Ik moet even stoom afblazen. Ik ben gisteren langs mijn lokale Stihl-dealer gegaan voor wat onderdelen, en ik keek naar de achterwand waar alle trimmers stonden en ik wilde wel huilen. Bijna allemaal hadden ze de 4-mix motoren, de enigen die dat niet hadden waren de 45, 55, 70 en 250. Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn FS-90's fijn, het zijn krachtige machines, maar ze zijn niet zoals de oude 2-takt Stihls. Eén ding dat ik niet fijn vind, is dat de 4-Mix motoren geen koppel hebben bij lage toeren. Je moet ze bijna volgas houden om te snijden, en als ik trim, gebruik ik graag de helft van het gas, wat je niet kunt doen met de 4-mix trimmers. Ze steeds wegbrengen voor klepafstelling is ook een hoofdpijn. Stihl had vroeger de beste trimmers in de branche, zoals de FS-80, FS-85, FS-120 en FS-200. De FS-120 was een van de beste trimmers die ooit gemaakt zijn, hij kostte ongeveer evenveel als een FS-90 en het was 30cc pure 2-takt power. Nu moet je $530 uitgeven om een goede 2-takt trimmer te krijgen, namelijk de FS-250. De verkoper en ik hebben hier een goede discussie over gehad en ik wilde het van sommigen van jullie horen. Waarom kan Stihl geen 2-takt apparatuur maken? Als Echo, Redmax, Shindaiwa, Husqvarna, Tanaka, Maryuama en anderen nog steeds 2-takt trimmers kunnen maken, waarom kan Stihl dat dan niet? Waarom kan een van de grootste fabrikanten van elektrisch gereedschap voor buiten met technologie zonder einde en de beste ingenieurs geen 2-takt apparatuur produceren die voldoet aan de EPA-normen?