Sneeuw zegt bye-bye Phil. Niet te vroeg.
Heel erg bedankt voor je antwoord, maar ik moet je vertellen dat ik technisch incompetent ben en ik weet niet wat de termen die je zo bekwaam gebruikt betekenen.
Wat ik zou kunnen gebruiken, is een Janet en John-walkthrough van hoe het probleem te diagnosticeren. Ik heb een goede vriend die graag doet wat nodig is, inclusief het plaatsen van nieuwe onderdelen (hij bouwt trikes, dus hij is extreem goed, maar hij weet helemaal niets van maaiers).
Hij was het die concludeerde dat er geen vonk was. Hij zegt dat al het andere in orde is (brandstof, lucht etc.)
Proost (in onwetendheid).
David
Ah, klinkt als een Wogan-fan:laugh:
Ik heb geprobeerd een online onderdelenillustratie te vinden, maar nog geen geluk.
Hoe dan ook, je motorvriend zou de fout moeten kunnen vinden:drinkup:
Hij moet uitkijken naar een dunne draad die de aarde is. Zonder de illustratie voor uw model te controleren, kan ik u niet precies vertellen waar het is, maar het zal gemakkelijk te vinden zijn. Mogelijk bij de carburateurregelplaat, als hij het daar vindt, zeg hem dan dat hij het moet loskoppelen en opnieuw een vonk moet proberen. Sommige Ransoms hadden een aan/uit-schakelaar aan de bovenkant van de handgrepen, als die er is, volg hem dan terug naar de motor en zorg ervoor dat hij niet aardt.
Als er geen fout kan worden gevonden in het aarddraadcircuit, dan is het tijd om de ontsteking zelf te verdenken.
Trouwens, wanneer heeft de motor voor het laatst gedraaid?
Succes, Phil