Lawn Care Forum banner

Pre-emergente meststof laat nieuw graszaad niet ontkiemen... hulp nodig

2.2K views 47 replies 13 participants last post by  onahill  
#1 ·
Vorig jaar heb ik Lesco's pre-emergente Dimension toegepast en het werkte geweldig! Onkruid/kruisgras vrijwel volledig geëlimineerd. Daar ligt het probleem. Ik zit met een hoop kale plekken waar geen nieuw graszaad zou kunnen kiemen. Dus dit jaar ben ik in de war over wat ik moet doen... Ik moet een groot deel van het gazon opnieuw inzaaien vanwege de kale plekken, maar ik wil het weinige gras dat ik nog heb bemesten. Welke meststof moet ik gebruiken voordat ik opnieuw inzaai, of moet ik eerst de kale plekken opnieuw inzaaien en dan bemesten? En in ieder geval wil ik geen pre-emergente onkruidbestrijder gebruiken, want dan zit ik met hetzelfde probleem. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Bedankt.

#4 ·
Ik denk dat als je nog geen temperatuur van 80 F of hoger hebt gezien, je dan kunt gaan zaaien.
Bovendien vervaagt Dimension en verdwijnt het na ongeveer 3 maanden.
En als je vingergras wilt bestrijden, breng dan Tenacity (mesotrion) aan - zal geen nieuw gras beschadigen, maar voorkomt wel vingergras. En zorg ervoor dat je de nieuwe zaden inraakt.
Natuurlijk vereist nieuw zaad constante vochtigheid. Waarschijnlijk elke dag 30 dagen water geven. Voeg startmeststof toe wanneer de nieuwe zaailingen ongeveer 1 inch hoog zijn.
En om zeker te zijn: gebruik veel zaad - veel experts suggereren ongeveer 6 pond per 1000 sqft.
Soms overdrijven de zaadbedrijven het aantal vierkante meters dat hun zaad bedekt...
(maar dat is meestal alleen onder ideale omstandigheden).

#5 ·
Bedankt voor uw antwoord! Moet ik een meststof met onkruidverdelger aanbrengen op de rest van het gazon voordat ik alle kale plekken (waarvan er veel zijn) inzaai? Mijn zorg daarbij is dat ik de kieming/groei van het nieuwe zaad niet wil beïnvloeden. En ja, u heeft gelijk, het is OK om nu hier in Connecticut nieuw zaad aan te brengen, zolang het maar erg vochtig wordt gehouden. Ik waardeer uw hulp enorm!

#8 ·
Zaaien kan het beste in de late zomer gebeuren. Ik ben in MN en ons venster is 15 augustus - 15 september. Neem contact op met uw lokale universiteitsuitbreidingsdienst OF een lokale zaadleverancier om te vragen wat de beste tijd is om te zaaien in uw regio.

Ik doe elk seizoen veel zaaiingen (10 vorig jaar). Ik breng Dimension eind april/begin mei aan en zaaien kan probleemloos 90 dagen later gebeuren. Prodiamine is vergelijkbaar (het kan 120 dagen duren), maar moet iets eerder in de lente worden aangebracht. Ik gebruik ook een schijfzaaimachine die ook eventuele restbarrières doorbreekt die door een van beide producten zijn achtergelaten.

OPMERKING: geen van beide producten elimineert vingergras. Ze werken beide door te voorkomen dat zaden ontkiemen (ontkiemen). Die zaden zitten nog steeds in de grond, vandaar de noodzaak voor jaarlijkse toepassingen van beide producten.

#9 ·
Zaaien kan het beste in de nazomer. Ik ben in MN en ons venster is 15 augustus - 15 september. Informeer bij uw lokale universiteitsuitbreidingsdienst OF een lokale zaadleverancier wat de beste tijd is om te zaaien in uw regio.

Ik doe veel zaaiingen (10 vorig jaar) per seizoen. Ik breng Dimension eind april/begin mei aan en zaaien kan probleemloos 90 dagen later. Prodiamince is vergelijkbaar (het kan 120 dagen duren), maar moet iets eerder in het voorjaar worden aangebracht. Ik gebruik ook een snijzaaimachine, die ook eventuele restbarrières doorbreekt die door een van beide producten zijn achtergelaten.

OPMERKING: geen van beide producten elimineert vingergras. Ze werken allebei door te voorkomen dat zaden ontkiemen (ontkiemen). Die zaden zitten nog steeds in de grond, vandaar de noodzaak van jaarlijkse toepassingen van een van beide producten.
Ik moet nu zaaien om van het seizoen te profiteren. Ik kan geen drie maanden wachten, dus moet ik een meststof met onkruidverdelger aanbrengen op de rest van het gazon voordat ik alle kale plekken (waarvan er veel zijn) inzaai? Mijn zorg daarbij is dat ik de ontkieming/groei van de nieuwe zaden niet wil beïnvloeden. Hier in Connecticut is het OK om nu graszaad te gebruiken, zolang het maar erg vochtig wordt gehouden. Maar ik heb niet veel tijd meer, dus ik moet het de komende week of zo doen. Ik waardeer uw antwoord zeer. De rest van het gazon moet bemest worden, maar ik weet niet zeker wat ik als meststof moet gebruiken zonder de zaadgroei van het nieuwe gras te verstoren.

#11 ·
Letterlijk wat?? U bent in CT en adviseert om in maart te zaaien? Hoe is de grond bij 35 graden in maart? Het is daar duidelijk wat gematigder dan hier in SE MN, MAAR niet zo anders, we komen net in het voorjaarszaaiseizoen NU en de grond is nog steeds een beetje te koud om iets te laten ontkiemen. Krabbengras verschijnt hier pas rond Memorial Day of later.

Ik ga tegen de stroom in en zeg: zaai nu als de bodemtemperaturen goed zijn voor de kieming. Profiteer van de voorjaarsregens. Te vaak krijgt de late zomerzaai hier geen regen, verschroeit en dan heb je de herfstbladbedekking die ook de zaai kan verstikken. Het MOET een geweldige tijd zijn om te zaaien, maar het hangt af van de omstandigheden. De laatste paar jaar is de herfstzaaitijd hier een mega-droogte geweest. Je zit gewoon in de wind te zaaien.
Letterlijk wat?? U bent in CT en adviseert om in maart te zaaien? Hoe is de grond bij 35 graden in maart? Het is daar duidelijk wat gematigder dan hier in SE MN, MAAR niet zo anders, we komen net in het voorjaarszaaiseizoen NU en de grond is nog steeds een beetje te koud om iets te laten ontkiemen. Krabbengras verschijnt hier pas rond Memorial Day of later.

Ik ga tegen de stroom in en zeg: zaai nu als de bodemtemperaturen goed zijn voor de kieming. Profiteer van de voorjaarsregens. Te vaak krijgt de late zomerzaai hier geen regen, verschroeit en dan heb je de herfstbladbedekking die ook de zaai kan verstikken. Het MOET een geweldige tijd zijn om te zaaien, maar het hangt af van de omstandigheden. De laatste paar jaar is de herfstzaaitijd hier een mega-droogte geweest. Je zit gewoon in de wind te zaaien.

#12 ·
Dank u! Die post waarin stond dat het de verkeerde tijd van het jaar is om te zaaien, deed mijn hoofd tollen, want voorjaarszaaien is hier vrij gebruikelijk. Hoe dan ook, wat zou u voorstellen dat ik voor de rest van het gazon gebruik? Er zijn een heleboel kale plekken overgebleven van de toepassing van Dimension vorig jaar die gezaaid moeten worden. Ik kan startmeststof op die plekken aanbrengen, maar ik wil Dimension niet opnieuw gebruiken, zodat ik de groei van de nieuwe zaden niet onderbreek. Is er iets dat ik op de rest van het gazon kan aanbrengen dat de groei van de nieuwe zaden niet belemmert en toch onkruid bestrijdt en het bestaande gras bemest? Bedankt.

#18 ·
Dank u! Die post waarin stond dat het de verkeerde tijd van het jaar is om te zaaien, deed mijn hoofd tollen omdat voorjaarszaaien hier vrij gebruikelijk is. Hoe dan ook, wat zou u voorstellen dat ik gebruik voor de rest van het gazon? Er zijn een heleboel kale plekken overgebleven van de toepassing van Dimension van vorig jaar die gezaaid moeten worden. Ik kan startmeststof op die plekken aanbrengen, maar ik wil Dimension niet opnieuw gebruiken, zodat ik de groei van het nieuwe zaad niet onderbreek. Is er iets dat ik op de rest van het gazon kan aanbrengen dat de groei van het nieuwe zaad niet belemmert en toch onkruid bestrijdt en het bestaande gras bemest? Bedankt.
Een simpele Google-zoekopdracht vertelt me dat in Connecticut (net als in MN) de beste tijd om te zaaien 15 augustus - 15 september is.

Evalueer gazons rond Memorial Day wanneer ze volledig uit de rust zijn en hopelijk bemest zijn en mooie lenteregens hebben gehad. Gazons zullen dan op hun hoogtepunt zijn, bepaal wat (zaaien, beluchten, verticuteren, enz.) moet worden gedaan tijdens de gazonrenovatieperiode voor uw regio.

#19 ·
Als u geen ingegraven irrigatiesysteem heeft, koop dan een of twee kraantimers en sluit slangen/sproeiers daarop aan. Stel ze zo in dat ze 3x per dag 15 minuten aangaan. Hopelijk krijgt u fatsoenlijke herfstregens om te helpen. In '22 & '23 MN hadden we VEEL regen om te helpen. Helemaal geen in '24, maar al mijn zaailingen/overzaaien werkten goed dankzij de irrigatie van de huiseigenaar.

#21 ·
Vorig jaar heb ik Lesco's pre-emergent Dimension toegepast en het werkte geweldig! Onkruid/kruisgras vrijwel volledig geëlimineerd. Daar ligt het probleem. Ik zit met een hoop kale plekken die geen nieuw graszaad zouden laten ontkiemen. Dus dit jaar ben ik in de war over wat ik moet doen... Ik moet een groot deel van het gazon opnieuw inzaaien vanwege de kale plekken, maar ik wil het weinige gras dat ik nog heb bemesten. Welke meststof moet ik gebruiken voordat ik opnieuw inzaai, of moet ik eerst de kale plekken opnieuw inzaaien en dan bemesten? En in ieder geval wil ik geen pre-emergent onkruidbestrijder gebruiken, omdat ik dan met hetzelfde probleem kom te zitten. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Bedankt.

#26 ·
Afgelopen jaar heb ik Lesco's pre-emergent Dimension toegepast en het werkte geweldig! Onkruid/kruisgras vrijwel volledig geëlimineerd. Daar ligt het probleem. Ik zit met een hoop kale plekken die geen nieuw graszaad zouden laten ontkiemen. Dus dit jaar ben ik in de war over wat ik moet doen... Ik moet een groot deel van het gazon opnieuw inzaaien vanwege de kale plekken, maar ik wil het weinige gras dat ik nog heb bemesten. Welke meststof moet ik gebruiken voordat ik opnieuw inzaai of moet ik eerst de kale plekken opnieuw inzaaien en dan bemesten? En in ieder geval wil ik geen pre-emergent onkruidbestrijder gebruiken, omdat ik dan met hetzelfde probleem blijf zitten. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Bedankt.
1- Bent u een huiseigenaar of LCO?

2- zode in het voorjaar (vanwege voorjaars pre-m)
3- zaaien in de herfst. (vanwege geen pre-m)
Dit geldt overal in de VS.

#31 ·
Wauw...dus elk bedrijf voor hydromulch, elk bedrijf voor landschapsaanleg zaait alleen gras in de lente en de herfst...in het hele land.

En ze parkeren hun zaaimachines in de lente en leggen alles met graszoden aan en halen dan in de herfst de hydromulch-vrachtwagens en boorzaaimachines tevoorschijn.

Sommige van deze **** is hilarisch. En belachelijk.

Onder de juiste omstandigheden kan alles op elk moment tijdens het groeiseizoen worden gezaaid.

Ik heb medelijden met de OP en een deel van het "advies" dat hij heeft gekregen.

#47 ·
View attachment 590448
Ik ben in South Central Montana. Ik heb in mei wat graszaad op kale grond gegooid, het een paar keer water gegeven, ik heb het zelfs een keer gemaaid,
er zijn geen meststoffen of koekjes gebruikt.

Ik weet het, goed voor mij
Godslastering!

#45 ·
Ik ben in South Central Montana. Ik heb in mei wat graszaad op kale grond gegooid, het een paar keer water gegeven, ik heb het zelfs een keer gemaaid,
er is geen kunstmest of koekjes gebruikt.

Ik weet het, goed voor mij
Goed voor jou

Met de voorspelling van volgende week gaan die zaailingen bakken als een paar slakken die de Sahara oversteken. Hij had zijn tijd en geld elders kunnen besteden, bijvoorbeeld aan een gold pass bij ihop voor een levenslange voorraad koekjes en jus.