Allereerst moet 10-laags de load range E zijn. Het maakt echt niet uit hoeveel lagen er in de banden zitten. Het aantal lagen gaat vele jaren terug naar hoeveel lagen stof, dwz. Katoen, Rayon, die in de band zaten. Ze verrotten met de leeftijd. Toen kwam nylon, het verhoogde nog steeds het aantal lagen. Nu gebruiken de meesten poyester, geen bult, geen rot. We zijn weggegaan van de ply ratings nu. Sommige 2-laags banden hebben nu dezelfde sterkte als oude 10-laags banden. Moderne ratings zijn nu load ratings in plaats van een recht aantal lagen. Voor degenen die het interesseert: oude 2-laags= A 4-laags=B 6-laags=C 8=d 10=e 12=F 14=g Hoeveel gewicht een band kan dragen is de sleutel en dat wordt uitgedrukt als load rating. Dat is de sleutel. Maar de echte kicker hier is dat verschillende maten van dezelfde load range verschillende gewichten zullen dragen. Controleer de zijkant van de banden en het staat op de zijwand. Carlisle maakt twee kwaliteiten aanhangerbanden, ik denk dat de ene USA Trail heet en de andere gewoon Trail. Dezelfde "SIZE" band is eigenlijk verschillende maten (als je ze naast elkaar zet) Ik denk dat hun linialen kapot zijn. Maar dat is niet zo ongebruikelijk in banden. Er is eigenlijk een groot verschil. Enkelassige aanhangers zullen geen slijtage hebben. Dubbelassige aanhangers zullen meer slijtage hebben bij het draaien. Net als alles krijg je over het algemeen waar je voor betaalt. Ik ben het ermee eens dat nieuwe banden over het algemeen minder lekken hebben en dat je meer lekke banden krijgt aan de achterkant van tandem aanhangers. Je zou echter meer kilometers moeten halen uit radiaalbanden (maakt niet uit of het auto of vrachtwagen is) OP VOORWAARDE dat ze de juiste draagkracht hebben (staat op de zijkant van de band) dan diagonaal aanhangerbanden. Controleer de luchtdruk vaak. Als je een betere service krijgt van aanhangerbanden, blijf er dan vooral bij. In mijn ervaring (ik ben een bandenhandelaar) willen de meeste mensen de allergoedkoopste autoband, overbelast, vergelijken met een zwaardere aanhangerband. Match gewoon de draagkracht en de juiste bandenspanning ----SIMPEL