Lawn Care Forum banner

Barolie druppelt uit Stihl-kettingzaag tijdens opslag

1 reading
22K views 6 replies 6 participants last post by  rotti1968  
#1 ·
Ik heb een STihl-kettingzaag die tijdens de opslag kettingolie in mijn opbergdoos druppelt. Weet iemand of er iets kapot is of dat er iets afgesteld moet worden? Dit is echt vervelend omdat het op de spullen in de doos komt. Ik heb een plastic zak om de zaagblad geplaatst om het probleem te minimaliseren, maar een permanente oplossing zou geweldig zijn. Bedankt

#2 ·
Ik heb nog nooit een ketting gezien die tijdens opslag geen barolie lekte. Het is gewoon iets wat kettingzagen doen. Als dit een probleem is, kun je een van de twee dingen doen. Ofwel de olie eruit laten lopen bij langdurige opslag, ofwel iets op de bodem van de doos leggen om de olie op te vangen.

#4 ·
Welnu, mijn vrienden, als het olie druppelt, is dat heel slecht, dat betekent dat de olieleiding erg vuil is van zaagsel of kapot, soms maakt de trilling van de kettingzagen de bovenkant van de leiding los, bij Stihl-zagen moet je de hele handgreep eruit halen om bij de leiding te komen.
Ik repareer al vele jaren zagen voor de kost en zo weet ik dit.

#5 ·
Nou mijn vrienden, als het olie lekt, is dat heel slecht, dat betekent dat de olieleiding erg vuil is door zaagsel of kapot is, soms maakt de vibratie van de kettingzagen de bovenkant van de leiding los, bij sommige zagen moet je het hele handvatframe eruit halen om bij de leiding te komen.
Ik repareer al vele jaren zagen voor de kost en daarom weet ik dit.
Mijn zagen lekken niet erg, misschien 1/5e ounce nadat ik ze heb gebruikt. Als ik ze niet gebruik en ze gewoon de hele winter in de schuur staan, lekken ze nog steeds, maar heel weinig door de kou. Ik heb een nieuwe Poulan 14" gekocht en die druppelt ook langzaam. Als het constant zou druppelen, zou ik hem terugsturen. Mijn oude zagen deden hetzelfde. Een langzaam druppelen is de moeite waard dan constant alle olie van de zaagblad te verwijderen/vervangen.

#6 ·
Ik heb een MS260 Pro die wat lekte, maar het enige wat nodig was, was het aandraaien van de schroeven die de twee zijkanten van de behuizing bij elkaar houden. Misschien kun je dat proberen.

#7 ·
Het komt vaak voor dat Stihls na gebruik olie lekken tijdens de opslag. Een van de oorzaken is wanneer het apparaat warm in de koffer wordt geplaatst, de koffer de warmte vasthoudt en de olie dunner wordt en lekt. Bij een Stihl zit de olieleiding achter het koppelingsgebied, bevestigd aan de oliepomp. Soms raakt de olieleiding beschadigd door oververhitting en lekt deze. Controleer ook of uw oliedop niet lekt, en zoals hierboven vermeld, kunt u ook lekkage hebben van de naad van de twee helften van het apparaat. Ik ben een Stihl-technicus en heb deze klachten regelmatig gezien.