Lawn Care Forum banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 38 Posts

Ready to Mow

· Registered
3,572 Posts
Discussion starter · #1 ·
Iemand het hiermee eens? Ik heb gemerkt dat de stukken die ik vorige week heb overgeslagen, zo goed als gestopt zijn met groeien, in vergelijking met de stukken die ik een keer per week bleef maaien. Denkt iemand anders dat gras maaien op scheren lijkt?

Eigenlijk denk ik dat het iets sneller groeit als je het maait. Denk er eens over na. Als je maait, snijd je het blad af. Zo absorbeert gras zonlicht. Dus als je het afsnijdt, moet het sneller teruggroeien zodat het meer zonlicht kan absorberen. Als je het niet snijdt, gaat het goed, dus hoeft het niet zo snel te groeien. Het kan al genoeg zonlicht absorberen.

Het snijden van gezonde grassprieten stimuleert de groei. Net als bij een gebroken arm komt deze sterker terug dan voorheen.

Save
Just like if you broke your arm it will come back stronger than before.
Goh, ik denk dat ik mijn arm ga breken en kijken of die theorie echt werkt? Hocus-pocus, voodoo-heksenij, een spreuk uitspreken, onzin. Gras groeit in verschillende seizoenen in verschillende snelheden, ongeacht de weersomstandigheden, hoe je het ook bekijkt (om het zo maar te zeggen). Zonlicht is een belangrijke factor, en dat verandert ook gedurende het seizoen, zoals we allemaal weten.

Save
HĂ© gast, vraag je je wel eens af of gras sneller groeit als je het vaker maait?

Save
Gras groeit zeker sneller na het maaien. Het is een stressreactie, zoals vermeld.
"Wanneer je het gazon maait, reageert het gras op het verminderde oppervlak van de bladeren - het moet meer groei produceren om de fotosyntheseprocessen te maximaliseren. Als gevolg daarvan concentreert het gras zijn energie op de groei van bladeren en uitlopers, afhankelijk van de soort." Uit dit artikel:
http://homeguides.sfgate.com/cutting-grass-promote-growth-70036.html
In ieder geval waar voor noordelijke grassen van het koele seizoen.

1 - 20 of 38 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.