Lawn Care Forum banner

Advies voor bosmaaiers - Husqvarna 525LST vs. Makita EM2652LHN vs. Efco DS-2700-s

5.3K views 10 replies 3 participants last post by  agrostis  
#1 ·
Ik heb ongeveer 1,5 hectare, het grootste deel ervan met een vrij steile helling van 30 graden, met zwaar onkruid en struikgewas, sommige met stengels van ongeveer 1/2" of zelfs iets meer, niet houtachtig, maar toch draaddoders :(

Gelet op de steile helling en mijn slechte rug, ben ik op zoek naar iets dat zowel lichtgewicht is, bij voorkeur onder de 11 lb, met een sterke motor en veel koppel.

Ik ben een softwareman en dit wordt mijn allereerste kleine motor, dus ik wil graag iets ultra-betrouwbaars krijgen dat voor mij gemakkelijk te onderhouden is.

Ik begreep dat 4-takt meer onderhoud/aanpassingen vereist, en als softwareman zou het buiten mijn beperkte mechanische vaardigheden kunnen vallen... maar ik geloof dat ik in staat ben om benzine en olie te mengen :)

Ik zal een metalen borstelsnijblad moeten gebruiken, niet de draad, daarom heb ik een machine nodig die wordt geleverd met, of een metalen blad kan gebruiken. en dat genoeg koppel heeft om het dikkere struikgewas aan te kunnen.

Ik zal het minstens twee keer per week het hele jaar door gebruiken gedurende twee tot vier uur per keer om het onkruid bij te houden...

Ik heb wat onderzoek gedaan en dit zijn mijn aantekeningen, ik hoor graag uw mening over elk en/of andere merken/modellen:

Husqvarna 525LST 10,4 lb 1,33 pk 2-takt 2 jaar garantie $340
Ik hou van het lichtste gewicht, het hoogste vermogen, de lage gearing/koppel, 2-takt moet minder onderhoud/aanpassingen hebben dan 4-takt, vind het niet erg om benzine/olie te mengen.

Makita EM2652LHN 11,5 lb 1,1 pk 4-takt 2 jaar garantie $370
4-takt onderhoud/aanpassing, het is 1 lb zwaarder dan 525LST en duurder

Efco DS-2700-S 12,5 lb 1,3 pk 2-takt 5 jaar garantie wordt geleverd met een mes $350
2 lb zwaarder dan de 525LST, hoewel ik de langste garantie en het meegeleverde mes leuk vind, maar bezorgd over onderdelen/service, aangezien Efco geen lokale dealer heeft.

Ik heb Honda (zwaar/duur), Echo (carburateurproblemen), Stihl (weet niet meer precies waarom, maar veel negatieve beoordelingen) uitgesloten.

Bedankt,

-avic

#2 · (Edited)
Zijn dit echte bosmaaiers, aangezien ze een stuur in fietsstijl/met brede grip hebben en 'gedragen' worden met een draagbaar harnas dat over je armen/schouders past? Indien correct gebruikt, wordt een zwaardere trimmer/bosmaaier een stuk draaglijker en comfortabeler... om nog maar te zwijgen van VEILIGER. Zo ja, dan klinken al deze gewichten erg licht voor een bosmaaier.

#3 ·
Zijn dit echte bosmaaiers in die zin dat ze stuur in fietsstijl/met brede handgreep hebben en 'gedragen' worden met een draagbaar harnas dat over je armen/schouders past? Indien correct gebruikt, wordt een zwaardere trimmer/bosmaaier een stuk draaglijker en comfortabeler... om nog maar te zwijgen van VEILIGER. Zo ja, dan klinken al deze gewichten erg licht voor een bosmaaier.
Niemand heeft fietssturen, had geen idee dat het ertoe deed.

Mijn onervarenheid schijnt door :)

Dank u

#5 ·
Nou, ik zat ernaast.

De Husqvarna-site toonde niet alle modellen, tenminste ik kon het niet zien.

Maar ze hebben wel een variant op de 525, die wordt geleverd met fietssturen en een mes.

525RX

Hoewel het erop lijkt dat de lager gegearde, hogere koppel 525RXT niet beschikbaar is in de VS.

Evenzo maakt Makita EM2750UH, wederom met fietssturen en mes, en wederom geen lagere gearing.

Dus... welke dan?

De Husqvarna is een 2-takt, terwijl Makita een 4-takt is met een lager nominaal vermogen, maar zogenaamd een hoog koppel.

Bedankt

#6 ·
avic, hopelijk komt er iemand met meer ervaring met het snoeien van borstels voor je tussenbeide. Gezien deze heuvel die je hebt, telt mijn advies misschien niet veel. Van wat je hebt beschreven, heb je misschien zelfs meer vermogen nodig dan wat je tot nu toe hebt geschetst.

Een andere optie is om een harnas te gebruiken voor een model zonder fietsstuur. Nogmaals, ik verwijs naar anderen hier met meer ervaring.

#8 ·
Bedankt

Ik heb een vierpuntsgordel gekregen voor de huurauto die ik heb geprobeerd.

Dus het stuur wint van de lage gearing.

Vraag

Kan de versnellingsbak worden vervangen? D.w.z. de stuurversie kopen en als ik merk dat deze niet genoeg koppel heeft, een vervangende versnellingsbak met lagere overbrenging krijgen van de high-torque versie van het betreffende model?

Ik maak me misschien gewoon zorgen om niets. Maar voor het geval dat :)