Lawn Care Forum banner

Snelste manier om bamboe neer te halen

12K views 17 replies 9 participants last post by  Plantculture  
#1 Ā·
Ik moet volgende week een grote klomp verwijderen. Kettingzaag? Stokzaag?

Weet de cultivar niet zeker (als dat verschil maakt).

#3 Ā·
Je wilt zoveel mogelijk van de wortels verwijderen, anders komen ze meteen weer terug. Omdat het een van de snelst groeiende planten ter wereld is, zou ik, als je kunt, een bobcat huren en ze eruit trekken. Neem er ook een grote, want ze zijn een beer om eruit te halen.

#4 Ā·
Je wilt zoveel mogelijk van de wortels verwijderen, anders komen ze meteen terug. Omdat ze een van de snelst groeiende planten ter wereld zijn, zou ik, als je kunt, een bobcat huren en ze eruit trekken. Neem er ook een grote, want ze zijn een beer om eruit te halen.
Geplaatst via mobiel apparaat
Kun je de stronk-snijmethode op ze toepassen?

#6 Ā·
Kun je de stronk-snijmethode op ze toepassen?
Niet zeker van die methode. Maar er is niet veel van een stronk en je zult veel van wat je stronken noemt hebben, omdat ze groeien in dichte plekken van individuele planten. Het enige wat ik weet is dat als je niet zoveel van die wortels uitgraaft als je kunt, je een hergroeiprobleem zult hebben. Waarschijnlijk wel, ongeacht wat je doet, maar dit geeft je de beste kans. Denk ik. Ik heb een paar foto's van bamboe die ik met een bobcat heb uitgetrokken, even kijken

#8 Ā·
Hier zijn een paar kluiten die we hebben getrokken, je kunt de grijper op de schranklader op de foto zien, geen geweldige foto's maar ik dacht dat ik zou laten zien wat we hebben gedaan.

#9 Ā·
Het huis ziet er misschien niet uit als veel, maar het was een huis van 2 miljoen dollar in Cape Haze. De eigenaren kochten het vervallen en hebben alles opnieuw gedaan, van het landschap tot de verf binnen en buiten, allemaal nieuwe tegels etc. Guy en zijn partner ontwikkelden het systeem om gas uit stortplaatsen te winnen en te reinigen om het opnieuw te verkopen. Ze verkochten het bedrijf voor een fortuin!

#11 Ā·
Diamant

Stump Cut-herbicide werkt niet op bamboe. De manier waarop fl-landscape ze heeft verwijderd, is de beste methode om zoveel mogelijk wortel te krijgen. Toch zul je hergroei hebben, want bamboe is een overlever. De beste manier is om de nieuwe bamboescheuten af te snijden zodra ze verschijnen. Uiteindelijk raakt de wortel uitgeput en stopt hij met groeien. Ik heb nog geen herbicide gevonden die werkt op bamboe zonder de grond te steriliseren.

#13 Ā·
Diamond

Stump Cut herbicide werkt niet op bamboe. De manier waarop fl-landscape ze heeft verwijderd, is de beste methode om zoveel mogelijk wortel te krijgen. Toch zul je hergroei hebben, omdat bamboe een overlever is. De beste manier is om de nieuwe bamboescheuten af te snijden zodra ze verschijnen. Uiteindelijk raakt de wortel uitgeput en stopt hij met groeien. Ik heb nog geen herbicide gevonden die werkt op bamboe zonder de grond te steriliseren
Ric, wat als het me niet zou schelen dat de grond gesteriliseerd wordt? Het gras is Bahia/onkruid...

#14 Ā·
Niet Ric, maar ik weet dat Arsenal of Velpar zeer goed werken op bamboe. Arsenal doodt de meeste niet-peulvruchten en bomen met wortels aan de zijkant of onder de bamboe. Velpar gaat recht naar beneden. Het doodt bijna alles wat ik kan bedenken. De laatste keer dat ik bamboe moest doden die invasief werd, gebruikte ik Arsenal in een hoeveelheid van 2 quarts per acre op voet-hoogte hergroei. Mogelijk heeft u een industriƫle/ROW-licentie nodig om een van die herbiciden te kopen en te gebruiken, vooral de Velpar.

#15 Ā·
heres a couple clumps we pulled, you can see the grapple on the skidsteer in the pic, not great pictures but figured I show what we did.
Dat zijn geen bamboes, maar bamboepalmen. Op de verkeerde plek en als ze te veel groeien, zijn ze een plaag. Hetzelfde geldt voor alle klompvormende en woekerende palmen.

#16 Ā·
Ric, wat als het me niet zou schelen dat de grond gesteriliseerd is? Het gras is Bahia/onkruid...
Diamant

Je moet naar het hele plaatje kijken. We zitten momenteel op ongeveer 60 inch regenval dit jaar en we hebben nog 3,5 maanden te gaan. Bahia/onkruid groeit niet op steriele grond en je hebt nog steeds erosiebestrijding nodig. Elke keer dat je overweegt een grondsterilisator te gebruiken, kun je maar beter veel nadenken en kijken, want er zijn meerdere nevenproblemen en het gaat minstens een jaar mee.

Groene dokter

Bamboe is hier niet erg populair als plant. Misschien komt dat omdat de meeste bamboe invasief is of dat we dat denken. De trivia over bamboe, het wordt nu verbouwd als commercieel bouwmateriaal. Het is geen grote industrie, maar een paar kleine winkels bouwen verschillende bamboehutten en -bars en hebben een bron van materialen nodig.

#17 Ā·
Ik gebruik veel bamboe. Als je de niet-invasieve soort gebruikt, kun je een goede tropische uitstraling creƫren zonder je zorgen te hoeven maken over vorstschade.
Het zijn de onervaren gazon-/landschapsarchitecten die het verkeerde type voor de omgeving plaatsen.
Het is jammer, Diomond, dat je zo ver weg bent. Ik zou met mijn bobcat langskomen en het eruit trekken. Ik doe een klus waar bamboe voor nodig is.