Lawn Care Forum banner

Met water gevulde banden

9.9K views 7 replies 8 participants last post by  DiyDave  
#1 ·
Ik zat te denken over contragewichten op schrankladers. Heeft iemand hier ervaring mee, of is het van enige waarde om de banden van een schranklader met water te vullen om het hefgewicht te vergroten? De volgende vraag is: hoe?

#2 ·
Water in banden doen is een vreselijk idee voor een schranklader. Ten eerste krijg je niet veel tegengewicht. Ten tweede zullen de velgen roesten, waardoor het verwijderen van de banden moeilijk wordt, en als je een gat krijgt, is het een pijn om het te stoppen. Ik heb tractoren gezien waar ze kalk met water mengen en de banden vullen, maar een tractor is een totaal ander beest dan een schranklader. Een betere manier om schrankladers tegen te wegen, is door een beugel aan de achterkant van de machine te bouwen en gewichten van fitnessapparatuur toe te voegen of asgemonteerde ijzeren gewichten te gebruiken. Het aanbrengen van stalen rupsbanden over de banden werkt ook, omdat ze stabiliteit en meer gewicht toevoegen dan het vullen van de banden. De capaciteit van de 743 van een vriend werd verhoogd door 4 platen van 50 pond aan elke kant van de machine achter de achterbanden toe te voegen.

#3 ·
Als je een bobcat hebt, vormen ze een uitstekende set asgewichten. Ze worden over de assen geschroefd en zien er goed uit. Op die manier kun je ongeveer 300 lbs extra gewicht krijgen. De achterdeur kan twee platen bevatten voor ongeveer 75 lbs extra. Schuimvulling van banden helpt, maar de rit is vreselijk en daarna is het erg zwaar.

#4 ·
Ik heb zelfs mensen gezien die probeerden hun achterbanden met loden kogels te vullen, dat was een interessant idee.
Maar het idee van water en kalk is ook een slecht idee, zelfs voor tractoren, het kan echt leuk zijn om ze van achteren te bekijken als ze met maximale snelheid rijden en het mengsel ongebalanceerd wordt.

#6 ·
Op mijn eerste machine had ik mijn banden met schuim gevuld. Het kan de stabiliteit tot op zekere hoogte hebben bevorderd, maar het belangrijkste doel van het vullen van banden met schuim is dat je niet de hele tijd lekke banden hoeft te repareren.

De rit werd iets steviger, maar niet zoals een starre machine.

Ik zou ook afraden om water te gebruiken voor gewicht. Er zijn gewoon te veel dingen die mis kunnen gaan en niet genoeg voordeel.

#8 ·
Water vullen is een slecht idee als water bevriest. Het is ook geen water plus kalk, maar water plus calciumchloride, dat bij ongeveer 13 graden F een brij vormt. Calciumchloride is strooizout, en je weet wat dat met staal doet. Banden die gevuld zijn, balanceren zichzelf bij snelheden die een tractor haalt, niet uit balans, tenzij ze hard bevroren zijn. Er is ook methanol, dat hier vaak wordt gebruikt, dat ongeveer kwam toen we de tweede set banden monteerden, minder roest veroorzaakt dan CaCl3, maar dezelfde problemen met reparaties veroorzaakt. Er is ook een nieuw product gemaakt van bietenpulp, genaamd rust beeter, maar het deelt nog steeds de reparatieproblemen. Al mijn boerderijtractoren krijgen, als ze gerepareerd moeten worden, stalen gewichten, nieuwe velgen indien nodig, omdat de meeste van de dealer kwamen met CaCl3, wat op het moment van levering het meest economisch was. Na 30 jaar aanvreten van de velgen met krachtverstelling, is het niet meer zo goedkoop! Staal is de beste keuze voor gemakkelijke reparatie en onderhoud. Anecdote: Een paar jaar geleden kocht ik een enorme graafmachine goedkoop om een pijp achter onze vijver uit te graven, hing de bak aan een oude JD 440 industrietractor, met lader. Toch moest ik een contragewicht van 1000 lb aan de voorkant plaatsen om het stuur gewicht aan de voorkant van dit apparaat te houden. Ik reed langs, bleef een klikkend geluid horen, hoorde het klikken, voelde het doen in de rechter spatbord, bij de derde klik keek ik over het clamshell spatbord, net op tijd om een steeds groter wordende brok binnenband de ruimte tussen het spatbord en de draaiende band te zien vullen, snel ontsnappend uit de band door een scheur in de binnenste zijwand, en ongeveer 60-75 gallon voornamelijk methanol te lossen, met slechts een vleugje calciumchloride, recht in mijn gezicht! Les geleerd: Als ik klik, doe ik het, stop ik, stap ik van de machine af, bekijk ik de band voorzichtig van een veilige afstand!:laugh::laugh: