Lawn Care Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

GreenLight

· Registered
753 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik probeer te beslissen of ik zojuist een betreurenswaardige beslissing heb genomen met deze opstelling of niet.

Een behoorlijke residentiële klus, 18 zones installatie en ik was nieuwsgierig geworden naar het Hunter EZ twee-draads systeem.

Een paar opmerkingen:
Het huis is momenteel in aanbouw, maar het landschap moest erin, dus we hebben alles geïnstalleerd en de HCC-controller gebruikt, zodat we uiteindelijk de controle over het systeem op afstand hebben. MOMENTEEL is het huis nog niet volledig geïnspecteerd, dus het heeft niet alle nutsvoorzieningen, dus het heeft momenteel geen WIFI.

Ik dacht, simpel genoeg, ik programmeer alles gewoon offline voor nu en sluit aan op hydrawise wanneer WIFI is geïnstalleerd.

Ik loop tegen een paar dingen aan die verontrustend zijn. De controller probeert organisch twee zones tegelijkertijd te laten draaien, ongeacht de situatie. Als ik een programmatijd instel en deze toepas op alle functionele zones, probeert hij standaard twee zones tegelijkertijd te laten werken. De enige manier om dit te voorkomen, is door elke zone onafhankelijk in te stellen met een eigen starttijd, gespreid zodat ze elkaar nooit overlappen totdat de andere zone klaar is. Mijn begrip was dat de controller alleen zou proberen twee zones tegelijkertijd te laten draaien als er meerdere programma's waren gebouwd en elkaar overlapten. Ik heb maar één programma draaien, maar toch doet hij dit.

Ten tweede denkt de controller dat er een kortsluiting is in de 2e operationele zone elke keer dat twee zones tegelijkertijd draaien met dit twee-draads systeem offline. Als ik ze afzonderlijk laat draaien, werken ze prima. Maar wanneer de controller probeert ze allebei tegelijkertijd te laten draaien, werkt hij twee minuten en verklaart dan een "kortsluiting" en gaat verder naar de volgende zone.

Theoretisch kan ik de controller aan het werk krijgen. Ik ben er niet blij mee dat ik elke zone met een eigen gespreide starttijd moet instellen om te voorkomen dat de controller standaard twee zones tegelijkertijd probeert te laten draaien, maar ik veronderstel dat ik dat kan doen. Ik ben gewoon benieuwd of iemand anders ervaring heeft met het gebruik van de HCC met de EZ-DM of dat de Hunter-vertegenwoordiger dit kan beantwoorden. Is er geen manier om de controller te vertellen dat hij slechts één zone tegelijkertijd moet laten draaien en deze standaardfunctie te overschrijven?

Ik kan niet geloven dat er geen functie is om de zone-operatie te beperken. Bel de supportdesk.

Gebruik voor de installatie ook gewoon de wifi-hotspot van je telefoon - ik zeg dat omdat ik denk dat je dat al weet, maar voor het geval dat.

https://www.hydrawise.com/printpdf/api/printsupport/en-usKijk op pagina 38. Bent u ingesteld voor "geavanceerde offline programmering" in plaats van "standaard offline programmering"?Bekijk ook de "opmerkingen over de pomp/hoofdklep". Er staat iets over twee stationuitgangen die tegelijkertijd draaien, hoewel het me niet helemaal duidelijk is wat het betekent.

Discussion starter · #5 ·
Ik haat Hydrawise voor lopende projecten. Ik krijg altijd klachten van de landschapsarchitect dat ze niets zelf kunnen uitvoeren nadat ze iets hebben geplant. Als ik jou was, zou ik gewoon een conventioneel paneel plaatsen totdat je wifi hebt en dan teruggaan naar Hydrawise
Ik ben het ermee eens, het is bruut. De hele programmeringsstructuur is zo contra-intuïtief, zelfs op de basis HC-controllers. Landschapsarchitecten zijn al genoeg in de war door standaard controllers, gooi dit ding naar ze toe en alle weddenschappen zijn van de baan wat ze met de controller doen.

Discussion starter · #6 ·
Ik kan geloven dat er geen functie is om de zone-werking te beperken. Bel de helpdesk.

Gebruik voor de installatie gewoon de wifi-hotspot van je telefoon - ik zeg dat omdat ik denk dat je dat al weet, maar voor het geval dat.
Bedankt voor de update, ik zal de zone-werking beperken. Ik heb de hotspot-methode van mijn telefoon geprobeerd en kon mijn telefoon niet vinden. Ik heb de Hunter-ondersteuning gebeld en ze vertelden me in feite dat wanneer deze offline draait, hij altijd zones verdubbelt die overeenkomende starttijden hebben en dat je geen globale starttijd kunt toepassen op een groep zones zonder ze te verdubbelen. Toegegeven, een van de controllerfuncties is dat hij 2 zones tegelijk kan laten draaien. Maar ik zou denken dat dit meer een keuzeoptie zou zijn dan een standaardoptie.

Discussion starter · #7 ·
https://www.hydrawise.com/printpdf/api/printsupport/en-us
Kijk op pagina 38. Bent u ingesteld voor "geavanceerde offline programmering" in plaats van "standaard offline programmering"?
Bekijk ook de "opmerkingen over de pomp/hoofdklep". Er staat iets over twee stationuitgangen die tegelijkertijd draaien, hoewel het me niet helemaal duidelijk is wat het betekent.
Daar werd het in eerste instantie vreemd. Ik begon met het gebruik van standaard offline programmering. Ik paste een enkele starttijd toe op een programma dat alle zones zou bevatten. Standaard verdubbelde het de zones en de Hunter-ondersteuning zei dat er in de offline modus geen manier is om dat te omzeilen, behalve alle zones onafhankelijk te programmeren met gespreide starttijden, omdat het altijd zal verdubbelen in plaats van te stapelen als de starttijden overeenkomen of elkaar overlappen. Dus vroeg ik of het dit online doet en hij zei dat hij het niet denkt, maar hij was niet zeker. Toegegeven, dit is een HCC-controller (zoals de ICC/ACC) en is meer gericht op commerciële klussen, maar het lijkt me nog steeds vreemd dat het dat standaard zou doen. Ik hoopte dat er misschien een instelling was om dit uit te stellen, maar het ziet er denk ik niet goed uit.

Ik probeer te beslissen of ik met deze opstelling een betreurenswaardige beslissing heb genomen of niet.

Redelijke klus in een woonhuis, installatie van 18 zones en ik was nieuwsgierig geworden naar het Hunter EZ twee-draadsysteem.
Een paar opmerkingen:
Het huis is momenteel in aanbouw, maar de aanleg van de tuin moest gebeuren, dus we hebben alles geïnstalleerd en de HCC-controller gebruikt, zodat we uiteindelijk de controle over het systeem op afstand hebben. MOMENTEEL is het huis nog niet volledig geïnspecteerd, dus het heeft niet alle nutsvoorzieningen, dus het heeft momenteel geen WIFI.

Ik dacht, simpel genoeg, ik programmeer nu alles offline en sluit aan op Hydrawise wanneer WIFI is geïnstalleerd.

Ik loop tegen een paar dingen aan die verontrustend zijn. De controller probeert organisch twee zones tegelijkertijd te laten draaien, ongeacht de situatie. Als ik een programmatijd instel en deze toepas op alle functionele zones, probeert hij standaard twee zones tegelijkertijd te laten draaien. De enige manier om dit te voorkomen, is door elke zone onafhankelijk in te stellen met een eigen starttijd, gespreid zodat ze elkaar helemaal niet overlappen totdat de andere zone klaar is. Ik begreep dat de controller alleen zou proberen twee zones tegelijkertijd te laten draaien als er meerdere programma's waren gebouwd en elkaar overlapten. Ik heb maar één programma draaien, maar toch doet hij dit.

Ten tweede denkt de controller dat er een kortsluiting is in de 2e operationele zone, elke keer dat twee zones tegelijkertijd draaien met dit twee-draadsysteem offline. Als ik ze afzonderlijk laat draaien, werken ze prima. Maar wanneer de controller probeert ze allebei tegelijkertijd te laten draaien, werkt hij twee minuten en meldt dan een "kortsluiting" en gaat naar het volgende station.

In theorie kan ik de controller aan het werk krijgen. Ik ben niet blij met het feit dat ik elke zone met een eigen gespreide starttijd moet instellen om te voorkomen dat de controller standaard probeert twee zones tegelijkertijd te laten draaien, maar ik veronderstel dat ik dat kan doen. Ik ben gewoon benieuwd of iemand anders ervaring heeft met het gebruik van de HCC met de EZ-DM of dat de Hunter-vertegenwoordiger dit kan beantwoorden. Is er geen manier om de controller te vertellen dat hij slechts één zone tegelijkertijd moet laten draaien en deze standaardfunctie te overschrijven?
Bel de technische ondersteuning van Hunter op 800-733-2823.

Ze kunnen de controller updaten naar de nieuwste firmware, waardoor één station tegelijk kan worden uitgevoerd.

Deze update verhelpt ook het alarm tijdens het draaien van 2 stations.

Het klinkt alsof Hunter de technische problemen in de nieuwste release heeft opgelost... Totdat de wifi thuis up and running is, zou ik nog steeds een mobiele hotspot toevoegen voor wifi-bediening, of overstappen op een ICC2-face en hoofdmodule. Een Hydrawise zonder wifi is een probleem als de programmering eenvoudig is... het bewerken van een inloop-programma zou brutaal zijn.

Discussion starter · #11 ·
Klinkt alsof Hunter de technische problemen heeft opgelost in de nieuwste release... Totdat de wifi thuis is geïnstalleerd en werkt, zou ik ofwel een mobiele hotspot toevoegen voor wifi-bediening, of overstappen op een ICC2-face en hoofdmodule. Een Hydrawise zonder wifi is een ramp als de programmering eenvoudig is... het werken aan een inloop-programma zou brutaal zijn.
Gelukkig wordt de wifi vandaag geïnstalleerd en we vorderen.. Ik zou vrijdag terug moeten komen en dan zal ik me met Hunter-technologie instellen. De locatie is meer dan een uur van me verwijderd, dus het is vrij cruciaal om dit allemaal in één laatste reis af te handelen. Blij dat Hunter op de hoogte is van de situatie en een oplossing heeft. Geeft me het gevoel dat ik minder mijn verstand verlies (zelfs als dat toch al gebeurt).

1 - 13 of 13 Posts