Lawn Care Forum banner

Slechte snijkwaliteit met de kantenmaaier?

7.7K views 26 replies 12 participants last post by  Dawson  
#1 ·
Ik vind gewoon dat er te veel variabelen zijn, zoals bijvoorbeeld dat je een van die tuinen krijgt waar de rand te groot is, dan ziet het er rafelig uit als je het snijdt. Misschien doe ik het verkeerd, ik weet het niet. Het andere irritante is dat er altijd voertuigen in de weg staan.

#3 ·
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een kantenmaaier bezeten of bediend... En ik denk dat het me op dit moment niet kan schelen. Ik ben een paar keer tegen slecht overwoekerde randen aangelopen en kan een overwoekerde rand van jarenlange verwaarlozing in één of twee bezoeken omtoveren tot een schone, strakke rand. Bij het eerste bezoek wordt alles in een semi-rechte lijn gebracht en worden de toegangsresten verwijderd. Bij het tweede bezoek wordt alles schoongemaakt en gladgestreken.

#4 ·
[QUOTE="Mr Stripe, post: 5638016, member: 182012] View attachment 343315 View attachment 343316 View attachment 343317 View attachment 343318 View attachment 343320 View attachment 343321 View attachment 343322 Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een kantenmaaier bezeten of bediend. En ik denk dat het me op dit moment niet kan schelen. Ik ben een paar keer slechte overwoekerde randen tegengekomen en kan een overwoekerde rand van jarenlange verwaarlozing in één of twee bezoeken omtoveren tot een schone, strakke rand. Bij het eerste bezoek wordt alles in een semi-rechte lijn gebracht en worden de toegangsresten verwijderd. Bij het tweede bezoek wordt alles schoongemaakt en gladgestreken.[/QUOTE]Ik geef je de eer voor het uitvoeren van die klus met een lijntrimmer! Hoe lang heb je erover gedaan? Ik gebruik een kantenmaaier voor de eerste snede van het seizoen en voor de rest van het seizoen een lijntrimmer.

#5 ·
Wordt uw trimmerdraad ooit te kort??? Vervangt u deze ooit?

We hebben klauw-, kogelkop-, ingenieurs-, voorhamer- en doodslaghamers. We hebben sleuf- en Philips-schroevendraaiers. 12" breekijzers en 4' breekijzers. 21" grasmaaiers en 60" grasmaaiers. Scheppen voor trottoirs en 16' duwers voor parkeerplaatsen.

Er is een reden dat er kantenmaaiers en trimmers zijn. Ik gebruik het liefst het juiste gereedschap voor de klus. We gebruiken geen 10# voorhamer voor afwerkingsnagels. We gebruiken geen doodslaghamer voor 12" spijkers.

#6 ·
En wat betreft de bladlengte. Ja, een nieuw blad snijdt veel, veel beter dan een blad dat wat van zijn lengte heeft verloren. Ik gebruik ongeveer één blad om de vier dagen in de zomer in mijn bedrijf, waarbij ik ongeveer 85 tuinen per week doe. Ik wissel ze meestal wanneer ik ongeveer één tot anderhalve inch van de totale lengte van het blad ben kwijtgeraakt.

#8 ·
Ik gebruik ongeveer één mesje om de vier dagen in de zomer in mijn bedrijf, waarbij ik ongeveer 85 yards per week doe. Ik wissel ze meestal als ik ongeveer één tot anderhalve inch van de totale lengte van het mesje heb verloren
Wauw, dat is indrukwekkend. We wisselen ze minstens één keer per dag als we veel aan het kanten zijn. Ik heb ze al na één klant moeten vervangen.

#9 ·
Ik ben denk ik een gierige SOB, betaal:laugh:, want ik draai mijn kantensnijmessen om om er zoveel mogelijk slijtage uit te halen als ik kan, plus de achterkant/rand, die hoewel iets afgerond, altijd vierkanter is dan de voorkant/snijkant, dus je kunt een iets schonere snede uit de achterkant halen als ze een beetje beginnen te slijten, maar uiteindelijk moeten ze hoe dan ook vervangen worden.

#13 · (Edited)
Is het cruciaal om een goed lang mes op deze te hebben? De mijne is versleten, maar ik kan nog steeds 1,5'' in de grond steken als ik wil. Ik zie er gewoon het nut niet van in. Ik kan meestal veel sneller kanten snijden met een draadtrimmer. Ik veronderstel dat het goed is om de kant opnieuw te creëren, maar je bent er wel even mee bezig. Meestal als ik een tuin krijg met een overwoekerde kant, maak ik hem gewoon recht en na een paar keer maaien kan ik hem meestal weer zo krijgen dat er weer een kant is.

Ik vind gewoon dat er te veel variabelen zijn, zoals bijvoorbeeld dat je een van die tuinen krijgt waarbij de kant te groot is, dan ziet het er rafelig uit als je hem snijdt. Misschien doe ik het verkeerd, ik weet het niet. Het andere irritante is dat er altijd voertuigen in de weg staan.
Ik ben het met je eens. Ik heb mijn bedrijf en klanten 5 jaar lang opgebouwd voordat ik een kantenmaaier kreeg. Ik heb gemerkt dat als ik een kantenmaaier gebruik, ik terug wil gaan en de kanten wil opschonen met mijn trimmer. Mijn tuinen zien er altijd beter uit als ik de kanten trim met mijn trimmer. Ik kan ook sneller kanten trimmen met mijn trimmer dan met mijn kantenmaaier (tenminste als ik wil dat het er mooi uitziet). De meeste LCO's om me heen gebruiken wel een kantenmaaier. Ik geef de voorkeur aan mijn trimmer. Met st. Aug zijn er altijd uitlopers die ofwel niet worden gesneden, wel worden gesneden maar toch aan het beton blijven kleven, of omhoog komen nadat ze met de kantenmaaier zijn gesneden en er slordig uitzien. IME

#14 ·
Ik ben het met je eens. Ik heb mijn bedrijf en klanten 5 jaar lang opgebouwd voordat ik een kantenmaaier kreeg. Ik heb gemerkt dat als ik een kantenmaaier gebruik, ik terug wil gaan en de randen wil opschonen met mijn trimmer. Mijn gazons zien er altijd beter uit als ik de randen trim met mijn trimmer. Ik kan ook sneller de randen trimmen met mijn trimmer dan met mijn kantenmaaier (althans als ik wil dat het er netjes uitziet). De meeste LCO's om me heen gebruiken wel een kantenmaaier. Ik geef de voorkeur aan mijn trimmer. Met st. Aug zijn er altijd uitlopers die ofwel niet worden gesneden, wel worden gesneden maar toch aan het beton blijven plakken, of omhoog komen nadat ze met de kantenmaaier zijn gesneden en er slordig uitzien. IME
Ja! Een kantenmaaier kan goed werken met sommige grassen, maar niet met St Augustine.

#16 ·
Ik weet dat veel noordelijke jongens draadtrimmers gebruiken om te kanten, wat prima is als dat voor jou werkt en ik weet zeker dat het prima werkt in noordelijke grassen, maar hier is dat helemaal niet de norm. De enige mensen die proberen opritten en trottoirs te kanten met een draadtrimmer zijn meestal de huiseigenaren en zelfs veel van hen hebben tegenwoordig een meskantensnijder.

#17 ·
Ik weet dat veel van de noordelijke jongens draadtrimmers gebruiken om te kanten, wat prima is als dat voor jou werkt en ik weet zeker dat het prima werkt in noordelijke grassen, maar hier is dat helemaal niet de norm. De enige mensen die proberen opritten en trottoirs te kanten met een draadtrimmer zijn meestal de huiseigenaren en zelfs veel van hen hebben tegenwoordig een meskantensnijder.
Ja, voor jongens in mijn omgeving. Een zwaar Bermuda-mix gazon is een slechte dag. Meestal alleen zwenkgras hier.

#21 ·
Ik draai het mes nooit om. Nadat het begint te slijten, ontwikkelt het een rand aan de zijkant van het gazon, wat volgens mij is wat ik wil.

Ik heb er graag een paar om decks en dergelijke mee te schrapen, maar als we elk oud, draagbaar onderdeel van $2 zouden bewaren, zou ik geen plek hebben om te zitten.
Dat vierkante uiteinde maakt het grootste verschil, zodra die 90 graden leidende hoek is afgerond en het mes korter begint te worden, begint de kwaliteit van de snede af te nemen.

Je kunt kantmessen in de aanbieding kopen voor 60 cent per stuk in een verpakking van 50, ik vervang ze gewoon wanneer dat nodig is. Ik heb ze in het verleden omgedraaid, maar merkte dat het mes toen al bijna een centimeter korter was dan een nieuw mes en de hoek van 90 graden aan de andere kant vrij snel afgerond was, dus ik zou toch binnenkort een nieuw mes plaatsen. Ik vervang liever minder vaak de messen dan dat ik probeer die laatste paar randen uit een oude te halen door de tijd te nemen om hem om te draaien.

#27 ·
Vorige week een Bahia-tuin gedaan (hoekperceel, huur) die al meer dan een jaar niet was afgeboord. Een nieuw kantensnijmes erop gezet toen ik ermee begon, dit is wat er van het mes overbleef toen ik ongeveer 30 minuten later klaar was.

Ik denk dat ik mijn 60 cent er wel uit heb gehaaldThumbs Up

Image