Ik ben bezig met het bouwen van een Excel-sheet voor het eenvoudig berekenen van offertes. Momenteel is dit wat ik heb. Heeft iemand ideeën over dingen die ik gemist heb of revisies? Eén ding in het bijzonder is "slijtage/onderhoud". Hoeveel voegen jullie daarvoor toe, of is het volledig afhankelijk van jullie apparatuur? Stel dat ik 1 ploeg heb, 1 maaier / 1 trimmer / 2 man voor de duidelijkheid. Bedankt
En aangezien je mijn spreadsheet niet kunt zien, hoef je alleen maar de waarden in te voeren voor "perceelgrootte", de waarden voor de maaier die je gebruikt (gph, acres per uur), de geschatte tijd voor het trimmen van de draad, en de huidige brandstofkosten bij te werken en al het andere zou zichzelf berekenen. Je zou het loon van je werknemers en de winstmarge die je nodig hebt/wilt kunnen aanpassen en het zou een offerteprijs uitspugen.
Perceelgrootte (acres)
Maaier 1 - acres per uur
Uren om te maaien (1 ploeg)
Tijd voor draadtrimmen (uren)
TOTAAL manuren per klus
Kosten van diesel (per gallon)
Kosten van benzine (per gallon)
Ploeg 1 - vrachtwagen, aanhanger, maaier
Apparatuurkosten:
Maaier - gallons brandstof per uur
Maaier - totale brandstofkosten per klus
Vrachtwagen - retourkilometers
Vrachtwagen - gallons verbruikt @ 14 mpg
Vrachtwagen - totale benzineprijs
Brandstofverbruik draadtrimmer
Arbeidskosten (per uur):
Werknemer 1
Werknemer 2
Overhead subtotal
Winst (12%)
En aangezien je mijn spreadsheet niet kunt zien, hoef je alleen maar de waarden in te voeren voor "perceelgrootte", de waarden voor de maaier die je gebruikt (gph, acres per uur), de geschatte tijd voor het trimmen van de draad, en de huidige brandstofkosten bij te werken en al het andere zou zichzelf berekenen. Je zou het loon van je werknemers en de winstmarge die je nodig hebt/wilt kunnen aanpassen en het zou een offerteprijs uitspugen.
Perceelgrootte (acres)
Maaier 1 - acres per uur
Uren om te maaien (1 ploeg)
Tijd voor draadtrimmen (uren)
TOTAAL manuren per klus
Kosten van diesel (per gallon)
Kosten van benzine (per gallon)
Ploeg 1 - vrachtwagen, aanhanger, maaier
Apparatuurkosten:
Maaier - gallons brandstof per uur
Maaier - totale brandstofkosten per klus
Vrachtwagen - retourkilometers