Lawn Care Forum banner
61 - 77 of 77 Posts
Geweldig. We werken 6-8 uur per dag. Waarschijnlijk 60-70 minuten of meer aan de draad op één trimmer. De batterij gaat dus 12 minuten mee op vol vermogen.

Prima in juli en augustus als je geen vol vermogen nodig hebt, maar dat is het dan ook.

Natuurlijk, ik steek hem gewoon in mijn auto, neem een ​​snack en daar ga ik. Lol.

Discussion starter · #62 · (Edited)
Als ik alleen mijn Greenworks-powerhead gebruik, trim en steek ik 9-5 af met een gesloten laadsysteem. Dit is met één 2,5ah-batterij. Een 100ah 12v en 1kw omvormer doet het werk. Ik sta op het punt een mppt solar/alternator laadregelaar te installeren, waardoor de 100ah slave mogelijk zelden in de garage hoeft te worden opgeladen. Ik sta nooit stil vanwege oplaadbehoeften.

Het zomerse regenseizoen is onze moeilijke groeiperiode.

Een deel van de reden dat jullie kinderen denken dat accutrimmers een redelijke gebruiksduur hebben, is dat jullie 5ah plus accu's erop gebruiken. Alleen de 2ah of 2,5ah accu's op deze units komen in de buurt van de vermogen-gewichtsverhouding van benzine. Ik ben niet bereid extra gewicht te sjouwen voor het milieu.

Ik draag 2x 2ah accu's per trimmer, maar gebruik ze alleen voor lichte maai-/blaaswerkzaamheden in juli/augustus.

Attachments

Discussion starter · #65 ·
Ik gebruik alleen batterij omdat het prettiger is om geen lawaaierige 2-cilinder apparatuur te gebruiken. Even ter verduidelijking: de Ryobi met 4ah en Greenworks met 2,5 ah zijn behoorlijk licht en beide sterk genoeg voor het grootste deel van de regenachtige zomerse groei hier. Het is jammer dat de Ryobi oververhit raakt, maar het is nog steeds mijn favoriet vanwege de gewicht-vermogenverhouding. Geen van beide zou echter één account in de handen van een werknemer overleven, maar ze zijn superlicht.

De ego-powerhead komt alleen tevoorschijn/zal tevoorschijn komen voor zeer specifieke situaties die zoveel kracht vereisen als ik in mijn collectie kan vinden. Ik merk dat ik niet vaak naar de ego grijp. Het is verdomd zwaar, maar ik bezit het al en het doet wat er van hem gevraagd wordt en klaagt niet, met een 5ah. Ik gebruik de ego verreweg het minst. Het is zwaar, de trekker en de reactie zijn als een stier in een porseleinwinkel, domme veiligheid, en ik haat de kantenmaaier.

Er zijn hier twee maanden waarin ik een brute draadtrimmer nodig heb, voor een klein aantal accounts. Het is ofwel de Greenworks 80v voor 80% of ego voor de rest. Ik zou heel goed terug kunnen gaan naar de Ryobi als het hier regelmatig onder de 32 graden komt en de regen begint af te nemen.

Deze thread en meer specifiek mijn recente wijziging gaan over wat batterijtrimmers kunnen doen en mijn mening/ervaring over een paar residentiële modellen in zwaardere omstandigheden. Een top cc commerciële gasunit is zeer waarschijnlijk de beste keuze voor een agressief groeiseizoen. Ik ben toevallig zwaar financieel en mentaal geïnvesteerd in een effectieve batterij-infrastructuur. Een gasunit kopen voor 2 maanden omdat hij iets lichter in mijn handen is, is voor mij op dit moment niet logisch.

Discussion starter · #66 ·
Een deel van de reden dat jullie kinderen denken dat accutrimmers een redelijke gebruiksduur hebben, is dat jullie er 5ah plus accu's op gebruiken.
Als je jonger bent dan 60, geloof ik niet dat mijn 40 jaar oude kont veel van een kind is. Hoewel ik moet toegeven dat ik vereerd ben dat je mijn uiterlijk zo jeugdig en levendig vindt 😘

Ik gebruik alleen batterijen omdat het prettiger is om geen lawaaierige 2-cilinder apparatuur te gebruiken. Even ter verduidelijking, de Ryobi met 4ah en Greenworks met 2,5 ah zijn behoorlijk licht en beide sterk genoeg voor het meeste zomerse groei hier. Het is jammer dat de Ryobi oververhit raakt, maar nog steeds mijn favoriet vanwege de gewicht-vermogensverhouding. Geen van beide zou het echter in de handen van een werknemer uithouden, maar ze zijn superlicht.

De ego powerhead komt alleen tevoorschijn/zal tevoorschijn komen voor zeer specifieke situaties die zoveel kracht vereisen als ik in mijn collectie kan vinden. Ik grijp niet vaak naar de ego. Hij is verdomd zwaar, maar ik heb hem al en hij doet wat er van hem gevraagd wordt en klaagt niet, met een 5ah, dat is het. Ik gebruik de ego verreweg het minst. Hij is zwaar, de trekker en de reactie zijn als een stier in een porseleinwinkel, domme veiligheid, en ik haat zijn kantenmaaier opzetstuk.

Er zijn hier twee maanden waarin ik een brute draadtrimmer nodig heb, voor een klein aantal accounts. Het is ofwel de Greenworks 80v voor 80% of ego voor de rest. Ik zou heel goed terug kunnen gaan naar de Ryobi als het hier regelmatig onder de 32 graden komt en de regen begint af te nemen.

Deze thread en meer specifiek mijn recente wijziging gaan over wat batterijtrimmers kunnen doen en mijn mening/ervaring over een paar residentiële modellen in zwaardere omstandigheden. Een top cc commerciële gasunit is zeer waarschijnlijk de beste keuze voor een agressief groeiseizoen. Ik ben toevallig financieel en mentaal zwaar geïnvesteerd in een effectieve batterij-infrastructuur. Een gasunit kopen voor 2 maanden omdat hij een beetje lichter in mijn handen is, is op dit moment niet logisch voor mij.
Man, die Ryobi trimmer moet nu wel versleten zijn. Koop een nieuwe en hang de oude met trots aan de muur.

• Love
Reactions: Hurryupelectric
Ik heb vanavond een nieuw speeltje opgehaald van Facebook Marketplace. Ik kocht een 40V Ryobi-stringtrimmer (de betere borstelloze unit), zo goed als nieuw in de originele doos met batterij en oplader. Blijkt dat de man een 2e unit had, dezelfde staat, maar het goedkopere model met borstels. En een derde batterij. Totaal was het $215. Dit geeft me 3 batterijen (4 Ah), 2 opladers, 1 borstelloze stringtrimmer en nog een voor reserveonderdelen. De man koopt palletladingen onopgeëiste vracht en hij heeft onlangs een heleboel Ryobi-apparatuur binnengekregen.

En er is een vrouw op Facebook Marketplace die een nieuwe (zo goed als nieuw, ongebruikt) 525L adverteert voor $200. Misschien haal ik die morgen ook op. Dat wil zeggen, als de politie haar niet eerst oppakt! (glimlach)

Ik heb net de dozen geopend en gecontroleerd wat ik hier heb. (Ryobi 40V-grastrimmer, zie bericht #69, 2 hierboven.) Het borstelloze model miste de beschermkap (die ik wel gebruik), maar er zat er een in de doos bij de niet-borstelloze, dus dat is oké. Het betere model wordt geleverd met een snellader, compleet met ventilator, net als mijn Ego. Het goedkopere model heeft een echt lichtgewicht, goedkoop lader, geen ventilator, en zal waarschijnlijk veel langer nodig hebben om op te laden. Dezelfde batterij echter.

De meegeleverde handleiding zegt dat de batterij moet worden opgeslagen met 30 tot 50% lading (Ego beveelt 30% aan voor hun batterijen). De handleiding voor de Ego-batterij/lader zegt dat deze de batterij automatisch ontlaadt tot 30% na 30 dagen niet-gebruik. Om de volledige capaciteit te herstellen, gewoon loskoppelen en opnieuw aansluiten. Wat waar lijkt te zijn, want ik ben na een stroomstoring de garage ingegaan en de Ego-laders waren allemaal aan het draaien. De Ryobi-lader lijkt die mogelijkheid niet te hebben, dus voor langere opslag (over de winter) moet je de batterij gedeeltelijk ontladen voordat je hem opslaat.

De eerste indrukken van de trimmerkop zijn goed, dit is een speed-feed type kop. De instructies zeggen max. 10 voet, max. 0,80 trimmerdraad. Ter vergelijking, de Ego zegt 18 voet en 0,95 trimmerdraad. Ik heb Black Diamond 1,05 trimmerdraad in de Ego gebruikt, maar laad hem normaal gesproken gewoon met 15 voet van de BD 0,95 draad. Ik zal de Ryobi proberen met BD 0,95 en later mijn indrukken posten.

Discussion starter · #72 ·
De borstelloze Ryobi zal een flink stuk 0,105 lijn aankunnen. Ik heb 20" van 95 lijn gebruikt met de borstelloze Ryobi en hij is er behoorlijk sterk mee. Dit is met de motor omgekeerd, dus je zou iets betere prestaties kunnen krijgen dan normaal als de motor een geoptimaliseerde timing heeft. Ja, hij trekt meer stroom, maar voor mij is dat geen probleem. Blij dat iemand dit probeert om een mening te geven, behalve ik. 👍🏼

Discussion starter · #73 ·
compleet met ventilator, net als mijn Ego
Afhankelijk van de ego-oplader trekt deze waarschijnlijk lucht door de batterij. Ik wou dat Ryobi dit deed, want als een batterij heet is, is er geen manier om hem af te koelen. Als je lange tijd een heleboel draad uitrolt, wordt de batterij heet als hij al heet is door de zomertemperaturen.

Ik weet zeker dat de Ego-lader lucht door de batterij trekt, er is een video op Youtube die een demontage van een Ego-batterij laat zien. Ik vermoed dat de grotere Ryobi-lader hetzelfde doet, hij draait absoluut een ventilator, klinkt net als de Ego. Ik probeerde de Ryobi, eerst met de 0,80 lijn die erbij zat. San Augustine prima getrimd. Hoog onkruid, niet zo goed. Opnieuw geladen met 0,95 BD-lijn, en het leek het hoge onkruid erg vergelijkbaar te snijden met wat de Ego doet. Twee verschillen:

1) Dat hoge onkruid bleef zich om de kop wikkelen, tussen de kop en de basis van de schacht, als dat logisch is. Ik moest een paar keer stoppen en het onkruid rond / onder / achter de kop wegsnijden. De Ego doet dat niet, of in ieder geval niet zoveel.

2) De trimmer "pakte" het onkruid en rukte naar rechts. Dat is me nog nooit echt opgevallen bij de Ego.

Over het algemeen leek de kracht of het snijvermogen in hoog onkruid vrijwel hetzelfde. Bij het snijden van normaal San Augustine, helemaal geen verschil. Als er al iets was, voelde de Ryobi iets evenwichtiger in mijn handen aan. Ik ben niet gewend aan de trekker, maar ik vermoed dat ik daar snel aan zal wennen.

Discussion starter · #75 ·
1) Die hoge onkruiden bleven om de kop wikkelen, tussen de kop en de basis van de schacht, als dat logisch is. Ik moest verschillende keren stoppen en het onkruid rond / onder / achter de kop wegsnijden. De Ego doet dat niet, of in ieder geval lang niet zoveel
Ik heb de ego-trimmerkop daadwerkelijk verwisseld op mijn generieke lange schacht.

Image

Ik heb (hierboven) al gezegd dat ik op Facebook Marketplace een nieuwe Husqvarna 525L voor $200 had gespot. Die stond op 45 minuten afstand, en vanmiddag spotte ik weer een nieuwe 525L, voor $240, en maar 20 minuten verderop. Ik nam contact op en bood $200, en mijn bod werd meteen geaccepteerd. De unit zat niet in de doos maar was duidelijk gloednieuw, nooit getankt of gestart. Ik heb er vanmiddag een paar minuten mee gespeeld en ben onder de indruk. Veel vermogen in een zeer lichtgewicht pakket.

Maar terug naar het onderwerp. De Ego 56V-stringtrimmer en de Ryobi 40V borstelloze stringtrimmer worden beide lokaal verkocht voor $199. En ik zie echt niet veel verschil.
De Ego is 56V bij 2,5 Ah, 140 wat dat ook is (wattuur?). De Ryobi is 40V bij 4,0 Ah, 160 wattuur. De Ryobi kan accessoires gebruiken, de Ego niet. Ze hebben allebei veel verschillende gereedschappen die dezelfde batterijen gebruiken, kettingzagen, bladblazers, enz. Bij het recht knippen van gras voelt de Ryobi iets evenwichtiger aan. In hoog onkruid raakte de Ryobi verstopt met het hoge onkruid dat zich om de kop wikkelde. Ze hadden allebei genoeg kracht om het hoge onkruid aan te pakken.

Beide fabrikanten hebben zeer hoge catalogusprijzen voor hun batterijen. Maar op dit moment is er een heleboel Ryobi-apparatuur (inclusief batterijen en opladers) lokaal in de uitverkoop tegen zeer lage prijzen. Niet in de warenhuizen, op Facebook en Craigslist. Ego-batterijen zijn niet gemakkelijk te vinden en niet goedkoop als je ze wel vindt.

61 - 77 of 77 Posts