Ik moet volgende week een grote klomp verwijderen. Kettingzaag? Stokzaag?
Weet de cultivar niet zeker (als dat verschil maakt).
Weet de cultivar niet zeker (als dat verschil maakt).
Kun je de stronk-snijmethode op ze toepassen?Je wilt zoveel mogelijk van de wortels verwijderen, anders komen ze meteen terug. Omdat ze een van de snelst groeiende planten ter wereld zijn, zou ik, als je kunt, een bobcat huren en ze eruit trekken. Neem er ook een grote, want ze zijn een beer om eruit te halen.
Geplaatst via mobiel apparaat
Niet zeker van die methode. Maar er is niet veel van een stronk en je zult veel van wat je stronken noemt hebben, omdat ze groeien in dichte plekken van individuele planten. Het enige wat ik weet is dat als je niet zoveel van die wortels uitgraaft als je kunt, je een hergroeiprobleem zult hebben. Waarschijnlijk wel, ongeacht wat je doet, maar dit geeft je de beste kans. Denk ik. Ik heb een paar foto's van bamboe die ik met een bobcat heb uitgetrokken, even kijkenKun je de stronk-snijmethode op ze toepassen?
Ric, wat als het me niet zou schelen dat de grond gesteriliseerd wordt? Het gras is Bahia/onkruid...Diamond
Stump Cut herbicide werkt niet op bamboe. De manier waarop fl-landscape ze heeft verwijderd, is de beste methode om zoveel mogelijk wortel te krijgen. Toch zul je hergroei hebben, omdat bamboe een overlever is. De beste manier is om de nieuwe bamboescheuten af te snijden zodra ze verschijnen. Uiteindelijk raakt de wortel uitgeput en stopt hij met groeien. Ik heb nog geen herbicide gevonden die werkt op bamboe zonder de grond te steriliseren
Dat zijn geen bamboes, maar bamboepalmen. Op de verkeerde plek en als ze te veel groeien, zijn ze een plaag. Hetzelfde geldt voor alle klompvormende en woekerende palmen.heres a couple clumps we pulled, you can see the grapple on the skidsteer in the pic, not great pictures but figured I show what we did.
DiamantRic, wat als het me niet zou schelen dat de grond gesteriliseerd is? Het gras is Bahia/onkruid...