Lawn Care Forum banner

Atv gebruiken om het gazon te walsen?

12K views 10 replies 10 participants last post by  zlandman  
#1 ·
Heeft iemand ooit zijn ATV gebruikt voor landschapsarchitectuur/onderhoud? Ik heb vorig seizoen een paar keer een kunstmeststrooier gesleept en het werkte goed. Mijn ZTR's hebben geen treksysteem zoals mijn ATV en zouden geen gazonwals kunnen aankoppelen en slepen. Het enige probleem dat ik heb ondervonden, is dat de ATV niet erg goed draait (in vergelijking met een ZTR) en dat de voorbanden bij het draaien de nodige schade aan het gazon aanrichten. Alle kennis of informatie zou helpen! Bedankt, Chris

#2 ·
We gebruikten vorig najaar een ATV om een beluchter rond te trekken. Het werkte oké, maar zoals je zei, het draait niet geweldig. Het was niet al te slecht, aangezien het grote eigendommen waren. Je zou een trekhaak voor je ZTR moeten kunnen kopen of fabriceren.

#4 ·
Ik heb een grote spuitmachine met een spuitboom op een van de mijne, ik spuit er wat gazons mee, maar meestal spuit ik ermee op de boerderij en op jachtpaden.

#6 ·
Klinkt goed. Ik ga voornamelijk residentiële gebieden doen, ik denk dat het wel werkt met de ATV, maar de banden zijn agressieve trailbanden en ik heb het gevoel dat het dingen kapot zal maken. Ik denk dat het het proberen waard is. Aan de andere kant... Ik heb momenteel mijn baggers op beide ZTR's, dus ik kan geen trekhaakaccessoire plaatsen. Ik zou er echter wel een kunnen plaatsen als het gemakkelijk te verwijderen is, zodat de bagger werkt. Ik heb beide Toro's (een ouder model Z Master en een nieuw model Z500 serie, denk ik). Als iemand ideeën of kennis heeft van een gefabriceerde trekhaak, zou ik het graag horen, of als er een fabrikant is die ze verkoopt. Bedankt!

Chris

#7 ·
Klinkt goed. Ik ga voornamelijk residentiële gebieden doen, ik denk dat het zal werken met de ATV, maar de banden zijn agressieve trailbanden en ik heb het gevoel dat het dingen zal verscheuren. Ik denk dat het het proberen waard is. Aan de andere kant... Ik heb momenteel mijn baggers op beide ZTR's, dus ik kan geen trekhaakaccessoire plaatsen. Ik zou er echter wel een kunnen plaatsen als het gemakkelijk te verwijderen zou zijn, zodat de bagger zou werken. Ik heb beide Toro's (een ouder Z Master-model en een nieuw Z500-model, denk ik). Als iemand ideeën of kennis heeft over een gefabriceerde trekhaak, zou ik die graag horen, of als er een fabrikant is die ze verkoopt. Bedankt! Chris
Als je de ATV gaat gebruiken, zou ik deze banden nemen die in de link hieronder staan. Ik heb ze op mijn ATV die ik gebruik voor tuinwerk en ze werken geweldig om de grasmat niet te beschadigen en geven je toch tractie. Ik weet niets over de prijs op de site, ik heb ze net gezocht zodat je kunt zien wat het is... maar kijk eens rond naar prijzen. Ik hoop dat dit helpt:usflag:

#8 ·
Ik geloof niet in het walsen van een gazon, het is het ergste wat je kunt doen, de grond verdichten en hem niet laten ademen. Het enige moment dat het oké zou zijn, is als je het zou walsen en direct daarna met een beluchter zou volgen.

#9 ·
Ik gebruik mijn Recon op mijn persoonlijke gazon zonder schade, maar ik heb de banden laten verslijten tot ze bijna glad zijn. Ik wil geen banden kopen omdat ik hem graag op mijn gazon gebruik en ik geen gazonband kan vinden voor mijn wielmaat. Ze zijn geweldig voor gebieden met beperkte ruimte voor een vrachtwagen van volledige grootte en trekken een kruiwagen en een aanhanger heel mooi.

#10 ·
Ik heb een trekhaak aan de voorkant van mijn ATV gemaakt. Ik heb hem gemaakt met een stuk hoekijzer van 5" x 3" en een trekhaakpen van Tractor Supply. Moest de plastic bumperbescherming verwijderen en hem met U-bouten aan de bumperbeschermingsbuizen bevestigen. Je kunt echt in krappe ruimtes komen in plaats van de hele tijd achterom te moeten kijken. Werkte geweldig voor mij.

#11 ·
Ik trek een rol van 60 inch met een Exmark, maar alleen met ongeveer 100 lbs water erin om te strepen. Vol weegt hij 1200 lbs, dan trek ik hem zonder problemen met een Farmall Cub.
Met de atv is het gewoon zo moeilijk om je om te draaien en in hoeken etc. te komen.
Ik ben het ermee eens dat rollen geen goed idee is en ik praat klanten eruit. Die vorstbulten verdwijnen na een paar regenbuien.