Lawn Care Forum banner

Ryan ZTS-stand op beluchter

27K views 50 replies 22 participants last post by  German  
#1 ·
Ik ben niet naar GIE geweest. Ik weet niet of het daar was. Heeft iemand hiernaar gekeken en pakt het een van de problemen aan die vaak met de EXmark/Toro-beluchters worden geassocieerd?

#3 ·
Ik denk dat het de kettingen waren die braken. En het ook met de hand van gazons verwijderen, als je geen andere machine of helper hebt om te helpen, aangezien beluchting normaal gesproken een eenmansklus is.

#5 ·
Ik ging naar de GIE en ze hadden daar de beluchter niet. Van wat ik kan zien, zijn de belangrijkste verschillen de automatische kettingspanner, de dieptecontrole van de tanden, de schakelaar om de tanden op te tillen bevindt zich op het paneel in plaats van voetbediend op de Toro/Exmark, iets grotere achterbanden op de Ryan, iets meer pk's en koppel van een Kawasaki FS 541V in plaats van FS 481V... Ryan weegt ongeveer 200 lbs meer, en het opklapbare platform. Als ik de specificaties van beide bekijk en een 2014 Toro bezit, is dat ongeveer zoveel als ik kan zien. Ik kan niet zien of Ryan een brandstofmeter heeft toegevoegd... dat zou een leuke toevoeging voor mij zijn.

• Like
Reactions: oqueoque
#6 ·
Ik zag er een op de Realgreen-gebruikersconferentie in Orlando, ze hebben ook een veel gemakkelijker te bereiken achterste tijdzone omdat ze vleugelmoeren over de afdekking hebben, de voorste riemaansluitingen zijn twee tot vier vleugelmoeren verwijderd, in tegenstelling tot de exmark. De exmark is een complete verfbeurt om de riemen te vervangen. Ze hebben ook kettingschermen om kettingen schoon te houden rond de tanden. Nog een paar andere kleine dingen, maar over het algemeen lijkt het superieur te zijn. Zal ook iets duurder zijn dan exmark. Zou graag een demo willen doen om te zien of het tegen mijn exmark is.

#8 ·
Ik weet niet veel over Toro/Exmark, ik bezit alleen de gazonoplossingen WB die de Xmark/Turfco machine werden! Ik weet dat Ryan al tientallen jaren hoogwaardige beluchters bouwt! We gebruikten in de jaren 70 Ryan Spykaer machines en ze waren gebouwd als tanks! Ik zou niet aarzelen om een Ryan machine te kopen! Ik vind het niet leuk wat ik hier hoor over de klantenservice van Xmark!

#9 ·
Exmark vroeg $200 voor een vervangende as die via Service Bulletins als defect werd beschouwd.
Hun belangrijkste klantenservicemedewerker in Nebraska deed alsof misbruik door de operator een actieve rol speelde bij het breken van de 1" massieve as op dezelfde plek als de vorige twee. Ze boren door de as voor een splitpen om door te duwen en te voorkomen dat de schroefdraadmoer die de lagers vasthoudt, losraakt.

Kijk Exmark, je hebt toegegeven dat deze assen defect waren, maar wanneer de opnieuw ontworpen as ook faalt, suggereer je dat ik 'stoepranden heb gereden'?

Als we met onze klanten zouden praten zoals zij met ons omgaan...

Ik heb mijn Exmark-dealer gevraagd om een Ryan-dealer te worden, zodat ik in de nabije toekomst een alternatief heb.
Gepost via mobiel apparaat

#10 ·
Ik ben benieuwd of iemand die de Exmark/Toro stand-on gebruikt, een VERVANGEN as van de fabrikant heeft gehad die kapot is gegaan? Ik weet niet zeker of de tweede asbreuk van adam.neusbaum aan dezelfde kant een vervangen as was of een die hij noemde dat hij had gelast). Ik heb beide assen van mijn machine vervangen, maar had de indruk dat de vervangen assen een grotere treksterkte hadden en daarom niet opnieuw zouden moeten voorkomen na vervanging. Iemand?

#16 ·
Ik ben benieuwd of iemand die de Exmark/Toro stand-on gebruikt, een VERVANGEN as van de fabrikant heeft gehad die is gebroken? Ik weet niet zeker of de tweede asbreuk van adam.neusbaum aan dezelfde kant een vervangen as was of een die hij noemde dat hij had gelast). Ik heb beide assen van mijn machine vervangen, maar had de indruk dat de vervangen assen een grotere treksterkte hadden en daarom niet opnieuw zouden moeten voorkomen als ze eenmaal zijn vervangen. Iemand?
Het is waar, zelfs de vervangende as van 2015 brak op dezelfde plek als het origineel van 2012. Het is vreemd dat het origineel 3 jaar meeging voordat het brak, maar de as die werd vervaardigd om de defecte as te vervangen, slechts 8 maanden meeging. Ik weet dat het de nieuwste vervanging was, omdat ik de klantenservice van Exmark moest aanmoedigen om te zoeken naar het vervangende sku #, aangezien hun inventaris mijn dealer vertelde dat mijn oude as niet op voorraad was tot nader order en hun computer het niet automatisch doorstuurde naar het vervangende #. Als ik dit niet had vermeld, zou ik nog steeds wachten op het originele asartikel #. Aan de tegenoverliggende as was het de las van het tandwiel die brak, die we opnieuw konden lassen en onze las heeft tot op de dag van vandaag standgehouden. Ik houd gewoon mijn adem in dat hij niet plotseling ook de as breekt. Het is veel gemakkelijker om de machine op 3 wielen een aanhangwagenhelling op te duwen en te besturen met 3 man als deze in de voortuin van de klant defect is dan wanneer deze 200 voet van de weg verwijderd is. Met 575 uur heb ik onlangs alle 6 kettingen vervangen omdat er geen afstelling meer op de originelen zat. Ik weet dat ik ze had kunnen inkorten, maar waarom niet gewoon opnieuw beginnen. Natuurlijk heb ik niet alle tandwielen vervangen (wie kan dat betalen). Voordat ik de RYAN stand-on koop, ga ik de tandwielen inspecteren om te zien of ze ook de aankoop van 2 nieuwe asassemblages vereisen zoals op de Exmark, omdat ze niet alleen de as verkopen die aan het tandwiel is gelast, je moet de hele assemblage kopen en hoe gek is dat? Laatste ding, ik denk dat het tijd is om alle 48 lepels te vervangen. Is er elders een superieur ontwerp of gewoon OEM?

#11 ·
Voor $500 per stuk voor vervangende assen en meldingen dat deze assen links en rechts breken, denk ik niet dat dit de machine is die ik wil! Deze berichten zijn de reden waarom ik ZELDEN een nieuw model van iets koop (mijn gazonoplossingen wb beluchter is de uitzondering), het duurt een paar jaar om de bugs eruit te werken!

#12 · (Edited)
Beide assen zijn vervangen voor $234 buiten de garantieperiode. Voor de eerste heb ik het onderdeel betaald en Exmark heeft de arbeid betaald. Voor de tweede, die weken na de eerste plaatsvond, heb ik mijn dealer geĂŻnformeerd om Exmark te laten weten dat ik geen cent zou betalen. En dat heb ik niet gedaan. Dit was in de herfst van 2014 op een model uit 2012 (ik zou geen gebruikt model kopen).

Het is mij duidelijk dat dit probleem is opgelost. Er was zeker een probleem met de treksterkte van deze assen. Na een bepaalde hoeveelheid tijd en belasting zouden ze breken (en daarom was er een servicebulletin van Toro). Naar verluidt zou de as met een hogere sterkte geen probleem moeten zijn. Ik ben op zoek naar bewijs van het tegendeel, zoals je kunt zien aan mijn laatste vraag in deze thread. Ik heb tot nu toe niemand gevonden met een gebroken as NA een vervanging. We zullen zien. Ik duim, zoals je je kunt voorstellen! Ik heb hem afgelopen herfst en deze lente zonder problemen gebruikt.

De stand-ons van Exmark/Toro zijn niet zonder gebreken. Ze zijn naar ik aanneem enigszins onderhoudsintensief. Ik hoor over problemen met kettingen en riemen. Ik heb GEEN problemen gehad. De originele riemen en kettingen zitten er nog in! Ik stel de kettingen af en smeer ze een keer per week met de Napa-kettingspray-schuim. Dit duurt misschien 20 minuten. Ik draai nooit met de tanden in de grond (dit is naar mijn mening het probleem van bijna iedereen met de kettingen). Waarom zou iemand denken dat het oké is om te draaien met tanden die 3" in de grond zitten?

lawn king, je bent nog steeds een slimme man om geen nieuwe modelmachines te kopen! Ik ben het niet oneens met je. Ik was te graag om de meest productieve beluchter op de markt te bezitten. En ik heb er GEEN spijt van. Zelfs met zijn problemen is het tot deze nieuwe Ryan nog steeds de meest productieve beluchter op de markt geweest. Hij betaalt zichzelf jaarlijks keer op keer terug. Voor een beluchter met een nulfactormoeheid zou ik hem vandaag weer kopen, dezelfde machine, met zijn fouten.

Het zal interessant zijn om de concurrentie van Exmark/Toro/Ryan/wie er ook meedoet, te bekijken. Concurrentie is goed voor ONS! Ik ben echter verrast om de prijs van Ryan te zien. Ik weet niet zeker of ik een paar duizend dollar meer zou uitgeven dan voor de concurrenten.

#13 ·
Ja, ik ben het met je eens, de prijs van $11000,00 plus voor de Ryan is zeker steil. Ik weet niet zeker wat ik ga doen met middelgrote beluchtingen. Ik heb mijn monster woods pl72 voor mijn grote tractor en mijn lawn solutions wb voor kleine klussen. Ik ga ofwel een zitmaaier kopen of een ryan 48" 3-punts voor mijn kleine (B-serie) kubota.

#14 ·
Ik neem een abonnement (of herabonneer) omdat ik geen meldingen of e-mails over deze thread ontvang.

#25 ·
Ik neem een abonnement (of herabonneer) omdat ik geen meldingen of e-mails over deze thread krijg.
Ik heb ook geen meldingen meer gekregen voor veel threads. Misschien heeft een nieuwe update de functie voor automatisch abonneren gewijzigd wanneer je een bericht plaatst.Ryan ziet eruit alsof het een flink prijskaartje heeft. Ik wou dat ik het op mijn gazons kon gebruiken. Te groot. Misschien koop ik dit seizoen in plaats daarvan een nieuwe Lesco- of Billy goat-beluchter.

• Like
Reactions: Davidsonlori22
#26 ·
Ik zag de videoreview van deze man over de Ryan Aerator en dacht dat ik hem hier zou plaatsen voor het geval iemand hem niet heeft gezien en geĂŻnteresseerd is.

#35 ·
Ik zag de videoreview van deze man over de Ryan Aerator en dacht dat ik hem hier zou plaatsen als iemand hem niet heeft gezien en geĂŻnteresseerd is.
Hij heeft een jaar later een review gedaan en de Ryan in feite afgekraakt. Dat was teleurstellend! Hebben ze reparaties uitgevoerd, heeft iemand iets te zeggen over de Ryan die er een paar uur op heeft zitten?

Ik heb de kans om een nieuwe machine te bemachtigen voor of onder de kostprijs van de dealer. Maar ik wil me er niet mee bezighouden als het rommel is. De andere keuze is om te wachten tot volgend jaar en 5k extra uit te geven aan een Turfco.

#27 ·
De Ryan stelde me teleur (de lokale dealer liet me xyz doen). Ik had meer verwacht (ik zeg het maar) – het leek alsof ik op een "klusjesman-achtig ding" reed. Ik persoonlijk beoordeel deze Ryan-eenheid "achter" Toro/Exmark stand-on beluchters, en we hebben door de jaren heen geweldige resultaten gehad met onze Exmarks >> zeer goed gebouwd (2013 & nieuwere eenheden), en we hebben niet dezelfde problemen met ze gehad als "anderen". Maar na 4 weken dagelijks gebruik van de TURFCO XT8 .......... wil ik nog steeds onze 2016 Exmark stand-on beluchter verkopen. Zodra ik hem verkoop, koop ik een andere XT8. Wat is een 2016 Exmark waard? (ongeveer 200 uur) Nog steeds te koop.

#28 ·
bump.....interesse in onze Exmark stand-on aerator uit 2016 (weinig uren)? (dagelijks zeer goed onderhouden). Reden van verkoop = we stappen over op TURFCO XT8's. Ik kan (onze Exmark) verzenden vanuit Des Moines, IA. Maar ophalen is de voorkeur. Houd er rekening mee dat de Exmark stand-on aerator een zeer goede aerator is >>>> we proberen gewoon te upgraden. Stuur me een prijs voor onze Exmark uit 2016......... bedankt

#29 ·
bump.....interesse in onze Exmark stand-on aerator uit 2016 (weinig uren)? (dagelijks zeer goed onderhouden). Reden van verkoop = we stappen over op TURFCO XT8's. Ik kan (onze Exmark) verzenden vanuit Des Moines, IA. Maar ophalen is de voorkeur. Houd er rekening mee dat de Exmark stand-on aerator een zeer goede aerator is >>>> we proberen gewoon te upgraden. Stuur me een prijs voor onze Exmark uit 2016......... bedankt
Wat kosten die gebruikt?

#31 ·
Ik heb geen beluchters bediend, maar ik heb een video op het net bekeken van een LCO die een vergelijking maakte tussen de Exmark en de Ryan. De Ryan heeft veel minder problemen met de kettingspanning en een veel betere kettingaandrijving. Hij heeft ook veel onderhoudspanelen en ingebouwde kriksteunen om de achterwielen van de grond te tillen.

#32 ·
Ik heb geen ervaring met andere stand-on beluchters, maar ik huurde de Ryan stand-on en ik ga nooit meer terug.

Eerste gedachte: ik dacht dat hij misschien sneller zou gaan.

Dat gezegd hebbende, trok hij betere pluggen dan de loop-achter-eenheden, en nul vermoeidheid van de operator.

Dit ding trok geweldige pluggen. Ik denk dat ik een stand-on moet kopen... serieuze geldmaker. Ik verdiende ongeveer $700 in 5 uur.