Lawn Care Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

doctordun

· Registered
34 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik hoop dat dit geschikt is voor dit forum.
Ik heb een nieuwe Kubota ZD326 met slechts 35 uur. De veer op de spanrol voor de riemen is gebroken. Mijn lokale dealer gaf me een nieuwe veer, maar geen advies over hoe ik hem moet aansluiten.
Is er een trucje voor?
Ik ben semi-gepensioneerd en geen jonkie meer en heb niet de kracht om deze veer uit te rekken tot aan de aansluitpunten. Ik heb geen ruimte om een schroevendraaier als hefboom te gebruiken en ik heb wat parachutekoord geprobeerd om hem te trekken... maar dit is een stevige veer.
Ik dacht aan een takel en zal hier misschien mijn toevlucht toe nemen.

Suggesties zijn welkom.

Bedankt...

Verwijder eerst de riem van een 'gemakkelijk toegankelijke' katrol, DAN haak je de veer vast. Vervolgens zet je de riem er weer op. Gebruik een koevoet om de riem weer om de katrol te leggen. HOUD DE VINGERS UIT DE TRANSACTIE. Ik bezit momenteel 7 vingertoppen en 2 duimtoppen, maar niet door een truc als deze. Een ander verhaal, een andere keer.

Mijn ZTR is geen Kabota, maar hij heeft twee verschillende veren om de riemspanning te verzorgen, en ik neem aan dat het algemene ontwerp van alle merken vergelijkbaar is. Eén veer dient om de riemen aan te spannen die de pompen aandrijven, en de andere zit in het maaidek om de riem(en) aan te spannen die de messen aandrijven. Naar welke verwijst u in uw vraag?

Discussion starter · #4 ·
Het heeft maar één veer. Het is aan één uiteinde verankerd aan een gekerfde stang op het dek en bevestigd aan een stang op de spanrol aan het andere uiteinde. Het is ongeveer 1 inch in diameter en 8 inch lang. Het is een systeem met twee riemen. Beide riemen lopen hetzelfde pad op dezelfde katrollen, naast elkaar.

Ik hoop dat dit geschikt is voor dit forum.
Ik heb een nieuwe Kubota ZD326 met slechts 35 uur. De veer op de spanrol voor de riemen is gebroken. Mijn lokale dealer gaf me een nieuwe veer, maar geen advies over hoe ik hem moet aansluiten.
Is er een truc voor?
Ik ben semi-gepensioneerd en geen jonkie meer en heb niet de paardenkracht om deze veer uit te rekken tot zijn aansluitpunten. Ik heb geen ruimte om een schroevendraaier als hefboom te gebruiken en ik heb wat parachutekoord geprobeerd om hem te trekken... maar dit is een stevige veer.
Ik dacht aan een takel en zal hier misschien mijn toevlucht toe nemen.

Suggesties zijn welkom.

Bedankt.....
Zoek naar een vierkant gat van 1/2" in de arm die de katrol vasthoudt. Sommige merken hebben ze, zo ja, doe dan een 1/2" breekijzer in het gat en het geeft je de hefboomwerking om de arm te bewegen. Een man bij mijn lokale Scag-dealer heeft dit jaar 4 veren versleten, dus ik hoop dat het geen fabricageprobleem is.

Soms, in plaats van schroevendraaiers en koevoeten te proberen, haak je de veer aan het ene uiteinde en gebruik je een dun stuk starttouw aan het andere uiteinde van de veer om hem uit te rekken en vast te zetten. Hangt allemaal af van hoeveel ruimte je hebt. Succes, Phil :usflag:

Vandervilt said:
Citaat van Vandervilt (Zoek naar een vierkant gat van 1/2 inch in de arm die de katrol vasthoudt. Sommige merken hebben ze, zo ja, steek dan een 1/2 inch breekijzer in het gat en het geeft je de mogelijkheid om de arm te bewegen. Een man bij mijn lokale scag-dealer is dit jaar door 4 veren gegaan, dus ik hoop dat het geen probleem is van de fabrikant).
Cub Tanks zijn zo. Als je problemen blijft houden, vraag dan aan de monteur van de dealer hoe je deze veer moet installeren.

Nosmo

Als u problemen blijft ondervinden, vraag dan de monteur van de dealer hoe u deze veer moet installeren.

Nosmo
En aangezien hij pas 35 uur heeft gedraaid, vraag hem dan waarom de arbeidskosten om de veer die hij u heeft gegeven te vervangen, ook niet onder de garantie vallen.

• Like
Reactions: hort101
Discussion starter · #9 ·
En aangezien hij pas 35 uur heeft gedraaid, vraag hem dan waarom de arbeid om de veer te vervangen die hij je heeft gegeven, ook niet onder de garantie valt.
Ik was niet van plan om mijn maaier 30 mijl te slepen voor een veer. Ik wist niet hoe moeilijk het was om te vervangen.Uiteindelijk heb ik de riemen van een katrol losgekoppeld en de veer vastgehaakt. Toen duwde een vriend van me die een auto kon bankdrukken de spanrol terwijl ik de riemen terug plaatste. Ik zie dit niet als een klus voor minder dan 2 personen.Ik zal zoeken naar een manier om een breekijzer te gebruiken.

Ik zou mijn maaier geen 30 mijl slepen voor een veer. Ik wist niet hoe moeilijk het zou zijn om hem te vervangen.

Uiteindelijk heb ik de riemen van een katrol losgekoppeld en de veer vastgehaakt. Toen duwde een vriend van me die een auto kon bankdrukken de spanrol terwijl ik de riemen terug plaatste. Ik zie dit niet als minder dan een klus voor 2 personen.

Ik zal zoeken naar een manier om een breekijzer te gebruiken.
Goed gedaan! Trouwens, in je #4 reactie zei je dat er maar één veer is, maar je noemde ook het maaidek, dus het moet zijn geweest om de riem(en) aan te spannen die de spindels voor de messen aandrijven. Maar als je machine een ZTR is, moet hij twee pompen hebben (één voor elk wiel) en ik vermoed dat die ook door riemen worden aangedreven. Bij de mijne zitten die twee riemen onder de motor en tussen de wielen, en ik moet de maaier omhoog krikken om eronder te kunnen kruipen om ze te zien. En de spanning voor die riemen wordt gehandhaafd door een andere veer. Dus ik heb in feite twee veren op mijn machine en het zou me niet verbazen als die van jou dat ook heeft. Bij mij sprong er op een dag een riem van een katrol en de maaier bewoog niet, dus zo kwam ik erachter. Ik moest de spanning in die veer loslaten om de riem weer op de katrol te kunnen zetten. Het kostte niet veel kracht om dat te doen, maar het was erg krap en een beetje eng om eronder te zijn, zelfs met de maaier die door kriksteunen werd ondersteund.

Hallo Doctordun, ik weet dat dit oud is, maar ik had hetzelfde probleem en het regende ook. De dealer gaf me, hmm, simpel genoeg. Verdomme, was ik boos. Oplossing, zonder het juiste en zo ben ik hier gekomen, zoek naar die tool. Ik bind een touw aan de veerklem, reed de maaier naast een boom. Bind het touw aan de aandrijving, wiebel de maaier totdat ik de klem naast het gat had, installeer de klemhouder en draai de moer, verwijder het touw. LOL.

Een kleine ratelriem trekt de spankrachtarm mooi en gemakkelijk over om de riemen opnieuw te installeren. Soms heb ik een motorfiets vastzetriem gebruikt om de arm voor te belasten als de ratelriem volloopt door de arm te bewegen op een langere zwaai. Zoals gezegd, bij veel machines is het gemakkelijker om de riem eerst op de armpoelie te plaatsen en hem er dan van te overtuigen om op een gemakkelijker te bereiken laatste poelie te gaan.

1 - 13 of 13 Posts