Wat is uw locatie?View attachment 361562 View attachment 361563 View attachment 361564 View attachment 361565 Hallo,
Ik heb onlangs een gazon van Kentucky bluegrass-mengsel van Seed Superstore geplant. Het gazon is momenteel 20 dagen na het eerste zaaien. Nu, een week of zo nadat ik de kieming opmerkte, verscheen er een kleine plek limoengroen. Welnu, het heeft zich verspreid naar een vrij grote plek limoengroen en het is geen gras. Wat is in godsnaam dit spul en moet ik me zorgen maken?
Ik heb het etiket gecontroleerd; mijn geheugen was fout - ik moet aan KBG hebben gedacht voordat ik ging zaaien. Voor KBG is het wachten een week na het aanbrengen voordat je gaat zaaien; wacht een maand (28 dagen) na opkomst voordat je het aanbrengt. Ik zou wachten. En lees het etiketNu ben ik 3 weken bezig met het planten van dit nieuwe KBG-gazon, dus ik neem aan dat ik net begin met de kieming van die soort. Is het nog verstandig om nu quinclorac 75d te gebruiken? Of moet ik wachten.
Ik heb niets gevonden dat veilig is voor nieuw opgekomen KBG, New York of niet. Zelfs carfentrazone vereist minimaal 7 dagen na opkomst. Mesotrione (tenaciteit) vereist een maand. Wees geduldig en pak het onkruid aan als je er zeker van bent dat het gras omhoog komt en groeit.... Maar na onderzoek kan ik blijkbaar zelfs geen quinclorac kopen in de staat New York vanwege enkele voorschriften. Dus is er iets dat ik daar in post-emergente stijl kan krijgen dat het gras niet doodt? Ik ben hier ten einde raad. Heb expertise nodig
Ik vraag het alleen maar omdat soms, wanneer leem wordt binnengebracht, het kan worden geladen met vingergraszaden.Toen we het pand kochten, was er een grote bloementuin. De grond was dus behoorlijk rijk van alle tuingrond die gebruikt was. Ik heb de tuin eruit gehaald, onkruid gewied en nog wat extra teelaarde ingebracht