Lawn Care Forum banner
1 - 20 of 87 Posts

banjoman

· Registered
178 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik moet even stoom afblazen. Ik ben gisteren langs mijn lokale Stihl-dealer gegaan voor wat onderdelen, en ik keek naar de achterwand waar alle trimmers stonden en ik wilde wel huilen. Bijna allemaal hadden ze de 4-mix motoren, de enigen die dat niet hadden waren de 45, 55, 70 en 250. Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn FS-90's fijn, het zijn krachtige machines, maar ze zijn niet zoals de oude 2-takt Stihls. Eén ding dat ik niet fijn vind, is dat de 4-Mix motoren geen koppel hebben bij lage toeren. Je moet ze bijna volgas houden om te snijden, en als ik trim, gebruik ik graag de helft van het gas, wat je niet kunt doen met de 4-mix trimmers. Ze steeds wegbrengen voor klepafstelling is ook een hoofdpijn. Stihl had vroeger de beste trimmers in de branche, zoals de FS-80, FS-85, FS-120 en FS-200. De FS-120 was een van de beste trimmers die ooit gemaakt zijn, hij kostte ongeveer evenveel als een FS-90 en het was 30cc pure 2-takt power. Nu moet je $530 uitgeven om een goede 2-takt trimmer te krijgen, namelijk de FS-250. De verkoper en ik hebben hier een goede discussie over gehad en ik wilde het van sommigen van jullie horen. Waarom kan Stihl geen 2-takt apparatuur maken? Als Echo, Redmax, Shindaiwa, Husqvarna, Tanaka, Maryuama en anderen nog steeds 2-takt trimmers kunnen maken, waarom kan Stihl dat dan niet? Waarom kan een van de grootste fabrikanten van elektrisch gereedschap voor buiten met technologie zonder einde en de beste ingenieurs geen 2-takt apparatuur produceren die voldoet aan de EPA-normen?

Geen van de andere fabrikanten behalve Husky loopt zoals ze vroeger deden. De schuld ligt bij de EPA. Om de een of andere reden lopen de Husky's nog steeds sterk en soepel, ondanks de EPA-voorschriften. Ik koester al mijn oude modellen zo lang mogelijk, want ik ben klaar met de 4-mix. De Shin C4 is niet beter. Is Stihl niet met een paar nieuwe 2-taktmodellen gekomen?

Omdat ze een 4-takt cyclus hebben gecreëerd om aan de EPA-vereisten te voldoen. Het heeft geen zin om terug te kijken. Echo heeft Shindawia overgenomen omdat ze besloten om de 2-takt motor niet opnieuw uit te vinden. Evenzeer een zakelijke beslissing als het was om dat deel van het marktaandeel te absorberen. easy-lift guy

Een van mijn lokale Stihl-dealers heeft een klein verborgen geheim waar een van de eigenaren me over vertelde. Deze specifieke dealer verkoopt veel Stihl-apparatuur, ook aan de stad. De stad koopt alles behalve Stihl-trimmers. Ze klagen ook over het gewicht. Onbekend voor vrijwel iedereen die door de deur loopt, heeft deze dealer ook een voorraad Kawasaki KTF-27A trimmers. De stad koopt deze in plaats van de Stihl-trimmers. Ik heb een Kawasaki KTF-27B1 trimmer en het is echt een geweldige trimmer.

Ik hou niet van het hele "groene" gedoe rond de 4-taktmotoren en dat 2-taktmotoren eenvoudiger en van nature beter zouden zijn. Ik ben lange tijd weggebleven van Stihl vanwege dat. Het meeste van mijn spullen is nu 4-mix. Ze lopen gewoon beter en langer voor mij, ondanks mijn logica en voorkeur. En het ding dat ik er het leukst aan vind, is precies het tegenovergestelde van wat je zei. Het koppel bij lage toeren is zoveel beter.

Een 4-takt behoort meer koppel bij lage toeren te hebben. 2-taktmotoren hebben over het algemeen een smalle powerband en de meeste kracht zit in het bovenste deel van het bereik. Ik geef de voorkeur aan de 2-takt dingen in kleine apparatuur, het is lichter, eenvoudiger en gewoon makkelijker. Laat die 4-takt kleppen te lang staan en kijk hoe leuk het is om te starten! Er kan veel minder misgaan bij een 2-takt en ik geloof dat ze net zo lang meegaan als elke 4-takt onder dezelfde omstandigheden.

Ik ben het eens met kawakx125. Ik heb lange tijd een FS85 trimmer gebruikt en gebruik nog steeds een FC85 kantensnijder. Ik heb ongeveer 4-5 jaar geleden een FS90R gekocht toen de FS85 kapot ging.

De FS90R heeft veel beter koppel bij lage toeren dan de FS of FC. Ik laat de FC altijd vol gas draaien, maar de FS90 zelden. Ik dwing mezelf om hem meer vol gas te laten draaien om hem heter te laten worden.

Wat betreft kleppen, er is "geen constant afstellen". Ik heb de kit gekocht, ze één keer afgesteld na ongeveer 100 uur. Het kostte maar 30 minuten. Ik heb meerdere keren een link met foto's geplaatst. Het klepprobleem is geen probleem, maar het is een geweldig discussiepunt voor Stihl-tegenstanders.

Discussion starter · #12 ·
Ik hou niet van het hele "groene" gedoe rond de 4-taktmotoren en dat 2-taktmotoren eenvoudiger en van nature beter zouden zijn. Ik bleef lange tijd weg van Stihl vanwege dat. Het meeste van mijn spullen is nu 4-mix. Ze lopen gewoon beter en langer voor mij, ondanks mijn logica en voorkeur. En het ding dat ik er het leukst aan vind, is precies het tegenovergestelde van wat je zei. Het koppel bij lage toeren is zoveel beter.
Welk koppel bij lage toeren? De 4-Mix heeft geen, het is allemaal koppel bij hoge toeren. Je kunt de 4-Mix trimmers niet half gas geven, het is vol gas of niet snijden. Bekijk deze video, deze man geeft een geweldige review en beschrijft waar ik het over heb tot in de puntjes. Hij begint er rond de 1:20 minuut over te praten.

Geen van de andere fabrikanten, behalve Husky, draait zoals ze vroeger deden. Geef de EPA de schuld. Om de een of andere reden draaien de Husky's nog steeds sterk en soepel, ondanks de EPA-voorschriften. Ik verzorg al mijn oude modellen zo lang mogelijk, want ik ben klaar met de 4-mix. De Shin C4 is niet beter. Is Stihl niet met een paar nieuwe 2-taktmodellen gekomen?
Ja, dat hebben ze. Hun twee of drie nieuwste BP's zijn 2-takt (200, 350 en 430). Het zijn eigenlijk Redmax strato-geladen motoren die Stihl kocht net voordat ze besloten door te gaan (en uit te komen) met hun enorme investering in R&D met de 4-mix. Ik vond al deze info door wat te zoeken op het net op een avond afgelopen winter toen er niets anders te doen was. Stihl kocht 100.000 kleine 2-takt strato-geladen motoren van Redmax om te gebruiken, maar aangezien ze al zoveel hadden geĂŻnvesteerd in de 4-mix ontwikkeling, zetten ze die motoren in de ijskast en gingen ze voluit met de 4-mix, in de overtuiging dat de EPA uiteindelijk alle kleine motorenfabrikanten zou dwingen om dit voorbeeld te volgen. Toen, tot grote ergernis van Stihl, voldeden de Redmax strato-motoren niet alleen aan, maar overtroffen ze de EPA-voorschriften op dat moment ruimschoots, en zouden dat nog geruime tijd doen.

Wat betreft het koppel met de 4-mix, ik ben het eens met degenen die zeggen dat het VEEL heeft aan de onderkant. Ik haat het feit dat hun trimmers ofwel aan of uit staan, zonder een gemakkelijke, soepele middenweg. Irriteert me een beetje omdat hun BR600's soepel als zijde van stationair naar volgas omhoog en omlaag gaan.

Vergeet het. De EPA heeft het voor ons verpest. Ik heb zoveel spullen gekocht als ik kon voordat dit allemaal gebeurde, maar het gaat niet eeuwig duren. De Shindaiwa T242 zuigt... Slaat af, dus ik heb er een gloednieuwe 230-uitlaatdemper op gezet, probleem opgelost. Tanaka hetzelfde, behalve dat ik geen oude stijl uitlaatdempers heb die passen. Redmax GZ30N motor... IJskoud als de hel, kan er niet tegen. Het lijkt de blazers niet zo veel te beĂŻnvloeden, maar ik kan zeker merken dat de trimmers bergafwaarts zijn gegaan.

Het heeft allemaal te maken met hun waardeloze uitlaten die vol zitten met katalysatoren en dat alles. Behalve de Redmax, die gewoonweg nooit lijkt op te willen warmen. Duurt minimaal 3 minuten, zelfs als hij 5 minuten geleden nog liep...

Het heeft allemaal te maken met hun waardeloze uitlaten die zijn voorzien van katalysatoren en dat alles. Behalve de Redmax, die gewoon nooit lijkt op te warmen. Duurt minimaal 3 minuten, zelfs als hij nog maar 5 minuten geleden liep...
Probeer een van de Husky trimmers. Ik ben dol op mijn kleine 223L en ik ga volgend jaar de 323L toevoegen. De 223 start elke keer koud bij de derde keer trekken, warm bij de eerste. Hij slaat niet vast of aarzelt niet en heeft meer dan genoeg vermogen voor alle, behalve de slechtste trimomstandigheden zoals greppels etc. Ik weet dat Husky RM bezit en hun blazers hetzelfde zijn, maar de trimmers zijn nog steeds anders. Kan niet genoeg goeds zeggen over deze kleine 223. Hoe meer ik hem gebruik, hoe meer ik hem leuk vind, en ik heb hem het hele seizoen gebruikt.

Ik denk dat ik volgend seizoen een Husky zal kopen. Het duurt niet lang meer voordat die ook dood zijn. De EPA stopt pas als we allemaal batterijtrimmers gebruiken. Het wordt lelijk...
Ik ben het ermee eens. Uiteindelijk, als ze hun zin krijgen, gebruiken we allemaal weer de oude handscharen.:dizzy:
Dat was een belangrijke reden waarom ik afgelopen herfst mijn Husky 570 BTS kocht. Ik wilde er een die strato-geladen was, maar geen domme en nutteloze CC had.

Stihl kocht 100.000 kleine 2-takt strato-geladen motoren van Redmax om te gebruiken, maar aangezien ze al zoveel hadden geĂŻnvesteerd in de 4-mix ontwikkeling, schoven ze die motoren opzij en gingen ze voluit voor de 4-mix, in de overtuiging dat de EPA uiteindelijk alle kleine motorenfabrikanten zou dwingen om dit voorbeeld te volgen. Toen, tot grote ergernis van Stihl, voldeden de Redmax strato-motoren niet alleen aan de EPA-voorschriften, maar overtroffen ze deze op dat moment ruimschoots, en dat zou nog geruime tijd zo blijven.
Er is iets meer aan dit verhaal en het is een cruciaal onderdeel van dit verhaal.De EPA overwoog en had conceptvoorschriften opgesteld voor veel strengere uitlaatemissies voor draagbare 2-takt apparatuur. Dit werd al vele jaren overwogen. Deze nieuwe voorschriften zouden letterlijk alle 2-takt motoren uit de business dwingen. Daarom besteedden Shindaiwa, Stihl en een paar anderen aanzienlijke bedragen aan de ontwikkeling van hun 4-takt motoren.Toen, in 2008, veranderde de EPA plotseling van gedachten. Het verhaal gaat dat de motorfabrikanten zeiden dat ze hun huidige motoren niet schoner konden maken dan ze al waren en de EPA gaf toe en besloot de Tier II (de oude standaard) emissieniveaus te handhaven.In hun uitlegpagina van de nieuwe normen zegt de EPA:"We nemen geen nieuwe uitlaatemissienormen aan voor emissies van draagbare apparatuur."http://www.epa.gov/otaq/regs/nonroad/marinesi-equipld/420f08013.htmStihl en Shindaiwa werden bedrogen, simpel en eenvoudig.

Het gebrek aan gashendelprecisie op een trimmer heeft meer te maken met de stangenconfiguratie dan met het type motor. De gaskleppen hebben een korte slag en zijn ontworpen om meestal op vol gas te worden gebruikt.

1 - 20 of 87 Posts