Lawn Care Forum banner

Stihl heggenschaar overtoeren

1 reading
38K views 27 replies 9 participants last post by  fobaum  
#1 ·
Zoals de titel al zegt, draaien mijn Stihl heggenscharen te veel toeren. Iemand ideeën wat dit veroorzaakt?

#14 ·
Misschien is de hogesnelheidsschroef verdraaid door alle trillingen en draait hij nu te arm. Controleer dat, of laat het controleren.
Te arm draaien op de hogesnelheidsmengselschroef zou ervoor zorgen dat het toerental daalt, niet stijgt. Hetzelfde geldt voor te rijk draaien; het veroorzaakt een daling van het toerental. Wanneer u het brandstof/luchtmengsel instelt, zoekt u naar het hoogste toerental dat u kunt bereiken tussen de twee afvalpunten: te arm en te rijk. Het hogere toerental betekent dat de motor de meeste kracht levert omdat het brandstof/luchtmengsel is waar het moet zijn. Ik vermoed dat de machine van de OP zijn gaskabel moet worden afgesteld.

#5 ·
Wat Ridin' Green zei.:mechanic:

• Like
Reactions: hort101
#6 ·
En welk model heggenschaar?

• Like
Reactions: rlitman and 109583
#9 ·
Welke brandstof gebruikt u en welke olie-mix?

• Like
Reactions: hort101
#11 ·
Ik weet het even niet zonder het in handen te hebben. Als je brandstof wilt uitsluiten, haal dan een liter (7,99) Stihl Motomix. Gooi de oude zooi eruit en doe dat erin. Kijk of het verandert. Als je het me had gebracht, zou dat het eerste zijn wat ik zou doen, alleen om brandstofproblemen uit te sluiten. Stihl-producten zijn gemaakt om te draaien op brandstof met een hoger octaangehalte. De nieuwe Motomix die ze dit jaar hebben uitgebracht, is 93 octaan. Plus het heeft de volledige syn Stihl-olie erin. Volgens uw mengsel heeft u een laag octaangehalte en een hoog oliegehalte. Begrijp dat je het al jaren gebruikt, maar motoren zullen na verloop van tijd anders lopen op dezelfde brandstof als ze slijten. Het is aan jou of je de Motomix wilt proberen, ik zeg alleen dat ik daar zou beginnen als je de heggenschaar op mijn toonbank zou zetten. Laat me weten wat je bedenkt, ik help je graag op alle mogelijke manieren. Succes.:mechanic:

#12 ·
Kijk, je probleem zit hem niet in de gas/olie-mix. Ik vervang ook meestal de brandstof van klanten door mijn eigen shopmix, gewoon een goed merk olie en meestal benzine van gemiddelde kwaliteit. Geen hi-test.
De kans is groot dat je carburateurproblemen hebt. Soms migreert vuil in de HS-kanalen, waardoor een arm mengsel ontstaat, wat resulteert in hoge toeren. Probeer dit: terwijl de motor warm is en toeren maakt, sla de choke dicht tot hij bijna afslaat, open dan de choke en laat hem herstellen. Doe dit een paar keer. Soms helpt het om de circuits schoon te maken, soms niet. Zoals anderen al hebben gezegd, kan het ook zijn dat de HS-naald moet worden bijgesteld. Het kan ook een losse carburateur/luchtlek zijn.
Veel plezier.

#13 ·
Opwarmen, slaan en herhaaldelijk wurgen. Dat is gewoon vies.:dancing:

#18 ·
Die laatste zin is waar en sluit aan bij wat ik eerder zei.

Ik weet wat ze doen en hoe ze ze moeten afstellen. Ik doe dit al heel lang. De meeste van mijn machines met verstelbare carburateurs hebben 3/4 slag van stop tot stop, niet 1/4. Neem mijn woord niet voor hoe je het moet doen. Lees de handleiding die erbij zit als ze verstelbare carburateurs hebben. Ze vertellen je duidelijk hoe je ze moet afstellen en dat kleine stapjes de ene of de andere kant op een verschil maken, en je kunt het horen en zien op een toerenteller. Ik sta achter wat ik zei, dat je te arm of te rijk kunt worden voordat het vermogen afneemt. Ik heb het meegemaakt.

#28 ·
Ik heb een stihl HS 82 T die ook te veel toeren maakt bij volgas, en ik weet zeker dat het niet de uitlaatpoort is, want dat heb ik gecontroleerd, trouwens, hij is pas 5 maanden oud. Ik heb vandaag de carburateur eraf gehaald, alles schoongemaakt, alles gecontroleerd, alles ziet er geweldig uit, het enige waar ik aan kan denken is de toerenbegrenzer. Ik neem aan dat dat gewoon onderdeel is van de bobine?