Lawn Care Forum banner

Banden op aanhangers

3.6K views 18 replies 12 participants last post by  Mowingman  
#1 ·
Wilde een draad starten en kijken hoeveel bedrijven trailerbanden of vrachtwagenbanden op hun trailers gebruiken? Is het belangrijkste verschil tussen trailer- en vrachtwagenbanden de laag en de totale gewichtscapaciteit? Geef me je gedachten en kennis en ervaringen uit het verleden!:cool:

#2 ·
Oorspronkelijk geplaatst door fivestarlawnken
Wilde een draad starten en kijken hoeveel outfits trailerbanden of vrachtwagenbanden op hun trailers gebruiken? Is het belangrijkste verschil tussen trailer- en vrachtwagenbanden - de laag en de totale gewichtshantering? Geef me je gedachten en kennis en ervaringen uit het verleden!:cool:
Als je 13'', 14'' of 15'' banden gebruikt, gebruik je trailerbanden of autobanden. De draagvermogen is lager voor autobanden.

16'' banden zijn vrachtwagenbanden en er worden geen trailerbanden aangeboden.
Deze banden zijn verkrijgbaar in load range D & E.

Ik gebruik 16'' load range E op mijn trailer.

#3 ·
Kelly-Springfield Safari 7.50x16 LT draagvermogen D
Het zijn banden voor de snelweg, voor extra kilometers.
Ik heb een 20' trailer met enkele wielen en tandem as. 12.000# GVWR
Ik had draagvermogen E nodig, maar mijn trailer had de ruimte niet.

Deze doen het prima. Ik houd de druk op 60 PSI en ik ga niet zo ver en zo snel.
Mijn verste klant die de volledige lading maaiers nodig heeft, is slechts 20 mijl verderop.

Dave

#4 ·
Oorspronkelijk geplaatst door KDJ

16'' banden zijn vrachtwagenbanden en er worden geen aanhangerbanden aangeboden.
Deze banden zijn verkrijgbaar in load range D & E.

Ik begrijp deze verklaring niet. Ik heb net 7.50x16 Carlisle aanhangerbanden gekocht voor mijn 18' aanhanger. Er staat "Alleen voor gebruik op aanhangers".
Ik gebruik "aanhangerbanden" alleen op mijn aanhangers, omdat ik merk dat ze veel langer meegaan dan auto- of vrachtwagenbanden. Mijn bandenhandelaar zegt dat ze er ander rubber in gebruiken, zodat ze beter bestand zijn tegen slijtage door het draaien dan andere banden.

#8 ·
fivestarlawnken, zolang je een aanhanger met één as hebt, kun je elke band gebruiken die je wilt (althans in mijn ervaring). Het probleem waar ik tegenaan liep, is met een 2-asser, het lijkt erop dat ze echt spijkers en schroeven oppikken omdat ze de neiging hebben om tegen elkaar te draaien.

#9 ·
Oorspronkelijk geplaatst door Mowingman

Ik begrijp deze verklaring niet. Ik heb net 7.50x16 Carlisle aanhangerbanden gekocht voor mijn 18' aanhanger. Er staat "Alleen voor aanhangergebruik".
Ik gebruik "aanhangerbanden" alleen op mijn aanhangers, omdat ik merk dat ze veel langer meegaan dan auto- of vrachtwagenbanden. Mijn bandenhandelaar zegt dat ze er ander rubber in gebruiken, zodat ze beter bestand zijn tegen slijtage door het draaien.

:)
Wat bedoel je met dat je deze verklaring niet begrijpt?
Bedoel je dat je het er niet mee eens bent, toch?

7.50 x 16 is dit een nylon band? Wat zijn de kosten?

#10 ·
KDJ,
U zei: "16 inch banden zijn vrachtwagenbanden en er worden geen aanhangerbanden aangeboden." Ik begreep hieruit dat u bedoelde dat geen enkel bedrijf een 16" band produceert die specifiek bedoeld is voor gebruik op aanhangers.
Ik moet vandaag mijn rekening ophalen in de winkel, dus ik laat u weten wat de kosten zijn als ik het weet. Mijn andere aanhangers gebruiken 15", dus dit zijn de eerste 16" die ik heb gekocht.
:)

#11 ·
We bestellen banden die voornamelijk specifiek voor aanhangers zijn. Het belangrijkste is dat u de juiste draagvermogenclassificatie voor uw aanhangerbanden heeft.
Als u een aanhanger met dubbele as heeft met een GVW van 8000 kg en vier banden met een draagvermogen van 1250 lbs, dan is uw aanhanger slechts legaal voor 5000 kg GVW. GVW omvat het gewicht van de aanhanger, dus u bent 3000 lbs aan laadgewicht kwijtgeraakt.
Het is misschien nu niet belangrijk, maar bij het eerste ongeval waarbij u betrokken bent, kunt u mogelijk schuldig zijn vanwege uw ondergewaardeerde banden.

#15 ·
Oorspronkelijk geplaatst door Mowingman
KDJ,
Prijs voor een nieuwe 7.50x16 "Carlisle Trailer Tire" is $85.13 per stuk. Dit is inclusief montage, balanceren en belasting. Ze hebben load range "D" en zijn 10-laags.:)
Hoeveel mijlen zijn die beoordeeld?

#16 ·
Ik weet niet voor hoeveel mijl ze beoordeeld zijn, daar heb ik nog nooit naar gekeken. Ik weet wel dat de 15" Carlisle-banden op mijn 2-assige, 16', high-side landschapsaanhanger ongeveer 25.000 mijl meegaan. Deze aanhanger is altijd zwaar beladen met apparatuur en een brandstoftank van 25 gallon en draait de hele dag door in de straten van de buurt.

#17 ·
Allereerst moet 10-laags de load range E zijn. Het maakt echt niet uit hoeveel lagen er in de banden zitten. Het aantal lagen gaat vele jaren terug naar hoeveel lagen stof, dwz. Katoen, Rayon, die in de band zaten. Ze verrotten met de leeftijd. Toen kwam nylon, het verhoogde nog steeds het aantal lagen. Nu gebruiken de meesten poyester, geen bult, geen rot. We zijn weggegaan van de ply ratings nu. Sommige 2-laags banden hebben nu dezelfde sterkte als oude 10-laags banden. Moderne ratings zijn nu load ratings in plaats van een recht aantal lagen. Voor degenen die het interesseert: oude 2-laags= A 4-laags=B 6-laags=C 8=d 10=e 12=F 14=g Hoeveel gewicht een band kan dragen is de sleutel en dat wordt uitgedrukt als load rating. Dat is de sleutel. Maar de echte kicker hier is dat verschillende maten van dezelfde load range verschillende gewichten zullen dragen. Controleer de zijkant van de banden en het staat op de zijwand. Carlisle maakt twee kwaliteiten aanhangerbanden, ik denk dat de ene USA Trail heet en de andere gewoon Trail. Dezelfde "SIZE" band is eigenlijk verschillende maten (als je ze naast elkaar zet) Ik denk dat hun linialen kapot zijn. Maar dat is niet zo ongebruikelijk in banden. Er is eigenlijk een groot verschil. Enkelassige aanhangers zullen geen slijtage hebben. Dubbelassige aanhangers zullen meer slijtage hebben bij het draaien. Net als alles krijg je over het algemeen waar je voor betaalt. Ik ben het ermee eens dat nieuwe banden over het algemeen minder lekken hebben en dat je meer lekke banden krijgt aan de achterkant van tandem aanhangers. Je zou echter meer kilometers moeten halen uit radiaalbanden (maakt niet uit of het auto of vrachtwagen is) OP VOORWAARDE dat ze de juiste draagkracht hebben (staat op de zijkant van de band) dan diagonaal aanhangerbanden. Controleer de luchtdruk vaak. Als je een betere service krijgt van aanhangerbanden, blijf er dan vooral bij. In mijn ervaring (ik ben een bandenhandelaar) willen de meeste mensen de allergoedkoopste autoband, overbelast, vergelijken met een zwaardere aanhangerband. Match gewoon de draagkracht en de juiste bandenspanning ----SIMPEL

#18 ·
Allereerst moet 10-laags de load range E zijn. Het maakt echt niet uit hoeveel lagen er in de banden zitten. Het aantal lagen gaat vele jaren terug naar hoeveel lagen stof, dwz. Katoen, Rayon, die in de band zaten. Ze verrotten met de leeftijd. Toen kwam nylon, het verhoogde nog steeds het aantal lagen. Nu gebruiken de meesten poyester, geen bult, geen rot. We zijn weggegaan van de ply ratings nu. Sommige 2-laags banden hebben nu dezelfde sterkte als oude 10-laags banden. Moderne ratings zijn nu load ratings in plaats van een recht aantal lagen. Voor degenen die het interesseert: oude 2-laags= A 4-laags=B 6-laags=C 8=d 10=e 12=F 14=g Hoeveel gewicht een band kan dragen is de sleutel en dat wordt uitgedrukt als load rating. Dat is de sleutel. Maar de echte kicker hier is dat verschillende maten van dezelfde load range verschillende gewichten zullen dragen. Controleer de zijkant van de banden en het staat op de zijwand. Carlisle maakt twee kwaliteiten aanhangerbanden, ik denk dat de ene USA Trail heet en de andere gewoon Trail. Dezelfde "MAAT" band is eigenlijk verschillende maten (als je ze naast elkaar zet) Ik denk dat hun linialen kapot zijn. Maar dat is niet zo ongebruikelijk in banden. Er is eigenlijk een groot verschil. Enkelassige aanhangers zullen geen slijtage hebben. Dubbele assen zullen meer slijtage hebben bij het draaien. Net als alles wat je over het algemeen krijgt waar je voor betaalt. Ik ben het ermee eens dat nieuwe banden over het algemeen minder lekken hebben en je meer lekke banden krijgt aan de achterkant van tandem aanhangers. Je zou echter meer kilometers moeten halen uit radiaalbanden (maakt niet uit of het auto of vrachtwagen is) OP VOORWAARDE dat ze de juiste draagkracht hebben (staat op de zijkant van de band) dan diagonaal aanhangerbanden. Controleer de bandenspanning vaak. Als je een betere service krijgt van aanhangerbanden, blijf er dan vooral bij. In mijn ervaring (ik ben een bandenhandelaar) willen de meeste mensen de allergoedkoopste autoband, overbelast, vergelijken met een zwaardere aanhangerband. Match gewoon de draagkracht en de juiste bandenspanning ----EENVOUDIG