/uit-schakelaar en de oliepeilschakelaar los. Draait nog steeds en slaat af. Ik heb de carburateur eraf gehaald, gedemonteerd en ongeveer een half uur in de ultrasone reiniger gezet. Weer in elkaar gezet, draaide nog steeds ongeveer 30 seconden en sloeg af. Heb een nieuwe carburateur van Honda gekocht (nu $73 dollar later) Nieuwe carburateur geïnstalleerd, draait nog steeds 30 seconden en slaat af. Vonk gecontroleerd, lijkt te vonken als hij afslaat totdat de motor bijna stilstaat. Weet niet wat ik hierna moet proberen? Heb het op dit punt bijna als een uitdaging beschouwd om hem aan het lopen te krijgen.