Lawn Care Forum banner

VOLT Lighting vs. AMP Lighting

Tags
rgb
2.8K views 14 replies 7 participants last post by  starry night  
#1 ·
Ik ben een huiseigenaar die een klein kleurveranderend systeem (6 spots) wil installeren. Ik heb al een aannemer ingeschakeld die CAST Lighting gebruikt. De output van hun spots is te laag en superduur!

Hij zegt dat ik elk systeem kan kopen en dat hij het zal installeren. Ik heb gekozen voor de RGBCW-lijn van VOLT. Zijn er grote voordelen om voor een AMP-systeem te kiezen in plaats van VOLT? Ik wil niet graag iemand in de steek laten die ik al heb ingeschakeld, maar als een AMP-professional me een beter algemeen systeem gaat geven, zou ik het misschien overwegen.

Als dit vertrouwelijke informatie is en je het niet kunt delen, is dat prima, ik dacht gewoon dat het de moeite waard was om te vragen.

#2 ·
Geen echt voordeel. Het enige wat ik ter verdediging wil zeggen is dat ze een heel goed product maken en ik ben niet bekend met hun kleurveranderingssysteem, maar als een van hun lampen uitgaat, is het slechts een kwestie van de lamp vervangen en als volt- of ampère-geïntegreerde lampen uitgaan, moet je het armatuur eruit snijden en het hele armatuur vervangen, wat niet zo leuk is als alleen een lamp vervangen. Als dit een probleem is, zijn er ook veel andere merken die niet zo duur zijn als Cast. Cast is 100% Amerikaans gemaakt en ik zou zeggen dat ze aan de dure kant zitten. Goed product echter.

#3 ·
Jeetje. Hier valt veel uit te pakken. Er zit zoveel meer in je vragen dan je weet. Volt- en Amp-producten lijken grotendeels op elkaar, met uitzonderingen. De nieuwste generatie Amp-armaturen met kleurverandering hebben vervangbare modules, dus je hoeft niet de hele armatuur weg te gooien als de lamp kapot gaat. De bundelspreidingen zijn slechts twee... 38* en 60*. Je hebt niet gezegd wat je wilt verlichten, maar misschien wil je iets breders. Ik betwist je bewering dat de Cast-spotlight niet zo helder is als de Amp of Volt. Als je ze niet "in actie" hebt gezien, hoe maak je dan deze vergelijking? Weet je dat verschillende kleuren verschillende "helderheid" hebben met dezelfde input? Weet je dat de Cast een instelbare lichtopbrengst heeft?

#4 ·
Dit forum was bedoeld voor discussie door professionals en zo functioneerde het vele jaren. Er was af en toe een vraag van een huiseigenaar en, afhankelijk van hoe deze werd geformuleerd, zou een professional kunnen antwoorden. De laatste jaren zijn de meeste professionals het forum ontvlucht vanwege een beperking van elke discussie die zelfs maar grensde aan persoonlijke controverse.
Wat me brengt bij mijn bericht van vandaag. Deze thread begon met een redelijke vraag van een huiseigenaar. Dus twee van ons professionals antwoordden en toen kwam er geen antwoord van de OP. Geen verder commentaar. Geen dank u. Niets.
Sprekend voor mezelf alleen, beloof ik nooit meer advies of informatie te geven aan een huiseigenaar op dit forum.

#5 ·
Dit forum was bedoeld voor discussie door professionals en zo functioneerde het vele jaren. Er was af en toe een vraag van een huiseigenaar en, afhankelijk van hoe het geformuleerd was, kon een professional antwoorden. De laatste jaren zijn de meeste professionals het forum ontvlucht vanwege een beperking op elke discussie die zelfs maar grensde aan persoonlijke controverse.
Wat me brengt bij mijn bericht van vandaag. Deze thread begon met een redelijke vraag van een huiseigenaar. Dus twee van ons professionals antwoordden en toen was er geen antwoord van de OP. Geen verdere opmerking. Geen dank u. Niets.

Alleen voor mezelf sprekend, zweer ik nooit meer advies of informatie te geven aan een huiseigenaar op dit forum.
Ik weet niet zeker hoe het gedaan zou kunnen worden, maar misschien moeten mensen die zich aanmelden, vakjes aanvinken die zoiets zeggen als "pro" of "huiseigenaar" en mogen ze alleen posten in het huiseigenarenforum.

#6 · (Edited)
Mijn excuses voor de late reactie. Soms wacht ik graag een paar dagen om alle antwoorden te zien voordat ik reageer en een zinvolle reactie geef. En ik heb ook geen e-mailmelding ontvangen. Geen excuus, ik had sowieso moeten kijken. Mijn excuses als je dacht dat dit betekende dat ik mijn interesse had verloren of je tijd aan het verspillen was. Ik waardeer alle feedback!

Ik realiseer me ook dat dit een forum is voor professionals (Ja, ik heb die hele "Doe-het-zelvers, lees dit" vastgepinde post gelezen!). Daarom heb ik gezegd dat ik het zou begrijpen als je geen advies kon geven.

Terug naar mijn vragen..

@BrandonV Ik twijfel er niet aan dat CAST een geweldig product maakt. Dat is wat ik in mijn onderzoek vond en ik was blij te zien dat het in Amerika werd gemaakt. De schijnwerper (SBLBTC1) en de transformator zijn echter aanzienlijk duurder dan het VOLT-systeem dat ik bekeek (G5 Infiniti). De SBLBTC1 wit piekt op 342lm, terwijl de VOLT 780lm is. Misschien heb ik dat niet eens nodig, maar het is fijn om te weten dat het beschikbaar is.

@starry night Ik verlicht twee bomen aan de voorkant en de voorgevel van mijn huis (twee secties van 12' links en rechts van de veranda). Het huis is 16' hoog. Je hebt gelijk, ik heb ze nog niet in actie gezien. Ik ging uit van de lichtopbrengst en ja, ik zie dat die per kleur varieert. Over het algemeen hebben de G5's ongeveer twee keer zoveel output als de CAST. Zoals ik al zei, misschien heb ik die output nooit nodig, maar het is fijn om te hebben. Beide systemen kunnen worden gedimd.

Voel je vrij om terug te schrijven, of niet! Geen zorgen. Ik ben een techneut en doe-het-zelver, dus ik heb dit project gebruikt om iets nieuws te leren en me te laten informeren bij het werken met mijn aannemer.

Ik waardeer je!

#7 ·
Mijn ervaring met volt/amp is dat ze een redelijk product maken, maar ik heb een vrij hoog uitvalpercentage van dingen, dus ik ben gestopt met ze te kopen. Ik wilde echt dat ze zouden werken, maar het lukte gewoon niet. Een ander probleem is dat het lijkt alsof ze een productlijn ontwerpen, een paar containers ervan uit China kopen en dan een nieuwe productlijn starten en het proces herhalen.

#8 ·
Mijn ervaring met volt/amp is dat ze een prima product maken, maar ik heb een vrij hoog uitvalpercentage van dingen, dus ik ben gestopt met ze te kopen. Ik wilde echt dat ze zouden werken, maar het lukte gewoon niet. Een ander probleem is dat het lijkt alsof ze een productlijn ontwerpen, een paar containers ervan uit China kopen en dan een nieuwe productlijn starten en het proces herhalen.
Interessant. Bedankt @knox gsl

#12 ·
Mijn ervaring is dat Volt- en Amp-producten identiek zijn en over het algemeen uit hetzelfde magazijn komen, alleen wordt Amp geadverteerd als de aannemerslijn en is marginaal goedkoper, terwijl Volt is afgestemd op de huiseigenaar. Ik heb vaak Volt- en Amp-armaturen gemengd en gecombineerd in een klus als Amp niet op voorraad was of beperkt op voorraad was en er was geen noemenswaardig verschil.
Als mijn klanten hun eigen onderzoek willen doen naar het selecteren van armaturen, stuur ik ze altijd naar de website van Volt, omdat deze veel gebruiksvriendelijker is voor de oudere klantenkring. Dan koop ik gewoon wat ze willen op de Amp-website...

#13 ·
Mijn ervaring is dat Volt- en Amp-producten identiek zijn en over het algemeen uit hetzelfde magazijn komen, alleen wordt Amp geadverteerd als de aannemerslijn en is marginaal goedkoper, terwijl Volt is afgestemd op de huiseigenaar. Ik heb vaak Volt- en Amp-armaturen gemengd en gecombineerd in een klus als Amp niet op voorraad was of beperkt op voorraad was en er was geen noemenswaardig verschil.
Als mijn klanten hun eigen onderzoek willen doen naar het selecteren van armaturen, stuur ik ze altijd naar de website van Volt, omdat deze veel gebruiksvriendelijker is voor de oudere klantenkring. Dan koop ik gewoon wat ze willen op de Amp-website...
Dank u.