Lawn Care Forum banner

Nieuwe Gravely luchtgeveerde stoel op verschillende maaiers?

38K views 24 replies 14 participants last post by  Grass Clipper  
#1 ·
Hallo allemaal, heeft iemand toevallig de nieuwe Gravely AIR RIDE-stoel op een andere maaier geprobeerd?? Gewoon nieuwsgierig, want ik zat eraan te denken om er een te kopen om op mijn scag te zetten.

Reden hiervoor, DIE STOEL IS GEWELDIG!!! Ik heb er laatst een uitgeprobeerd en de stoel is veel beter dan mijn veringsstoelen en wie kan er een prijs plakken op een goede rug. Ik probeer mijn rug koste wat kost te verzorgen. Ik ga binnenkort wat metingen doen, maar wilde gewoon even kijken of iemand anders hier al mee heeft geëxperimenteerd............

Ik zou gewoon de Gravely kopen, maar holy crap, ze doen het slecht. Mijn scags met velocity decks zijn een must in het zuiden van Ohio, waar veel klaver en onkruid is. De Gravely zou ongeveer 30ft gaan en een klomp gooien, 30ft gooien een klomp, 30ft gooien een klomp. Dit is in een tuin die ik maai met mijn scags en geen problemen heb, maar DUIM OMHOOG VOOR GRAVELY OP DIE STOEL!!!! IK WIL ER EEN!!!

#3 ·
Ik heb net een Michigan-veringsstoel van Northern Tools gekregen. Hij is niet luchtgeveerd, maar hij maakte een ENORM verschil en kost $350. Ik weet dat dat je vraag niet beantwoordt, maar ik dacht dat ik het even ter vergelijking zou noemen.
Hij heeft al een veringsstoel. Als je er geen had, zou je denken dat het het beste is sinds gesneden brood, maar als je ze AL GEBRUIKT hebt, zul je je een beetje anders voelen. Ze werken geweldig als ze nieuw zijn, maar slijten snel. De luchtstoel is nu misschien het beste.

#4 ·
Ik heb net een Michigan-veringsstoel van Northern Tools gekregen. Het is geen luchtvering, maar het maakte een ENORM verschil en kost $350. Ik weet dat dat je vraag niet beantwoordt, maar ik dacht dat ik het even ter vergelijking zou noemen.
Ja meneer, dat is wat ik nu heb en het is een geweldige stoel, maar heilige freakin' cowboys, de luchtgeveerde stoel op die Gravely doet de veringsstoel lijken op de standaardstoelen. Het is echt fijn. Ik reed erover een hobbelige grindparkeerplaats en het schudde de maaier flink door elkaar, maar ik gleed gewoon voort. Hulde aan Gravely voor de stoel.

#5 ·
Ik bezit de nieuwe Gravely 400-serie en het comfort is ongeëvenaard. Het is meer dan alleen de luchtgeveerde stoel. Het zitplatform, het voetplatform en de motor zijn allemaal door rubberen steunen van het frame geïsoleerd. De luchtgeveerde stoel is niet als accessoire verkrijgbaar.

Ook zou ik het oneens willen zijn over de kwaliteit van het snijden. Mijn Gravely snijdt in sommige omstandigheden net zo goed of beter dan mijn scags met het velocity deck. Hier zijn enkele foto's in de regen met het x-factor deck!

http://www.lawnsite.com/showthread.php?t=377987&page=2

#23 ·
Ik bezit de nieuwe Gravely 400-serie en het comfort is ongeëvenaard. Het is meer dan alleen de luchtgeveerde stoel. Het zitplatform, het voetplatform en de motor zijn allemaal geïsoleerd van het frame door rubberen bevestigingen. De luchtgeveerde stoel is niet als accessoire verkrijgbaar.

Ook zou ik het oneens willen zijn over de kwaliteit van het snijden. Mijn Gravely snijdt net zo goed of beter in sommige omstandigheden dan mijn scags met het velocity deck. Hier zijn een paar foto's in de regen met het x-factor deck!

Heeft u problemen gehad met uw luchtgeveerde stoel? Gaan ze lang mee of gaan ze vrij snel kapot of uit?

#6 ·
Als je klonten achterliet met die xfactor, dan heeft de dealer het deck niet correct opgezet. Ze zullen niet klonteren of ophoping onder het deck krijgen als het correct is geplaatst. Het is een van de beste decks die er vandaag op de markt zijn, samen met de 7Iron- en velocity-decks.

#8 ·
Ik bezit de nieuwe Gravely 400-serie en het comfort is ongeëvenaard. Het is meer dan alleen de luchtgeveerde stoel. Het zitplatform, het voetplatform en de motor zijn allemaal door rubberen steunen van het frame geïsoleerd. De luchtgeveerde stoel is niet als accessoire verkrijgbaar.

Ook wil ik graag van mening verschillen over de kwaliteit van het snijden. Mijn Gravely snijdt net zo goed of beter in sommige omstandigheden dan mijn scags met het velocity deck. Hier zijn een paar foto's in de regen met het x-factor deck!

Dat ziet er geweldig uit en dat neem ik je niet af, maar ik kan wel zeggen dat het ofwel heel vroeg in de lente is op die foto, of dat die tuin behandeld is. Breng je maaier naar Ohio en maai een tuin vol paardenbloemen, klaver en vogelpootjes op een dauwige ochtend en je zult begrijpen wat ik bedoel. We hebben hier een man in de buurt die 2 van de gravelys met x-factor deck heeft, maar het zijn de middenklasse zonder de luchtvering en zijn tuinen zien er geweldig uit, maar hij maait elke tuin dubbel vanwege het klonteren. We zijn nu vrienden sinds vorige week omdat ik hem een van mijn scags heb laten uitproberen. Hij was weggeblazen! Hij wordt een scag-eigenaar als onze lokale dealer zijn gravelys inruilt. Hij gaat er wel bij verliezen, want hij heeft er vorig najaar een en deze lente de andere gefinancierd. Dat is echter zijn kindje...............

Geen woordspeling, maar die tuin ziet er verdomd geweldig uit en het laat zien dat dat deck kan wat veel anderen niet kunnen. Goed gedaan

#9 ·
De Gravely-stoel is een Grammer MSG75-stoel. De goedkoopste die ik heb gevonden, is ongeveer $1200.
Zou u mij willen laten weten waar u die stoel heeft gevonden???? Dat is veel geld, maar als je voor de kost maait, denk ik dat dat een zeer kleine prijs is om te betalen voor een pijnvrije rug aan het einde van een lange maaiweek.... LOL

#10 ·
Als je klonten achterliet met die xfactor, dan heeft de dealer het maaidek niet correct ingesteld. Ze zullen niet klonteren of zich ophopen onder het maaidek als het correct is gekanteld. Het is een van de beste maaidekken die er tegenwoordig op de markt zijn, samen met de 7Iron- en velocity-maaidekken.
Hier heb ik eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht. Ik moest wat sleutelen aan mijn scag-maaidek om het perfect te krijgen, dus dat kan zijn wat er aan de hand was toen ik het uitprobeerde. Ik kan je echter wel vertellen dat de enige 3 gravelys die ik heb gezien niet maaien zoals de velocity-maaidekken op mijn maaiers.

Je moet ook bedenken dat we ons in totaal verschillende delen van de VS bevinden. Als je nog nooit dikke klaver hebt gemaaid, heb je geluk. Ik wou dat al mijn klanten zich zouden aanmelden voor onkruidbestrijding, maar dat doen ze niet.

Eens met de 7-iron, zeker. Heb een paar mensen met jd in mijn omgeving en ze zijn om 7 uur 's ochtends samen met mij buiten en de dauw lijkt die maaidekken niet te deren.

#13 ·
Ja hoor, dat is wat ik nu heb en het is een geweldige stoel, maar heilige freakin' cowboys, de luchtgeveerde stoel op die Gravely doet de verende stoel lijken op de standaard stoelen. Het is echt fijn. Ik reed erover een parkeerplaats met grof grind en het schudde de maaier flink door elkaar, maar ik gleed gewoon voort. Hulde aan Gravely voor de stoel.
Ik ben het ermee eens dat de nieuwe Gravely-stoel geweldig is. GMLC en ik bespraken de voorbanden van de Gravely en ik vraag me af of de voorbanden van de Gravely waar je over de parkeerplaats overheen reed, massief of pneumatisch waren... of heb je het gemerkt?
Bedankt, Stan

#14 ·
#15 ·
Oké, ik heb wat onderzoek gedaan (heb zelfs Grammer hier gemaild) en de stoel op de Graverly is geen Grammer.
Als je dit bekijkt ...
en pauzeert op .53, staat er een sticker waarop staat dat het is gemaakt door Milsco Manufacturing http://www.milsco.com/marketsTurfCare.html
Details op hun site zijn niet geweldig, maar het moet de V5400 of V6400 zijn, maar geen melding van compressoren etc.

#16 ·
#17 ·
Ok, ik heb wat onderzoek gedaan (heb zelfs Grammer hier gemaild) en de stoel op de Graverly is niet Grammer.
Als je dit bekijkt ...
en pauzeert op .53, staat er een sticker waarop staat dat het is gemaakt door Milsco Manufacturing http://www.milsco.com/marketsTurfCare.html
Details op hun site zijn niet geweldig, maar het moet de V5400 of V6400 zijn, maar geen melding van compressoren etc.
Goed gezien! Het is de V5400 stoel.
Image

#18 · (Edited)
Het is als maaien op een wolk. Ik ben eigenlijk vergeten mijn stoel op te pompen en de geĂŻsoleerde platforms absorbeerden zoveel dat het me een paar minuten kostte om het te beseffen. Het is echt een pakket dat allemaal samenwerkt en alleen een luchtstoel geeft je niet de rit van de 400-serie.

#19 ·
De stoel die op de ebay-advertentie staat, is niet de grammer airseat. De grammer airseat is onderdeelnummer MSG75G, niet MSG65, wat de mechanische verstelstoel is. De MSG65 vermeldt zelfs geen handpomp als onderdeel van de stoel of als optie in hun brochure. Ik bekijk de grammer brochure terwijl ik dit typ.

#20 ·
Ik denk ook dat het de beste stoel is die er is. Super mooi kussen. Luchtvering is ook geweldig. Het armleuningkussen laat wat te wensen over, vooral bij het in- en uitstappen uit de stoel, waarbij ze als steun worden gebruikt. Maar onderschat de rubberen isolatiepads onder het zitplatform niet. Ze werken daar beneden als honden en zuigen de ruwe rit op. Ik ben benieuwd hoeveel alleen de rubberen isolatoren u zouden helpen op uw Scags? Als de Gravely uw Scag niet overtrof of er op zijn minst even goed presteerde. Blijf Gravely volgen, want ik heb gefluisterd dat hun dek verder wordt aangepast om nog beter te presteren.

#21 ·