Lawn Care Forum banner
1 - 20 of 58 Posts
Discussion starter · #3 ·
Ed, bekijk dit draadje dat is gestart door P&C Lawncare. Je maakte er deel van uit als ik me goed herinner.
http://www.lawnsite.com/threads/plastic-gas-tank-repair.189214/
Ik denk dat het ook op jouw tank van toepassing zou kunnen zijn
Ed, bekijk dit draadje dat is gestart door P&C Lawncare. Je maakte er deel van uit als ik me goed herinner.
http://www.lawnsite.com/threads/plastic-gas-tank-repair.189214/
Ik denk dat het ook op jouw tank van toepassing zou kunnen zijn
Bedankt... Ik ben nog niet gewend aan de nieuwe gazonwebsite

Ik heb vaak een soldeerbout gebruikt. Haal hem langs de scheur en naai hem langs... als je vulmiddel nodig hebt, gebruik dan oliecontainers, want dat plastic is meestal hetzelfde als de brandstoftanks om bestand te zijn tegen de petrochemische stoffen. Het is echter een langzaam proces.

In de herfst begon een van onze Lesco-brandstoftanks te lekken. Vervangende tank was $144,00. Ik gebruikte crc remmenreiniger en wat schuurpapier om de tank schoon te maken.

Deze kit was 23 dollar en ik heb hem vorige week weer op een andere tank gebruikt. Er is meer dan genoeg glasvezel en chemicaliën om een paar gaten te dichten. Ik heb deze kits gebruikt op plastic tanks van trimmers en blazers en een Stihl-kettingzaagtank.

Het is niet mooi, maar het gaat wel mee.

Rubber handschoenen zijn een ramp om in te werken, je hebt ze nodig.

Klik op een foto om deze in volledige grootte te bekijken...

• Like
Reactions: Walker56 and ericg
koop gewoon een nieuwe jerrycan. koop een morsvrije jerrycan :D

je zou een stuk plastic in brand kunnen steken en het over het gat laten druppelen, dan droogt het op en is er een perfecte patch gemaakt :
Eens Weeze!

ED, heb je deze ooit geprobeerd, verreweg uitstekend voor benzinejerrycans? Ik ben er dol op, ik heb andere geprobeerd die de eerste dag kapot gingen of gewoon een inkeping kregen van het raken van de hoek van de aanhanger, waardoor er een gat in kwam. Het laatste wat ik wil, is dat er water in mijn jerrycan sijpelt.

Je zou deze moeten kunnen vinden bij elke Deere- of Stihl-dealer
http://www.nospill.com/

Hier zijn meer distributeurs die ze hebben
http://www.nospill.com/Distributors.html

• Like
Reactions: Mr Stripe
je zou kunnen proberen een stuk plastic in brand te steken en het over het gat te laten druppelen, dan droogt het en wordt er een perfecte patch gemaakt :)
Bijna, maar net niet. Ik kocht een Honda-tuinfrees met een scheur in de tank. Om het te repareren, gebruikte ik kunststoflassen. Maar net als bij het lassen van metaal moeten BEIDE kanten van de reparatie heet zijn (op de rand van het smelten) om de las te laten hechten.

In mijn geval kon ik precies hetzelfde plastic als vulmiddel gebruiken. De tank was integraal onderdeel van de motorkap, dus sneed ik een onopvallend stuk van onderaf. Vervolgens sneed ik een V in de scheur en vulde deze op met mijn micro-hete luchtpistool (een beetje zoals een fakkel). Het was alleen veilig omdat de tank volledig droog was en ik een continue stroom CO2 erdoorheen blies om de kans op het vlam vatten van dampen te voorkomen.

Ik ken GEEN lijm die goed hecht op het polypropyleen waarvan deze tanks zijn gemaakt. Geen epoxy (zelfs "plastic" geclassificeerde epoxy's), geen polyurethaan (gorillalijm of marine-lijm), niets zal goed hechten op polypropyleen of polyethyleen en ook bestand zijn tegen ethanolbenzine, maar het zijn ook zeer gemakkelijk te lassen thermoplasten.

In het geval van een dure machinegastank kan een lasreparatie zinvol zijn. In het geval van een goedkope benzinekan die voor $20 kan worden vervangen, is deze inspanning (of het uitgeven van het betere deel van $20 aan een lijm die uiteindelijk toch zal falen) zinloos.

Discussion starter · #14 ·
Eens Weeze!

ED, heb je deze ooit geprobeerd, verreweg uitmuntend voor benzineblikken? Ik ben er dol op, ik heb andere geprobeerd die de eerste dag kapot gingen of gewoon een kras kregen van het raken van de hoek van de aanhanger, waardoor er een gat in kwam. Het laatste wat ik wil, is dat er water in mijn jerrycan sijpelt.

Je zou deze moeten kunnen vinden bij elke Deere- of Stihl-dealer
http://www.nospill.com/

Hier zijn meer distributeurs die ze hebben
http://www.nospill.com/Distributors.html
We hebben er een heleboel van. Ik heb gewoon nooit genoeg benzineblikken, dus ik repareer ze als ze beschadigd raken f

De vraag is wat jullie doen om gaten in je gastanks te maken? Dat heb ik nog nooit in mijn hele leven gedaan, op geen enkele manier. Maaier, blazer, trimmer, benzinekan, etc. etc.
Ik wilde hierover posten in een No Spill-thread, maar ben nog niet toegekomen aan het vinden van de foto's...

Mijn 5 gallon No-Spill merk kan eindelijk gekraakt na 5 jaar uitzetten en krimpen door temperatuurveranderingen.
Zoals je weet, zwellen ze op als een ballon in de hitte en krimpen ze, waarbij ze in zichzelf instorten in de kou. Ik wist dat het slechts een kwestie van tijd was, maar verbaasd dat ik er 5 jaar mee heb gedaan. (het staat trouwens 100% van de tijd buiten in de trailer)

Op een koele ochtend zag ik het helemaal gekreukeld en dacht: "Holy crap!"
Het was ECHT ingestort en de zijkanten waren allemaal "gevouwen". Dat kan niet goed zijn voor plastic. Ik pakte het op en rook benzine. Zeker genoeg, het was gekraakt waar het het meest extreem gevouwen was - laag op de "voorste" hoek.

Ik had nog ongeveer 2-3 gallon benzine erin en besloot het in mijn zitmaaier te gieten in plaats van het langzaam te laten lekken.
Ik begon de kan te kantelen en het begon te "pissen" uit de scheur - over mijn maaier! SONOFA&!$*%!!!
Ik vouwde een papieren handdoek op en gebruikte een elastiek om het over de scheur te houden terwijl ik de benzine in de maaier goot.

Ik weet niet zeker of ze garantie hebben. Ik zou contact met ze moeten opnemen.
Niet blij dat ik $32 aan een nieuwe kan moest besteden. Voor die prijs zou hij gevuld moeten zijn met super ongelood.

Boor een gat in de jerrycan en steek deze plug erin.
http://www.amazon.com/YELLOW-Shipping-Chilton-Rotopax-Rubbermaid/dp/B00MNC6L24

Ik wilde hierover posten in een No Spill-thread, maar ben nog niet toegekomen aan het vinden van de foto's...

Mijn 5 gallon No-Spill merk jerrycan is eindelijk gescheurd na 5 jaar uitzetten en krimpen door temperatuurveranderingen.
Zoals je weet, zwellen ze op als een ballon in de hitte en krimpen ze, waarbij ze in elkaar klappen in de kou. Ik wist dat het slechts een kwestie van tijd was, maar ik was verrast dat ik er 5 jaar mee heb gedaan. (het staat trouwens 100% van de tijd buiten in de trailer)

Op een koele ochtend zag ik het allemaal opgevouwen en dacht ik: "Holy crap!"
Het was ECHT ingeklapt en de zijkanten waren allemaal "gevouwen". Dat kan niet goed zijn voor plastic. Ik pakte het op en rook gas. Zeker genoeg, het was gescheurd waar het het meest extreem gevouwen was - laag op de "voorste" hoek.

Ik had nog ongeveer 2-3 gallon benzine erin en besloot het in mijn zitmaaier te gieten in plaats van het langzaam te laten lekken.
Ik begon de jerrycan te kantelen en het begon te "pissen" uit de scheur - over mijn maaier! SONOFA&!$*%!!!
Ik vouwde een papieren handdoek op en gebruikte een elastiekje om het over de scheur te houden terwijl ik de benzine in de maaier goot.

Ik weet niet zeker of ze garantie hebben. Ik zou contact met ze moeten opnemen.
Niet blij dat ik $32 moest uitgeven aan een nieuwe jerrycan. Voor die prijs zou hij gevuld moeten zijn met super ongelode benzine.

1 - 20 of 58 Posts