Lawn Care Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

ltdecicco

· Registered
2 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb mijn flessen verwisseld en een beginnersfout gemaakt. Gisteren heb ik een liter ortho onkruidverdelger voor gazon, die 5000 vierkante voet bedekt, aangebracht op mijn gazon dat slechts 1200 vierkante voet groot is. Ik merkte het meteen daarna en zette direct de sproeiers een uur aan en sproeide daarna handmatig met een slang. Ik heb dit gevolgd door nog 2 bewateringssessies van 1 uur die dag. Ik heb een mix van roodzwenkgras/Kentucky bluegrass. Ik hoop dat ik het snel genoeg heb opgemerkt om het probleem te verdunnen, aangezien op de fles staat dat het pas 30-60 minuten na het aanbrengen regenbestendig is. Het weer was zonnig met een maximum van 61 en de maxima voor de komende week zullen 55-61 zijn. Ik heb 2 weken geleden bemest. Ben ik ten dode opgeschreven? Als het begint te sterven, wat moet ik dan doen? Hoe lang moet ik wachten tot graszaad in de grond kan groeien?

Ik heb mijn flessen verwisseld en een beginnersfout gemaakt. Gisteren heb ik een liter ortho onkruidverdelger voor gazon, die 5000 vierkante voet bedekt, aangebracht op mijn gazon dat slechts 1200 vierkante voet groot is. Ik merkte het meteen nadat ik het had gedaan en zette direct de sproeiers een uur lang aan en spoot daarna handmatig met een slang. Ik heb dit gevolgd door nog 2 bewateringssessies van 1 uur die dag. Ik heb een mix van roodzwenkgras/Kentucky bluegrass. Ik hoop dat ik het snel genoeg heb opgemerkt om het probleem te verdunnen, aangezien op de fles staat dat het pas 30-60 minuten na het aanbrengen regenbestendig is. Het weer was zonnig met een maximumtemperatuur van 61 graden en de maximumtemperaturen voor de komende week zullen 55-61 graden zijn. Ik heb 2 weken geleden bemest. Ben ik ten dode opgeschreven? Wat moet ik doen als het begint te sterven? Hoe lang moet ik wachten tot graszaad in de grond kan groeien?
Het komt hoogstwaarschijnlijk goed. Het kan een beetje geel worden, maar het zal eruit groeien.

Ongeveer 4 keer zoveel als aanbevolen. Auw.
Dat is veel. Mijn berekeningen tonen een correcte dosis van ongeveer 6,4 ounces per duizend vierkante voet. Gelukkig is het Ortho-product meer verdund dan professionele producten.
Het gras zal waarschijnlijk herstellen, zoals BMC zei.
Er is ook een risico voor bomen en struiken als gevolg van wortelopname van de dicamba in de oplossing.

Over het algemeen, als je denkt dat je te veel hebt aangebracht, geef het dan flink water. Een flinke regenbui of een lange sproeibeurt zou dus voldoende moeten zijn. Omdat je dat gedaan hebt, zou het goed moeten zijn.

Het kan geel worden of de groei belemmeren, dus je kunt misschien wat meer meststof toedienen om het te laten groeien.

Ik heb mijn flessen verwisseld en een beginnersfout gemaakt. Gisteren heb ik een liter ortho onkruidverdelger voor gazon, die 5000 vierkante voet bedekt, aangebracht op mijn gazon dat slechts 1200 vierkante voet groot is. Ik merkte het meteen nadat ik het had gedaan en zette onmiddellijk de sproeiers een uur lang aan en spoot daarna handmatig met een slang. Ik heb dit gevolgd door nog 2 bewateringssessies van 1 uur die dag. Ik heb een mix van roodzwenkgras/Kentucky bluegrass. Ik hoop dat ik het snel genoeg heb opgemerkt om het probleem te verdunnen, aangezien op de fles staat dat het pas 30-60 minuten na het aanbrengen regenbestendig is. Het weer was zonnig met een maximumtemperatuur van 61 graden en de maximumtemperaturen voor de komende week zullen 55-61 graden zijn. Ik heb 2 weken geleden bemest. Ben ik gedoemd? Als het begint te sterven, wat moet ik dan doen? Hoe lang moet ik wachten tot graszaad in de grond kan groeien?
Nou, je hebt het zeker bewaterd, het wordt ook via de wortels opgenomen. Zolang het geen 95 graden is en een hoge luchtvochtigheid, is het waarschijnlijk in orde.

1 - 12 of 12 Posts