Ik doe maar een beetje muggenspray, vooral voor vaste klanten, plus vrienden en familie. Ik gebruik Crosscheck (bifenthrin). Ik spuit met een Stihl rugblazer/vernevelaar. Ik gebruik een ademhalingsmasker, hoed, bril, lange mouwen. Hoewel ik alleen op windstille dagen spuit, zit er wat nevel in de lucht, dus ik bedek me goed.
De timing is lastig, ik wacht op windstille dagen, zonder recente regen of regen in de voorspelling. Het te bespuiten gebladerte moet droog zijn. Ik wil goede resultaten, dus ik ben kieskeurig over wanneer ik spuit.
Zeer goede resultaten gedurende 4 weken, maar afhankelijk van het weer. De effectiviteit neemt in de loop van de tijd af. Het is dus het beste om realistische verwachtingen te stellen bij uw klanten. Ik vertel ze dat ze een vermindering van 90% van de muggen op het hoogtepunt kunnen verwachten. Ze steken nog steeds in de schemering, maar veel minder. Hier in de buurt is het erg bosrijk, dus tenzij je spuit, word je midden op de dag aangevallen als je in de schaduw bent. Ik vertel klanten hoe de behandeling daar heel goed voor zorgt.
Crosscheck is gelabeld voor vele andere plagen, zoals teken.