Lawn Care Forum banner

Kubota GS 130 motor heeft geen vonk

9.9K views 10 replies 4 participants last post by  hal  
#1 ·
Nieuw lid hier, hallo allemaal.

Ik heb een Ransomes Super Certes cilindermaaier aangedreven door een Kubota GS 130 4-takt benzinemotor. Tenminste, dat zou het zijn als ik hem aan de praat kon krijgen..

Het probleem is dat er geen vonk is. De bougie vervangen dus daar ligt het niet aan. Kan geen info op internet vinden.

Iemand ideeën?
:confused:
 
#2 ·
Nieuw lid hier, hallo allemaal.

Ik heb een Ransomes Super Certes cilindermaaier aangedreven door een Kubota GS 130 4-takt benzinemotor. Tenminste, dat zou het zijn als ik hem aan de praat kon krijgen..

Het probleem is dat er geen vonk is. De bougie vervangen dus daar ligt het niet aan. Kan geen info vinden op het internet.

Iets ideeën?
:confused:
Hoi Envisage, hoe gaat het in het besneeuwde York?:drinkup:

Leuk om te zien dat er nog iemand een Certes gebruikt.

Voordat je de motor uit elkaar haalt, controleer je de laagspanningsdraad die naar de cut-out loopt. Het kan een ontstekingsprobleem zijn, maar sluit eerst andere bedrading uit.

En van een Brit naar een andere welkom. Dit is een geweldige site met een paar leuke mensen. Geniet ervan.

Succes, Phil:ukflag:
 
#3 ·
Sneeuw zegt doei-doei Phil. Niet te vroeg.

Heel erg bedankt voor je antwoord, maar ik moet je zeggen dat ik technisch incompetent ben en dat ik de termen die je zo bekwaam gebruikt, niet begrijp.

Wat ik wel kan gebruiken, is een Janet en John-stappenplan om het probleem te diagnosticeren. Ik heb een goede vriend die graag doet wat nodig is, inclusief het plaatsen van nieuwe onderdelen (hij bouwt trikes, dus hij is extreem goed, maar hij weet helemaal niets van grasmaaiers).

Hij was het die concludeerde dat er geen vonk was. Hij zegt dat al het andere in orde is (brandstof, lucht, enz.)

Proost (in onwetendheid).

David
 
#4 ·
Sneeuw zegt bye-bye Phil. Niet te vroeg.

Heel erg bedankt voor je antwoord, maar ik moet je vertellen dat ik technisch incompetent ben en ik weet niet wat de termen die je zo bekwaam gebruikt betekenen.

Wat ik zou kunnen gebruiken, is een Janet en John-walkthrough van hoe het probleem te diagnosticeren. Ik heb een goede vriend die graag doet wat nodig is, inclusief het plaatsen van nieuwe onderdelen (hij bouwt trikes, dus hij is extreem goed, maar hij weet helemaal niets van maaiers).

Hij was het die concludeerde dat er geen vonk was. Hij zegt dat al het andere in orde is (brandstof, lucht etc.)

Proost (in onwetendheid).

David
Ah, klinkt als een Wogan-fan:laugh:

Ik heb geprobeerd een online onderdelenillustratie te vinden, maar nog geen geluk.

Hoe dan ook, je motorvriend zou de fout moeten kunnen vinden:drinkup:

Hij moet uitkijken naar een dunne draad die de aarde is. Zonder de illustratie voor uw model te controleren, kan ik u niet precies vertellen waar het is, maar het zal gemakkelijk te vinden zijn. Mogelijk bij de carburateurregelplaat, als hij het daar vindt, zeg hem dan dat hij het moet loskoppelen en opnieuw een vonk moet proberen. Sommige Ransoms hadden een aan/uit-schakelaar aan de bovenkant van de handgrepen, als die er is, volg hem dan terug naar de motor en zorg ervoor dat hij niet aardt.

Als er geen fout kan worden gevonden in het aarddraadcircuit, dan is het tijd om de ontsteking zelf te verdenken.

Trouwens, wanneer heeft de motor voor het laatst gedraaid?

Succes, Phil:)
 
#10 ·
  • Like
Reactions: Brad
#11 ·