Lawn Care Forum banner

Een gazonverzorgingsbedrijf starten in Michigan

15K views 11 replies 7 participants last post by  cuttingedgelawncare1  
#1 ·
Ik begin mijn eigen gazononderhoudsbedrijf en ben op zoek naar tips van huidige eigenaren. Ik zal binnen een paar weken een vrachtwagen, een loopmaaier en een nieuwe aanhanger kopen. Ik heb al 2 trimmers, een blazer, een complete gereedschapsset, visitekaartjes en mijn verzekering gekocht.

Mijn doel is om mijn huidige baan op te kunnen zeggen en dit gewoon te kunnen doen. Ik heb alles contant betaald en ik hoop dat ik alles voor niet meer dan 10.000 euro kan krijgen.

Alle feedback zou enorm nuttig zijn.

#2 ·
Klinkt als een plan. Mijn advies zou zijn om niet te veel schulden te maken. Koop een goede gebruikte vrachtwagen en een zitmaaier, verspreid flyers en een advertentie op Craigslist. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar de landschapsarchitecten die hier flyers verspreiden, zetten er geen prijzen op en ik wel, en ik denk dat dat me enorm heeft geholpen. Net als de gemiddelde prijs voor 1/4 hectare $30, 1/2 hectare enzovoort. In 2003, toen ik 13 was, heb ik flyers verspreid in mijn buurt (ongeveer 40 huizen) en ik kreeg 14 tuinen. Succes!

#3 ·
Het klinkt alsof je een idee hebt van wat je doet, maar je mist twee dingen:

Schrijf een businessplan: het zal je enorm helpen.

Maak een reclameplan: weet waar je gaat adverteren. Dit gaat samen met het businessplan, maar je begrijpt het idee.

Goed gedaan dat je vroeg een verzekering hebt afgesloten! Wat betreft de apparatuur: ik gebruik Craigslist om gebruikte apparatuur te vinden, dat werkt goed. Ik zou zeggen dat je een gebruikte aanhanger moet nemen in plaats van een maaier. Koop een licht gebruikte maaier als je kunt.

Veel succes
Geplaatst via mobiel apparaat

#5 ·
Zoals een ander lid zojuist al zei, moet u een businessplan schrijven. Neem contact op met score.org en plan een afspraak met een adviseur. Leer een businessplan te schrijven van gepensioneerde professionals die anderen willen helpen als ze om hun bedrijf en hun carrière geven. Denk niet dat je al het andere hebt of geen tijd hebt of een andere smoes. Ik heb ze allemaal gehoord. Als u geen businessplan heeft, verspil dan geen tijd en geld meer. Geen plan = weinig of geen kans op succes, laat staan overleven.

#6 ·
Bedankt, ik zal zo snel mogelijk naar een businessplan kijken. Ik heb mijn trimmers en blazer al gloednieuw gekocht, dus ik hoop dat dat helpt met problemen voor het jaar. Ik ben nu op zoek naar vrachtwagens en loopmaaiers. Ik heb net op de harde manier geleerd dat je je bedrijf eerst moet registreren voordat je reclame maakt. Ik moest mijn naam en alles veranderen omdat het te dicht bij een andere naam lag. Maar ik zal jullie allemaal op de hoogte houden en ik ben dankbaar voor de hulp.

#7 ·
Ik begin mijn eigen gazononderhoudsbedrijf en ben op zoek naar tips van huidige eigenaren. Ik zal binnen de komende weken een vrachtwagen, een loopmaaier en een nieuwe aanhanger kopen. Ik heb al 2 trimmers, een blazer, een complete gereedschapsset, visitekaartjes en mijn verzekering gekocht.

Mijn doel is om mijn huidige baan op te kunnen zeggen en dit gewoon te doen. Ik heb alles contant betaald en ik hoop dat ik alles voor niet meer dan 10.000 euro kan krijgen.

Alle feedback zou enorm nuttig zijn.
Waarom die baan opzeggen?
Wat heeft u ertoe gebracht te geloven dat u ongeveer 20% van uw jaarsalaris uitgeeft om iets te doen dat dat jaarsalaris NIET oplevert, en misschien nooit, tenzij u heel veel geluk heeft of heel slim bent?

#8 ·
Andere dingen:

Natuurlijk, als de OP van plan is om de zaken onder de 10.000 te houden, is hij van plan om gebruikte spullen te gebruiken.

Het schrijven van een businessplan is niet alles wat het belooft in het eerste of tweede jaar.

De meeste mensen weten niet hoe ze via de juiste kanalen daar moeten komen, of zelfs als ze dat wel zouden doen, de capaciteit hebben om de eerste paar jaar te volgen.

De eerste paar jaar is een constante worsteling om je aan te passen aan alles en nog wat je tegenkomt.
Een businessplan is een zeer strikte, lineaire "instructieset" die vaak niet flexibel genoeg is om te improviseren.

Je zou kunnen denken, bij het begin: "Ik ga 400 tuinen van $25 per week maaien om mijn brood te verdienen" en wat je uiteindelijk doet, is het volledige onderhoud van 12 landgoederen en nooit meer werk nodig hebben dan dat.

De waarheid is dat landschapsarchitectuur/gazononderhoud niet is zoals het openen van een restaurant, een boekwinkel of iets dergelijks.
Het is niet lineair, het is als een boom... als je hem plant, heb je geen idee waar die takken naartoe kunnen leiden of welke vruchten hij zal dragen, want het is eigenlijk nog een niet-geĂŻdentificeerde soort.
Je zou een appelboom kunnen planten en uiteindelijk de meest productieve abrikozenboom zijn die je ooit hebt gezien... zeg je dan "Nee, verdomme! Ik was van plan appels" of ga je gewoon met de stroom mee en verdien je $$ door alle abrikozen te verkopen die je uiteindelijk hebt, die zeer gewild zijn (iets wat je niet had gepland).

Daarom is het, vooral in het begin, zo belangrijk om FLEXIBEL te zijn.
Mensen beginnen vaak met het kopen van een gesloten aanhanger en een ZTR, maar wat als de klant die je uiteindelijk krijgt, eigendommen heeft die een 21" en een open aanhanger nodig hebben om al het struikgewas te vervoeren dat je blijft genereren?
ALS je het nog nooit eerder hebt gedaan en geen ervaring hebt, hoe weet je dan (genoeg om een plan te vormen) wat je ĂĽberhaupt voor werk gaat doen.

Een visser begint zelden met een tacklebox, hengel en molen die specifiek zijn ontworpen voor wat hij aan het vissen is.
Het is water, hij heeft geen röntgenvisie, hij weet niet waar hij op vist.

Dus hij begint met wat hij vermoedt dat hem in staat zal stellen om de meeste soorten te bevissen, omdat zijn familie honger heeft en hij probeert te eten.
ALS zijn lijn breekt, krijgt hij een zwaardere test, als hij geen beten heeft, krijgt hij beter aas of een lokmiddel.
Omdat hij probeert zijn gezin te voeden, heeft hij WAARSCHIJNLIJK niet de middelen om ĂĽberhaupt elk lokmiddel in zijn tacklebox te krijgen...
(als hij dat wel heeft, heeft hij een aanhanger met een zitmaaier, een stander en een trimmermachine erop.)

Het probleem is dat je uiteindelijk in de groove komt, je realiseert je dat je uiteindelijk op BAARS vist... de forel zit er niet in zoals je had gehoopt, en de vijver wordt met niets anders gevuld... je hebt baars, dus nu heb je alleen de tools nodig om op baars te vissen.
(wat betekent dat je nu een ZTR en trimmermachine hebt die je niet nodig hebt... de zitmaaier is alles wat je zult gebruiken)
Maar... als je maar een 21" had, kun je nog steeds de baars vangen, alleen niet zo snel.
Als je een hengel voor het vissen op zalmforel hebt gekocht, met zware test en een grote haak, zul je maar heel weinig baars vangen, zo niet (ZTR's passen niet in kleinere tuinen).

Zie je, het punt is dat je niet genoeg weet om een plan te MAKEN totdat je "marktanalyse" hebt.
Daarom is het zo belangrijk om iets te weten over, of te werken IN de branche (het meest nuttig op DAT gebied).

Niemand stopt met zijn baan omdat zijn moeder en zijn buurman hun gazon gemaaid willen hebben (tenzij je 16 bent, natuurlijk), dus je moet weten welke gazons je DENKT te gaan maaien.
Maar het is een beetje dwaas als je van PLAN bent op forel, alles hebt klaargezet voor forel, en BAARS zich dood probeert te springen in je boot en je steeds zegt "nee verdomme! Ik probeer FOREL te krijgen!!!" en ze allemaal teruggooit.
(ironisch genoeg is dit wat je de man met de nieuwe ZTR steeds weer ziet doen)

Dus... ik denk niet dat het businessplan het eerste is dat je nodig hebt.

Zonder marktanalyse (die je zou kunnen krijgen met bijvoorbeeld een mentor, of het betalen voor een analyse of het werken in het veld) is je enige andere optie om de haak in het water te steken en te kijken wat er bijt.

In de jaren 1990 kon je hier in Alaska een naakte haak in het water steken en een ongeschoolde visser kon een beet krijgen en enorme vissen landen, alleen leugens konden het overtreffen.
De landschapsarchitectuurindustrie was in de jaren 90 ook wel zo.

Het punt is dat mensen over die dingen hoorden, met vissen, die in Alaska gebeurden.
Dus er zijn VEEL meer vissers, en de vis- en wildautoriteit heeft regels gemaakt om de mensen te controleren.
Dus vissen is nu niet zoals vissen toen was.
Zijn er nog vissen?
Ja.
Zijn er tonnen vissen?
Niet zo veel.
Kun je ze vangen met naakte haken... mogelijk?
Kun je in de gaten houden wat je vangt als je het vangt? Niet altijd.

Zo is het tegenwoordig met landschapsarchitectuur.

Te veel mensen hoorden al die geweldige visverhalen en wilden ook vissen.
En je weet niet wat je gaat vangen totdat je het water test.

#9 ·
Veel succes biedt geweldig advies: 1) Maak een reclameplan. 2) Weet waar u gaat adverteren. We hebben in de loop der jaren met veel klanten in de gazonverzorging gewerkt en creatieve en unieke elementen in reclameplannen verwerkt. We hebben op 29-12-14 een blog (Start 2015 met een plan voor succes) op onze website geplaatst die u wellicht wilt bekijken. Bekijk onze website op www.adeasprinting.com en klik op PRODUCTS om te zien wat we beschikbaar hebben. Onze Band-It Stick-It Door Hangers zijn een favoriet van de Lawnsite-leden. We hebben ook net nieuwe prijzen toegevoegd en onze online calculator en ontwerptool zijn wellicht interessant voor u. We zouden graag met u in gesprek gaan over het plannen en benutten van elke kans om de verkoop te verhogen en te behouden. Bel ons gerust op 866-778-4254 of chat is beschikbaar van maandag t/m vrijdag, 9:00 - 17:00 uur. Fijne middag!

#10 ·
Waarom die baan opzeggen?
Wat heeft u ertoe gebracht te geloven dat u ongeveer 20% van uw jaarsalaris uitgeeft om iets te doen dat dat jaarsalaris NIET oplevert, en misschien nooit, tenzij u heel veel geluk heeft of heel slim bent?
Eerlijk gezegd, ik rijd al 5 jaar op een vrachtwagen en ik wil mijn eigen ding doen en van de weg af. Ik wil de opstartkosten rond de 10.000 dollar houden, dus als het niet lukt, ben ik niet alles kwijt. Financieel gezien wil ik het eerste jaar net quitte spelen, mijn vrouw is verpleegster, dus we hebben een goed inkomen om alle rekeningen plus extra's te betalen. Ik moet mijn baan opzeggen omdat ik geen bedrijf kan starten als ik 4 dagen per maand thuis ben.
Gepost via mobiel apparaat

#11 ·
Eerlijk gezegd, ik rijd al 5 jaar vrachtwagen en ik wil mijn eigen ding doen en van de weg af. Ik wil de opstartkosten rond de 10.000 euro houden, dus als het niet lukt, ben ik niet alles kwijt. Financieel gezien wil ik het eerste jaar net quitte spelen, mijn vrouw is verpleegster, dus we hebben een goed inkomen om alle rekeningen plus extra's te betalen. Ik moet mijn baan opzeggen omdat ik geen bedrijf kan starten als ik maar 4 dagen per maand thuis ben.
Geplaatst via mobiel apparaat
Hmm, logisch. Als ik voor mijn brood vrachtwagen moest rijden, zou ik in slaap vallen en in je woonkamer belanden.

Vrouw heeft stabiliteitÂ… verzekering, goede deal.

10.000 euro IS een redelijke startinvestering (zolang je het niet allemaal op één plek uitgeeft, zoals een Z-rijder)

Wat interesseert jullie allemaal in grasmaaien in plaats van bijvoorbeeldÂ… korteafstandstransport/leveringen voor lokale aannemers?
Of een sleepwagen/repo-bedrijf runnen? Je zou een van die verborgen trekhaakjes achter in je vrachtwagen kunnen plaatsen en er stiekem mee bezig kunnen zijn.

Kost waarschijnlijk iets meer dan 10.000 euro, maar VEEL minder werk/stress.
Het is niet moeilijk om mensen te laten betalen als je hun spullen hebt.

#12 ·
Vroeger maaide ik het gras toen ik jonger was en er is geen geld in lokaal werk hier in de buurt. Ik heb gekeken naar het werk in het depot, maar aangezien iedereen het hier doet en de verzekerings- en opstartkosten hoog zijn, lijkt het me niets om in te stappen. Ik ga gewoon voor een loopmaaier, want alle tuinen hier in de buurt zijn klein en ik mik op 1 acre en kleiner.