Lawn Care Forum banner

Licenties en examens van uw staat

6.6K views 28 replies 16 participants last post by  Mike Williamstown NJ  
#1 ·
Licenties en examens van uw staat

Moet u een licentie hebben in uw staat om irrigatiewerkzaamheden uit te voeren? Zo ja, heeft u een licentie? Wat mag u legaal doen met uw licentie? En kunt u ons iets vertellen over het examen en/of het proces om een licentie te verkrijgen?

Afgezien van zeer minimale reparaties, zoals het vervangen van een of twee sproeikoppen, moet u in deze staat (Oregon) een licentie hebben om irrigatiewerkzaamheden uit te voeren. Dit omvat trouwens ook het leegblazen van systemen.

U moet zich eerst kwalificeren om het/de examen(s) af te leggen via opleidingspunten of werkervaring. Zodra u zich kwalificeert, moet u vervolgens twee of meer examens afleggen. Voor irrigatie bestaat het examen uit 100 vragen over irrigatie, 50 over terugstroom en 50 over wetten en regels. Als u besluit om aan landschapsaanleg te doen, dan moet u meer examens afleggen tot een totaal van 450 vragen voor “alle fasen”.

Bekijk deze link voor een overzicht van de examens hier in Oregon:

http://www.oregon.gov/LCB/docs/Applications/studyguide.pdf

#4 ·
Ik probeer nu mijn Texas-examen te halen, er zijn vier onderdelen: Ontwerp, Installatie, Terugstroom en Hydraulica. Je moet eerst de cursus van 45 uur volgen om je te kwalificeren voor het examen. Er zijn twee verschillende examens, één voor de installateurs en één voor de irrigators. Er is ook een cursusvereiste en een examen voor terugstroominspectie en -reparatie.:dizzy:

#6 ·
De Texas Irrigator's License is vereist voor iedereen die iets doet aan een landschapsirrigatiesysteem, waar dan ook in de staat. Er zijn uitzonderingen, maar dat is voor mensen die werken aan een irrigatiesysteem bij het bedrijf waar ze regelmatig in dienst zijn.

De wet zegt: "...het is illegaal voor een niet-gelicentieerde persoon om een landschapsirrigatiesysteem in Texas te installeren, te onderhouden, te repareren, te ontwerpen of te verkopen."

Dat betekent dat het voor u als LCO in strijd met de wet is om die sproeikop die u net met uw zero-turn hebt afgezaagd, te vervangen. Het betekent dat u niet door een sproeisysteem mag rennen en aanpassingen mag maken. Het betekent dat het illegaal is om een irrigatiesysteemontwerp te verkopen, tenzij u een geregistreerde landschapsarchitect bent die irrigatiesystemen ontwerpt als onderdeel van een project.

Best lastig, maar ook moeilijk te handhaven. Er worden er steeds meer gepakt met flinke boetes - meestal meer dan $1000,00 per overtreding.

Als Licensed Irrigator hebben we volgens de staatswet het recht om irrigatiesystemen te installeren, te repareren, enz. We kunnen ook een aftakking maken in de openbare watervoorziening en aansluiten op een terugstroombeveiliging. We hebben geen licentie om watermeters te plaatsen of aftakkingen te maken aan de stroomopwaartse kant van een meter. We kunnen terugstroombeveiligingen repareren en zelfs vervangen. Om dit alles te kunnen doen, zijn we ook verplicht om alle staats- en lokale verordeningen en codes na te leven, evenals de juiste vergunningen te verkrijgen en, indien nodig, de juiste borg te stellen. We hebben dus geen loodgieter nodig voor iets dat met een irrigatiesysteem te maken heeft.
Wat betreft het testen van terugstroombeveiligingen, we moeten gecertificeerd zijn door de ABPA en een huidige licentie hebben bij de verschillende waterleveranciers.

Eén ding dat de meeste irrigators niet doen, is een elektricien de wisselstroom op de controller laten aansluiten. Als u de elektrische codes zorgvuldig leest, moet u een elektricien alle aansluitingen op de stroomonderbreker (indien vast bedraad) laten maken, en in veel steden wordt van u verwacht dat u een elektricien een vergunning laat aanvragen om zelfs maar een binnentransformator van een pigtail aan te sluiten. De meeste steden handhaven dit niet, maar ze zouden het wel kunnen doen als de elektriciteitsinspecteur besluit om streng op te treden.

Jerry

#7 ·
Maryland .... U hebt een aannemersvergunning nodig om irrigatie, landschapsarchitectuur, dekken, aanbouwingen, vervangende ramen etc. te installeren.
Alle contractwetgeving met betrekking tot de hoogte van de aanbetaling, hoe u kunt verkopen en wat uw verantwoordelijkheden zijn. Loodgieters maken de verbinding.

#8 ·
Zou het niet fijn zijn als er een soort standaard in de branche zou zijn! Een vriend van me wilde dat ik wat werk deed in Californië, maar ik zat totaal in het duister wat betreft vereisten, enz.

Het klinkt alsof Texas erg lijkt op Oregon, maar misschien met een paar kleine verschillen. Jerry, een LCO, mag in deze staat nu maximaal drie koppen vervangen door exacte vervangingen. Ik denk dat het idee is dat ze het kunnen vervangen als ze een kop met een maaier hakken. Het testen van terugstroombeveiligingen vereist hier ook een andere licentie, en het aansluiten van een ander 110 volt stopcontact moet door een elektricien worden gedaan.

Qua kosten kan Oregon aan de dure kant zitten. Mijn aannemersvergunning kost $ 75 per jaar en mijn jaarlijkse landschapsvergunning $ 200. Bewijs van verzekering en borgtocht vereist. Het borgbedrag is nu gebaseerd op een trapsgewijs systeem.

Trouwens, ik heb dit in een ander forum genoemd, maar er was een wetsvoorstel dat werd ingediend door de Oregon Landscape Contractor's Association dat licenties (onderhoudscontractant) zou vereisen voor LCO's, of mensen die onderhoud aan terreinen verrichten. Het is niet verder gekomen dan wegen en middelen, maar dat zou zeker interessant zijn geweest...

#9 ·
In New Jersey heb je 3 jaar ervaring nodig onder iemand anders en diegene moet je aanvraag ondertekenen. Of 2 jaar en wat opleiding. Ik bereid me voor om de test op 17 augustus 2006 af te leggen :help: Ik weet niet zeker hoe het zal gaan. Ik ben nog steeds aan het studeren. New Jersey vereist $45 aanmeldingskosten/heraanmeldingskosten, $150 examenkosten/herkansingkosten, $300 voor certificering (als je slaagt voor de test) en daarna $300 per twee jaar.

#29 ·
In New Jersey you need 3 years exper. under someone else and they have to sign off on your app. or 2 yr. and some education. I'm preparing to take the test August 17th 2006 :help: Not so sure how I'll do. I'm still studing though. New Jersey requires
$45 app fee/ re app fee
$150 exam fee/ re take fee
$300 for cert (if pass test) then $300. bi annual
Hé Sprinklerman, het is 10 jaar geleden dat je iets gepost hebt, dus ik neem aan dat het goed met je gaat lol Ik zit al meer dan 20 jaar in de irrigatie. Ik wil mijn licentie halen, ik woon in Williamstown NJ. Tips over het examen?

#10 ·
sprinklerman said:
In New Jersey heb je 3 jaar ervaring nodig onder iemand anders en die persoon moet je aanvraag ondertekenen. Of 2 jaar en wat opleiding. Ik bereid me voor om de test op 17 augustus 2006 af te leggen :help: Ik weet niet zeker hoe ik het ga doen. Ik ben nog steeds aan het studeren. New Jersey vereist $45 aanmeldingskosten/heraanmeldingskosten $150 examenkosten/herkansingkosten $300 voor certificering (als je slaagt voor de test) dan $300. tweejaarlijks
De NJ-test was redelijk eenvoudig. Bestudeer de turfhandleiding en het codeboek en het moet goed gaan.

#16 ·
Nou, Illinois is ook een leuke staat... :dizzy: In Illinois moet je je laten "registreren" door het Illinois Department of Public Health. Ze hebben al je personeels- en bedrijfsinformatie nodig (FEIN, je volledige naam, bedrijfsnaam, geboortedatum, lengte, gewicht, thuisadres/telefoonnummer, al die leuke dingen). De namen en personeelsgegevens van alle werknemers die aan irrigatie werken. Ze hebben ook de namen en licentienummers nodig van alle gediplomeerde loodgieters die bij je in dienst zijn of door je zijn gecontracteerd (het aantal gediplomeerde loodgieters dat je hebt, hangt af van het totale aantal irrigatiemedewerkers dat je hebt, en je registratiekosten worden ook berekend op basis van dit aantal - d.w.z. als je minder dan 7 irrigatiemedewerkers hebt, hoef je maar één gediplomeerde loodgieter te hebben en zijn je registratiekosten slechts $300 per jaar.) De gediplomeerde loodgieter moet alle aansluitingen op een drinkwaterbron maken, en alle aansluitingen daarna op de RPZ en op het irrigatiesysteem. Illinois vereist ook dat nadat een systeem is geïnstalleerd, het wordt afgetekend door de loodgieter met wie je een contract hebt. Ze eisen ook dat de systemen vanaf 2008 worden voorzien van informatie. Het aftekenformulier vereist alle informatie van de huiseigenaren, handtekening van de loodgieter, aannemer en huiseigenaar, merk, model en hoeveelheid geïnstalleerde sproeiers, statische druk, GPM van de grootste zone, informatie over de waterbron, type pijp en fittingen, en alle RPZ-informatie. Je moet al deze informatie binnen 30 dagen indienen bij IDPH, plus $15 registratiekosten per systeem. Loodgieters moeten ook alle aansluitingen van de sproeiers naar de laterale leidingen inspecteren. Civiele boetes voor het niet naleven van de wetten beginnen bij $1000 plus verwijzing naar de officier van justitie voor mogelijke vervolging, tot $5000, intrekking van de loodgieters- en aannemersvergunning, plus betaling om alle reparaties door een gediplomeerde loodgieter te laten uitvoeren. Om dat alles nog toe te voegen, begint Illinois (in 2008) dat alle gediplomeerde aannemers een aannemerscertificering moeten hebben van de Irrigation Association, die minstens twee dagen moet duren en een examen en permanente educatie-eisen moet omvatten. Ze moeten ook een aansprakelijkheidsverzekering hebben en een vrijwaringsborg of onherroepelijke kredietbrief van $20.000 verstrekken. Maar je zult nog steeds een gediplomeerde loodgieter moeten hebben om je aansluitingen te maken en te inspecteren. Oh, hoe ik van Illinois houd.

#17 ·
AssuredServicesCo said:
Texas heeft een behoorlijk zware test, maar als je zes maanden studeert, kun je slagen. Het was de moeilijkste test die ik ooit heb afgelegd.
Het was zwaar,,,,ik liep daar weg en het kostte me 10 minuten om erachter te komen waar ik mijn auto had geparkeerd. Maar het is me gelukt, ik zal ze nooit laten verlopen en mezelf weer door zoveel ellende halen.

#18 ·
zman9119 said:
Plumbers are also required to inspect all connections from the heads to the laterals.
Dat is dom.

Ik heb nog geen loodgieter ontmoet die zijn hoofd van zijn kont afwist over irrigatie. Waarom begint Illinois niet gewoon met het certificeren van irrigators zoals ze doen met loodgieters, met leerlingen en gezellen etc., op die manier zouden irrigators tenminste verantwoordelijk kunnen zijn voor hun eigen fouten.

#20 ·
PurpHaze said:
Ik heb zones van loodgieters gezien met sproeiers, streamrotoren en rotoren allemaal in dezelfde zone. Dan kunnen ze niet begrijpen waarom sommige gebieden een moeras zijn, terwijl andere kurkdroog zijn.
Helaas heb ik ook gezien dat landschapsarchitecten hetzelfde doen.

Het klinkt alsof Illinois zich in een betere richting beweegt om de loodgietersindustrie te scheiden van irrigatie. Er is niets mis met het eisen van competentie, het eisen dat aannemers zich borg stellen en een verzekering afsluiten, maar ik ben het eens met de andere jongens over de vaardigheden van loodgieters op het gebied van irrigatie. Kruisverbinding is het schimmige gebied.

Alle examens voor landschapsarchitecten in deze staat zijn samengesteld en samengesteld door “landschapsarchitecten”, behalve het terugstroomexamen, en raad eens wie die vragen bedenkt? Loodgieters, mijn vriend. En je vraagt je af waarom mensen blijven klagen over sommige vragen die geen betrekking hebben op wat we doen. Jammer dat ze niet kunnen bedenken dat ze in een terugstroomexamen van 50 vragen vragen moeten stellen die relevant zijn voor wat 99,9% van de mensen zal doen wanneer ze een kruisverbinding maken en een apparaat installeren.

#21 ·
Critical Care said:
Zou het niet fijn zijn als er een soort standaard in de branche zou zijn! Ik had een vriend die wilde dat ik wat werk deed in Californië, maar ik zat helemaal in het duister wat betreft vereisten, etc.
Net als in Nevada, tenminste 5 jaar geleden, zou uw Oregon-licentie 90 dagen worden erkend, maar daarna zou u het CA-examen moeten afleggen, tenzij u een sponsor had.

Wat me brengt bij mijn c-27 licentie. Omdat mijn oom al een erkende aannemer was en ik sinds mijn 8e in het vak werkte, hoefde ik alleen maar $500 plus $200 administratiekosten te betalen met een verlengingsvergoeding van $500 om de 5 jaar. Mijn oom was de sponsorende partner en als er geen problemen zouden optreden, zou ik een individuele licentie kunnen krijgen. Dat was in 2000. Het nummer dat we kregen was een van die dozijnnummers 770044, dus het partnerschap bestaat, ook al zijn we onze eigen entiteiten voor zover de federale en franchisebelastingdiensten betreft. Als het partnerschap zou worden ontbonden, zou dat nummer worden ingetrokken, maar altijd aan ons worden gekoppeld.

Er wordt gesproken, maar ik weet het niet zeker, dat CA een aparte classificatie voor irrigatie zal invoeren. Met mijn huidige licentie kan ik nu complete systemen installeren, zolang alles via lokale bouwinspecteurs is toegestaan. Wat reparaties betreft, zolang de klus onder de $500 ligt, hoeft u geen erkende aannemer te zijn.

Zoals PurpleHaze kan bevestigen, wordt de aannemerswet in CA zelden gehandhaafd, behalve in probleemgebieden of als er voldoende klachten door mensen worden geregistreerd. Voor overheidsopdrachten is de licentie verplicht.

#22 ·
gusbuster said:
Er wordt gesproken, maar ik weet niet zeker of CA een aparte classificatie voor irrigatie zal invoeren.
Ik geloof dat er momenteel een taskforce aan het werk is om standaarden en certificering te ontwikkelen voor de irrigatie-industrie hier in CA. Ik geloof ook dat de IA hierbij betrokken is. Natuurlijk is er de normale kritiek van de landschapsarchitecten en loodgieters.
Zoals PurpleHaze kan bevestigen, wordt de aannemerswet in CA zelden gehandhaafd, behalve in probleemgebieden of als er voldoende klachten door mensen worden geregistreerd.
Het lijkt erop dat wanneer er een aantal klachten in een gebied zijn, ze beginnen met het uitvoeren van undercoveroperaties en het oppakken van diegenen zonder de juiste licentie. Afgelopen voorjaar hebben ze op onze lokale "huisshow" 4-5 exposanten opgepakt die geen licenties hadden (verschillende contractdisciplines) maar wel contracten aangingen met de aanwezigen. :laugh:

#23 ·
PurpHaze said:
Ik geloof dat er momenteel een taskforce aan het werk is om standaarden en certificering te ontwikkelen voor de irrigatie-industrie hier in CA. Ik geloof ook dat de IA hierbij betrokken is. Natuurlijk is er de normale kritiek van de landschapsarchitecten en loodgieters.

Het lijkt erop dat wanneer er een aantal klachten zijn in een bepaald gebied, ze undercover operaties starten en diegenen zonder de juiste licentie aanpakken. Afgelopen voorjaar hebben ze op onze lokale "thuisbeurs" 4-5 exposanten gepakt die geen licenties hadden (verschillende contractdisciplines) maar wel contracten aangingen met bezoekers. :laugh:
Precies.

Ik begrijp dat de loodgieters hen dwarszitten, maar waarom de landschapsarchitecten? Zouden ze niet liever gelicenseerde aannemers op hun klussen hebben die de vereiste borgtochten en verzekeringen hebben?

#24 ·
Hank Reardon said:
Precies.

Ik begrijp dat de loodgieters hen problemen bezorgen, maar waarom de LA's? Zouden ze niet liever erkende aannemers op hun klussen hebben die de vereiste borgtochten en verzekeringen hebben?
Nee, want vaak hebben ze het gevoel dat ze degene zouden moeten zijn die de irrigatieontwerpen maken, omdat ze de cursus van één semester over irrigatie hebben gevolgd. Immers, die aannemer daarbuiten weet misschien wel hoe hij een systeem moet installeren, maar als het gaat om het ontwerpen ervan, hebben ze het gevoel dat een aannemer niet genoeg verstand heeft om uit een laars te plassen, laat staan een irrigatiesysteem te ontwerpen.

En aangezien ze CADD hebben dat systemen kan ontwerpen, is dat alles wat er nodig is.

In Texas staat de irrigatievergunning een LA toe om irrigatiesystemen te ontwerpen die deel uitmaken van het landschapsproject waarmee ze werken. Ze kunnen geen irrigatieontwerpen maken voor projecten waarmee ze geen ander contact hebben. Met andere woorden, ze kunnen irrigatie niet alleen voor geld ontwerpen. Daarom zijn veel van de LA's in Texas ook erkende irrigators, waardoor ze wel in de irrigatieontwerpbranche kunnen werken.

#25 ·
PurpHaze said:
Het lijkt erop dat wanneer er een aantal klachten zijn in een gebied, ze beginnen met het uitvoeren van stingoperaties en het oppakken van die jongens zonder de juiste licentie. Afgelopen lente hebben ze op onze lokale "thuisbeurs" 4-5 exposanten opgepakt die geen licenties hadden (verschillende contractdisciplines) maar wel contracten aangingen met bezoekers. :laugh:
Wat ik zou willen dat ze zouden doen, is de kranten aanpakken die het mogelijk maken dat prutsers adverteren met ongeldige aannemersnummers (licentie niet voor het vakgebied, bijvoorbeeld C-27 is landschapsarchitectuur, veel nummers zijn voor dakbedekking, beton of andere disciplines, maar niets met landschapsarchitectuur te maken) of met volledig valse nummers.

In CA zijn alle aannemersnummers een getal van 6 of 8 cijfers, geen alfanumerieke tekens en beginnen niet met het cijfer 0. Om te zien wat ik bedoel, blader door de lijst van de Manteca Bulliten Newspaper van deze week. http://www.mantecabulletin.com/classifieds/?loc=detail&main=Service Directory.

Omdat mijn advertentie voor de gele pagina's pas in het boek van volgend jaar verschijnt, zit ik vast aan het gebruik van lokale kranten voor reclame.