Lawn Care Forum banner

Krachtborstels voor de voorjaarsschoonmaak?

11K views 8 replies 8 participants last post by  captdevo  
#1 ·
Hallo,
heeft er iemand ooit veegmachines gebruikt voor de voorjaarsschoonmaak?
Hoe goed werken ze?
Besparen ze tijd?
Beschadigen ze het gazon?

Ik was van plan een veegmachine aan mijn Walker toe te voegen.

Bedankt voor alle hulp!!!

#2 ·
Ik vraag me hetzelfde af! Ik heb net de verticuteerhark voor mijn Walker gekocht. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar ik heb threads gelezen waarin staat dat hij goed werkt voor schoonmaak. Hij wordt aan de voorkant van het GHS-dek bevestigd.

MATT

#3 ·
De veegmachine is een erg dure en tijdrovende manier om schoon te maken. Prijzen van 2001 volgen. De veegmachine (2158,00) moet worden gebruikt met de snelkoppeling (863,00). Als je klaar bent, moet je er nog steeds af en die rommel opscheppen om ervan af te komen. Dan moet je je dek terugzetten om te snijden.

Ik denk dat het een leuk concept is als je consequent vuile looppaden of lichte sneeuwbestuivingen over een kilometer trottoir hebt, maar het is echt niet de meest efficiënte manier om voorjaarsschoonmaak te doen.

De veertand-verticuteerder is een uitstekend hulpmiddel. Het is geen echte verticuteerder, maar die discussie laat ik voor een andere keer. De unit klikt zonder gereedschap in ongeveer 10 seconden aan de voorkant van het dekframe en komt er net zo snel weer af. Je rijdt hiermee over het slapende gazon en zuigt het puin op met de GHS en je bent klaar. Ik verdien veel $$$$ met deze opstelling in ongeveer 5 weken. Mijn verticuteerder was betaald met de eerste klus en ik betaalde voor een nieuwe Walker in minder dan een jaar. Niet om op te scheppen, maar gewoon om je potentieel te laten zien, oh, ik vergat je te vertellen dat ik dit parttime en solo deed.
Je moet vinden wat voor jou werkt, maar ik denk echt niet dat je 3K wilt uitgeven om iets te doen dat je gemakkelijker voor 200,00 had kunnen doen. Succes

#4 ·
Ik heb een veegborstelopzetstuk voor mijn Echo split-shaft trimmer. Het werkt uitstekend voor de voorjaarsschoonmaak. Ik neem een paar banen op het gazon om het zand op te halen en duw het zand dan goed weg van de stoeprand, zodat de veegmachine het kan opruimen. De opzet kostte $300. Als je veel schoonmaakt, wil je misschien een speciale Sweepster aanschaffen. Ze werken erg goed en beschadigen het gazon helemaal niet. Ik heb een tanden hark verticuteermachine voor mijn Scag (jrco), en het werkt uitstekend. Meestal blaas ik alle bladeren en twijgen weg en maai dan met de zak en verticuteermachine in één keer. Ik raad de veegmachine echter zeker aan.

#7 ·
We moeten het hier over twee verschillende dingen hebben. Een powerbroom van volledige grootte, of een powersweep-opzetstuk voor een trimmer. Ik weet niet veel over de volledige deal, maar ik WEET dat het powersweep-opzetstuk zoals de Stihl er een ongelooflijke aanwinst is. Dit is degene die op een trimmerunit gaat en de trommel met de rubberen kleppen heeft. Ik maak toevallig een flink aantal sloten en middengebieden schoon die in de winter bedekt zijn met grind van de wegploegen. Vroeger moest ik de stenen aan weerszijden van de sloten naar beneden naar de bodem harken. Om dit te doen, hak je natuurlijk diagonaal heen en weer met de hark om het grind effectief te verplaatsen. Dan stapelde ik het grind op in kleine hoopjes, zodat ik de platte schop kon gebruiken om het terug op de kant van de weg te gooien. GEDOE! Nu kan ik de Stihl FS85 gebruiken en het grind eenvoudig en effectief de sloot op en op de berm verplaatsen met één schone slag - de eerste keer. Eenvoudig en ongelooflijk snel. Dit gebeurt volledig schoon zonder enige schade aan het gazon. Deze unit is ook geweldig voor het verplaatsen van andere materialen. Sommige materialen die anders zelfs moeilijk te verplaatsen zijn. (bijv. rot fruit).