Lawn Care Forum banner

Hulp bij ideeën om het dek op Gravely WAW 1034 te verhogen

12K views 20 replies 7 participants last post by  danwiegmann  
#1 ·
Ik heb de Wide Area Walk (WAW) 1034 34" Gravely. De enige afstelling van de dekhoogte zit op de voorwielen. Ik heb een manier nodig (denk ik) om de vaste achterkant te verhogen. Het dek is aan de voorkant hoger dan aan de achterkant. De voorkant is 3,5" en de achterkant is 2" van de onderkant van het dek tot de vloer. Het is maximaal benut, maar snijdt nog steeds te laag. Gravely biedt geen extra onderdelen of advies. Ik dacht erover om een grotere bandenmaat voor de achterkant te nemen. De huidige maat is 13 x 6,5 x 6. Welke maat zou ik moeten nemen? Of andere ideeën?

#6 ·
Bedankt.

Zal de transmissie, de versnelling, enz. in staat zijn om de grotere bandenmaat te handhaven / te tolereren / langdurige betrouwbaarheid te bieden?
Hoogstwaarschijnlijk heb je een pearless transmissie die gemaakt is voor een tuintractor die 400 lbs weegt en gemaakt is om een berijder plus een rol van 600 lbs de heuvel op te kunnen verwerken. Ik denk dat het goed zit. Probeer in alle ernst je achterbanden te hard op te pompen voordat je ze weggooit. Je zou gemakkelijk 20 psi kunnen oppompen voordat ze knappen. Ik zou echter niet meer dan 30 proberen. Misschien kom je dicht bij het juiste dat je wilt. Is je maaidek ook stijf of hangt het aan het chassis zoals bij de meeste maaiers?
Geplaatst via mobiel apparaat

#7 ·
Ik zal zeker proberen eerst de banden te hard op te pompen. Goed idee om mee te beginnen. Plus, 2 nieuwe banden met montage zullen ongeveer $75 kosten.

Het dek is aan het chassis gelast, dus het is vast en hangt niet.

Ik heb een support case bij Gravely, omdat hun eerste reactie in feite was dat je niets kunt doen. Ik hou niet van dat soort antwoorden, dus ik heb geklaagd. We zullen zien waar dat me brengt.

#9 ·
Ik heb deze maaier, maar ik ben in de war wat je probeert te doen? Ik heb geen problemen met de fabrieksaanbevelingen voor het omhoog en omlaag brengen van de wielen. Snijdt geweldig!

Mike
Hij wil op 3,5 inch snijden, van wat hij zegt zou het rond de 2,5-3 inch uitkomen, wat laag is. Ik maai normaal gesproken van 3,75 tot 4 inch met mijn maaiers.
Gepost via mobiel apparaat

#12 ·
Geen updates. Ik gebruik de maaier nog steeds op de maaihoogte van 2,5 inch (de maximale instelling). De enige manier om de achterkant van het maaidek te verhogen, is door nieuwe, grotere achterbanden te kopen, waar ik geen geld aan heb willen uitgeven. We hebben tot nu toe een zeer natte zomer gehad in St. Louis, dus kort maaien heeft het gazon niet verbrand.

#13 ·
Ik vroeg het omdat ik er gisteren een heb gekocht, geen probleem met de dekhoogte heb opgemerkt en hem vandaag heb opgehaald. Ik heb er nog niet mee gemaaid, maar ik heb de mijne gemeten op dezelfde afstandhouderinstelling als die van jou. 3 1/2 voor en 3 1/4 achteraan het dek. Ik weet niet wat er met de jouwe aan de hand is.

#19 ·
RussellB: Bekijk deze foto van mijn maaier eens. Zie je waar ik de rolmaat op de achterkant van mijn maaidek heb en het meet ~2,5"? Is dit dezelfde plek waar je je maaidek hebt gemeten en het 3-1/4" was? Ik kan gewoon niet begrijpen waarom mijn dek ~1" afwijkt. Als ik de montage tekening bekijk, is alles correct en alles functioneert normaal. Kijk naar de bescherming aan de onderkant achter het dek, het zit net boven mijn garagevloer maar raakt hem niet, wat me verder zegt dat de hoogte van de achterkant correct moet zijn af fabriek.

#20 ·
Jeep fix, je hebt een oudere machine dan de mijne. De mijne heeft een 1/2" gerolde lip rond de onderrand van het dek. Dat gezegd hebbende, het meten waar je bent op mijn dek is 2 1/2", maar ik heb maar 2 spacers op de voorwielen, waardoor de voorkant 1 3/4" lager is dan je huidige dekpositie (zoals gepost in je foto's hierboven). Mijn maaier staat op de aanhanger en ik zal hem morgen verwijderen en alle voorste spacers terugplaatsen (de voorkant omhoog brengen om de jouwe te evenaren) en opnieuw meten.