Lawn Care Forum banner

Zitmaaier start niet... zelfs geen klik?? Zou wat HULP op prijs stellen, aub.

2 reading
265K views 40 replies 12 participants last post by  Crazy 4 grass  
#1 ·
De grasmaaier die ik net heb gekocht, start niet en maakt niet eens een klik. Ik heb de batterij laten testen bij Advaned Auto... hij was goed!
Ik heb alle bedrading gecontroleerd en er is niets doorgesneden of gestript. Ik heb ook de zekering(en) gecontroleerd en een doorgebrande 30AMP zekering vervangen, de RELAIS-ASSEMBLAGE vervangen. Ik heb het contactslot gecontroleerd en het ziet er gloednieuw uit, alsof het net is vervangen. (Dus ik dacht dat dat de poging van de vorige eigenaar was om het te repareren)

Dus wat zou ervoor zorgen dat de startmotor niet eens klikt? Ik zou echt wat feedback hierover op prijs stellen!

--MOTORSPECIFICATIES:
BRIGGS 14.5 (I/C OHV met elektrische start... en brandstofsolenoïde aan de onderkant van de carburateur) SPECIFICATIES HIERONDER:

model: 287707
type: 1274-E1
code: 99060B2D

De maaier is een stuk rotzooi JD Sabre die ik gisteren voor $75 heb gekocht
(ziet er oké uit, maar alles bij elkaar... het is een SABRE... Rotzooi, dat weet ik)

#27 ·
Nog plezier, vriend???????
Na al die langdradige, halfbakken verhandelingen over elektrische stelling zou je nu een ware Mr. Wizard moeten zijn.
Trouwens, dat is geen foto van de solenoïde die op je maaier zit!

#28 ·
http://www.ebtx.com/mech/ampvolt.htm

Watt = Volt x Ampère Uhm...
Hmmm...

Dus dan:
Watt / ampère = (volt x ampère) / ampère
Dus w/a = v ... $H!t!

Nou, is dat niet gewoon vies, je weet dat ze de regels wel voor mij veranderd moeten hebben!

Serieus :p
Bedankt voor de correctie.

Deze vond ik wel interessant:
Ohm = Volt / Ampère
Ja, probeer de Ohmse wet driehoek of cirkeldiagram. Je legt gewoon je vinger op wat je wilt.
http://www.google.com/images?q=ohms...g&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCMQsAQwAA&biw=1272&bih=822

#29 ·
Veel plezier al, bunky???????
Na al die langdradige, halfslachtige verhandelingen over elektrische stelling zou je nu een ware Mr. Wizard moeten zijn.
Trouwens, dat is geen foto van de solenoïde die op je maaier zit!
Eigenlijk, BUNKY... dit is dezelfde solenoïde die op de maaier zit, vertel me waarom je dat anders denkt?
Ik heb er een nieuwe solenoïde op gezet, en dit is een stockfoto van hetzelfde type solenoïde dat ik heb geïnstalleerd.

Maar bedankt voor de wijze opmerkingen, ik weet zeker dat je een geweldige monteur bent... maar houd het gewoon voor jezelf!

#30 ·
Eigenlijk, BUNKY... dit is dezelfde solenoïde als op de maaier, vertel me waarom je denkt dat het anders is?
Ik heb er een nieuwe solenoïde op gezet, en dit is een stockfoto van hetzelfde type solenoïde dat ik heb geïnstalleerd.

Maar bedankt voor de wijze opmerkingen, ik weet zeker dat je een geweldige monteur bent... maar houd ze gewoon voor jezelf!
Bedankt voor het compliment..............bunky!!!

Ik zou je vertellen waarom ik het ANDERS WEET, maar om je te citeren: "houd het gewoon voor jezelf", dus bunky.........zal ik het doen!!

#32 · (Edited)
Ik heb het opnieuw bedraad en het start met Ether (startvloeistof), maar niet zonder.
De brandstofsolenoïde aan de onderkant van de carburateur, de draden zijn grijs en zwart, waar worden deze 2 draden aangesloten? Wat doen ze precies?

Bedankt

-jb
Ik neem aan dat je starten bedoelt, maar dan afslaat als de ether op is.

Slechts voor een test, maar je zou de solenoïde eraf kunnen halen en de plunjer verwijderen.

Installeer de solenoïde opnieuw en kijk of hij start en loopt.
Tenminste totdat je erachter bent waar de aansluitingen op de bedrading ervan zitten.

Trouwens,
Als er geen verbinding is van de bedrading naar de brandstofsolenoïde, dan kunnen ze ergens hangen en kortsluiting veroorzaken.

#33 ·
Even voor een test, maar je zou de solenoïde eraf kunnen halen en de plunjer verwijderen.

Installeer de solenoïde opnieuw en kijk of hij start en loopt.
Tenminste totdat je erachter bent waar de aansluitingen op de kabelboom ervoor zitten.

BEDANKT VOOR DE INFO...
HHoe ziet de plunjer er precies uit en hoe verwijder ik hem?

-jb

#34 ·
Als u de brandstofsolenoïde verwijdert, ziet deze eruit als een naaldklep met een lichte veer.
Het zit meestal gewoon in de solenoïde.
Wanneer er stroom op de solenoïde wordt aangesloten, trekt deze de naaldklep aan, waardoor gas naar de carburateur kan stromen.
Het doet het gas afsluiten wanneer het apparaat wordt uitgeschakeld.
Als u geen draadverbinding heeft, staat deze altijd uit.

#35 ·
Als je de brandstofsolenoïde verwijdert, ziet het eruit als een naaldklep met een lichte veer.
Het zit meestal gewoon in de solenoïde.
Als er stroom op de solenoïde wordt aangesloten, trekt deze de naaldklep naar binnen, waardoor gas naar de carburateur kan stromen.
Het doet het gas afslaan als het apparaat wordt uitgeschakeld.
Als je geen draadaansluiting hebt, staat het altijd uit.
Bedankt,

Ik ga er nu meteen mee aan de slag.
Laat je weten wat er gebeurt..

-jb

#37 ·
Controleer alle veiligheidsschakelaars. Ik had hetzelfde probleem
Weet je, na 14 jaar... misschien, maar dan ook misschien, is hij ermee begonnen... denk je?