Lawn Care Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

OmegaRed

· Registered
212 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik ben bezig met het bouwen van een Excel-sheet voor het eenvoudig berekenen van offertes. Momenteel is dit wat ik heb. Heeft iemand ideeën over dingen die ik gemist heb of revisies? Eén ding in het bijzonder is "slijtage/onderhoud". Hoeveel voegen jullie daarvoor toe, of is het volledig afhankelijk van jullie apparatuur? Stel dat ik 1 ploeg heb, 1 maaier / 1 trimmer / 2 man voor de duidelijkheid. Bedankt

En aangezien je mijn spreadsheet niet kunt zien, hoef je alleen maar de waarden in te voeren voor "perceelgrootte", de waarden voor de maaier die je gebruikt (gph, acres per uur), de geschatte tijd voor het trimmen van de draad, en de huidige brandstofkosten bij te werken en al het andere zou zichzelf berekenen. Je zou het loon van je werknemers en de winstmarge die je nodig hebt/wilt kunnen aanpassen en het zou een offerteprijs uitspugen.

Perceelgrootte (acres)
Maaier 1 - acres per uur

Uren om te maaien (1 ploeg)
Tijd voor draadtrimmen (uren)
TOTAAL manuren per klus
Kosten van diesel (per gallon)
Kosten van benzine (per gallon)

Ploeg 1 - vrachtwagen, aanhanger, maaier

Apparatuurkosten:
Maaier - gallons brandstof per uur
Maaier - totale brandstofkosten per klus

Vrachtwagen - retourkilometers
Vrachtwagen - gallons verbruikt @ 14 mpg
Vrachtwagen - totale benzineprijs

Brandstofverbruik draadtrimmer

Arbeidskosten (per uur):
Werknemer 1
Werknemer 2

Overhead subtotal
Winst (12%)

Ik heb een spreadsheet dat al 5 jaar in de maak is. Ik pas het de hele tijd aan. Ik breng wijzigingen aan als ik ze nodig heb. Ik kan dingen invoeren zoals brandstofprijzen, kosten van dennennaalden, gazongrootte voor meststofberekeningen, arbeidskosten, het snoeien van struiken en het aantal keren...allerlei dingen. Het begon als een halve pagina...het zijn er nu bijna 2 en ik voeg binnenkort een derde blad toe dat voor de klant wordt afgedrukt.

en het toevoegen van een derde vel dat binnenkort voor de klant wordt afgedrukt.
Ik zou er huiverig voor zijn om de klant te veel info te geven, het zou wel eens problemen kunnen opleveren - ik heb er zelf over nagedacht om dit te doen. Ik heb het volgende: een onderhoudslijst, een apparatuurlijst en een zakelijke onkostenlijst. De zakelijke onkostenlijst bevat een aantal niet-aftrekbare zaken, maar helpt me wel om mijn loon in perspectief te plaatsen in vergelijking met een baan.

Attachments

Ik zou voorzichtig zijn met het geven van te veel info aan de klant, het zou alleen maar problemen kunnen uitlokken - ik heb er zelf over nagedacht.

Ik heb het volgende: een onderhoudslijst, een apparatuurlijst en een zakelijke onkostenlijst.
De zakelijke onkostenlijst bevat een aantal niet-aftrekbare zaken, maar helpt me wel om mijn loon in perspectief te plaatsen in vergelijking met een baan.
Nee nee, het is gewoon het daadwerkelijke offerteblad dat cijfers verplaatst die ik wil dat ze zien, ernaartoe. Ik maak aparte bladen voor bepaalde pakketten, dus als de klant het hele jaar door full service wil, krijgt hij blad 5. Wekelijks maaien, ze krijgen blad 4, enz. Je vult de klantinformatie in op blad 1 en deze wordt gekopieerd naar de bladen die de klant krijgt, samen met je voorwaarden, etc.

Dus laat je het automatisch berekenen. Of zet je de info gewoon in de cellen en doe je de berekeningen dan zelf?

Laat Excel het werk doen....Daar is het voor. Je kunt er geweldige dingen mee doen met getallen. Zodra je het hebt ingesteld, kun je een paar getallen invoeren en een basis creëren. Ik heb zelfs een vakje waar ik het percentage van het totaal omhoog of omlaag kan aanpassen op basis van moeilijkheidsgraad of korting voor meerdere diensten. Elk gazon zal niet hetzelfde zijn, ook al kom je misschien met dezelfde getallen. Moeilijkheidsfactor.

Discussion starter · #12 ·
Alles wordt automatisch berekend.

Ik heb niet veel feedback gekregen over wat ik moet toevoegen, en veel mensen hebben me een bericht gestuurd om interesse te tonen - dus hier is een basisversie. Je zou het zeker mooier kunnen maken, maar het is handig om het op mijn droid te zetten en ter plekke te hebben.

Voor degenen die niet zo computer-savvy zijn, hoef je alleen maar de "formules" .pdf te selecteren, de formules te kopiëren en in je excel-document te plakken.

Je zult het bestand "calc picture" opmerken. Dit is een screenshot zodat je de juiste formules in de juiste cellen kunt invoeren (voor celverwijzing - wat in eenvoudige termen betekent dat een formule die cel A1 vermeldt, gegevens uit cel A1 haalt, niet uit B1, C1 ETC.).

De dingen die ik in het groen heb staan, zijn de dingen die je moet bijwerken, afhankelijk van je bedrijf.

Eigendomsgrootte
Snelheid van je maaier
Prijs van brandstoffen etc.

Dit is ook opgezet voor 1 maaier - uiteraard zouden je kosten veranderen met verschillende apparatuurconfiguraties, en je zult alles dienovereenkomstig moeten aanpassen voor je eigen bedrijf.

Attachments

1 - 12 of 12 Posts