Lawn Care Forum banner
1 - 16 of 22 Posts

The Curious Porpoise

· Registered
70 Posts
Discussion starter · #1 ·
Dit is een vraag waar ik met mezelf over heb gedebatteerd. Moet het wieden van die vervelende kleine onkruiden die door scheuren in de stoep/oprit groeien, deel uitmaken van het gazononderhoud, of moet dat een aparte service zijn (misschien een eenmalige vergoeding vragen om alles tot de grond te wieden en dan de plekken goed te bespuiten met een hoogwaardige herbicide zoals Lesco's aanklager)? Enerzijds word ik betaald om elke week het gazon van de persoon te maaien, dus je zou kunnen zeggen dat dat deel uitmaakt van het onderhoud van iemands eigendom, maar anderzijds krijg je soms klanten die hun eigendom niet zo goed hebben onderhouden en het onkruid buiten controle is. In dit geval kan het raken van het onkruid met de trimmer erg tijdrovend zijn en de draad erg snel verbruiken (ik maak me niet zo'n zorgen over de kosten van de draad, maar eerder over het vaker opnieuw spannen van de trimmers). Wat denken jullie? Moet dit worden opgenomen in een reguliere grasmaaiservice? Ik weet dat iedereen van jullie is gevraagd om "even snel die onkruiden te raken die door de scheuren groeien terwijl je hier bent". Nou????????????????????

Je zou ze kunnen bespuiten met een herbicide, maar zorg ervoor dat je een licentie hebt om te spuiten. Zo niet, dan hangt alles af van hoe lang deze trottoirs zijn. En hoe waardevol uw klanten voor u zijn.:)

Het maakt zeker een verschil als ik een paar minuten van mijn tijd neem en een klein stukje draad van de trimmer gebruik om dat onkruid te verwijderen dat in de scheuren groeit... Omdat het meeste van mijn werk uit aanbevelingen komt, zie ik geen reden om de klant te knijpen.

Ik zal het een paar keer doen en ze een briefje achterlaten om ze te laten weten dat ik het gedaan heb en ze ook vragen om het vanaf daar met roundup te onderhouden..... als ze cool zijn... zo niet, dan laat ik het los... als ze er niet om geven om om de 2 weken 5 minuten te nemen en het te onderhouden, waarom zou ik dan de moeite nemen.......

Voor de weinige overgebleven klanten die geen full service hebben, laat ik het onaantrekkelijk worden en wied ik het eruit, in de hoop gebeld te worden zodat ik ze kan upverkoopen.

Je hebt gelijk met upsell, de spray, of het nu Roundup of aanklager is of wat dan ook, is niet meer goedkoop en het kost tijd, wat tijd = geld in mijn boek.

Het verwijderen van het onkruid uit de scheuren is het GROOTSTE probleem dat ik heb met werknemers. Ze lijken het de hele tijd te missen. Ik spuit soms, vooral de gecontracteerde klanten. Met wekelijkse klanten en sommige contracten trim ik het gras met een draad. Duurt 10-15 seconden extra en maakt een GROOT verschil in het uiterlijk als het klaar is... vooral als geen van de buren het doet.

barefootlawnsandlandscape said:
In mijn contract staat onder diensten zonder extra kosten dat alle stoepranden, opritten en trottoirs behandeld worden met een contactherbicide. Het is mijn eigendom en mijn reputatie, ik wil die dingen niet in de uitzettingsvoegen hebben, het verpest totaal de uitstraling van een verder goed onderhouden pand.
Ik ben het ermee eens, het verpest de uitstraling. MAAR het komt niet op mijn kosten. Als ze een dienst willen, moeten ze voor de dienst betalen. PUNT.

Als ze niet betalen voor een schoonmaakbeurt, dan krijgen ze geen schoonmaakbeurt. Als ze niet betalen voor het snoeien van hagen, dan snoei ik de hagen niet. Als ze niet betalen voor onkruidbestrijding, dan kunnen de onkruiden als een gek groeien of kunnen ze er zelf voor zorgen.

Alleen full service voor alle nieuwe klanten, dus het is geen probleem.

Het zal het einde van de dag zijn, je bereidt je voor op vakantie en je maakt het laatste gazon af. Je gaat dat laatste onkruid in de spleet wieden en breekt de voorruit van het huis of de voorruit van hun gloednieuwe Cadillac. Het zal gebeuren! Je blijft gratis klusjes doen totdat dit gebeurt, dan word je wakker!

Als je een mooie, strakke rand rond je eigendom hebt met een hoop onkruid in de stoeprand, zal iemand dan echt de rand zien, of zullen ze het onkruid zien? Ik heb een vaste opdracht voor mijn mannen om geen onkruid over te slaan, of het nu met een kantenmaaier is (die goed in de spleten komt en deze schoonmaakt), een trimmer (die ik niet graag gebruik vanwege de mogelijkheid van rondvliegende stenen), of een aanklager. Als je aan het eind van de dag geen afgewerkt product hebt, waarom zou je het dan ĂĽberhaupt doen?

TNT LawnCare Inc. said:
Je zou ze kunnen bespuiten met een herbicide, zorg er wel voor dat je een licentie hebt om te spuiten...
Ik weet niet zeker of mijn licentie spuiten omvat, maar ik weet dat mijn verzekering dat niet doet, dus ik gebruik geen chemicaliën. Ik maai onkruid in scheuren, tenzij het asfalt in slechte staat is, waardoor het asfalt alleen maar meer kapot gaat, waardoor de dingen erger worden.

Mijn vraag: Is een speciale licentie en/of een vrijstelling van de verzekering vereist om "huishoudelijke" gifstoffen in zwakke verhoudingen te gebruiken, zoals één deel bleekmiddel op "x" delen water?

Ik houd ONKRUID in scheuren ALTIJD onder controle, door te trimmen en/of met onkruidverdelger (ik ben bevoegd, daarvoor hield ik de groei ALTIJD onder controle met de trimmer).

De meeste van mijn "concurrenten" nemen niet de tijd om dit te doen. Weer een reden waarom mijn gazons er beter uitzien! Hoe kan iemand in de gazonverzorging die onkruiden NIET onder controle houden? Dat heb ik nooit begrepen...... Natuurlijk moet het in je prijs zitten, maar die onkruiden niet onder controle houden is meer dan amateuristisch!

naturescape said:
Ik houd onkruid in scheuren ALTIJD kort, door te trimmen en/of met onkruidverdelger (ik ben bevoegd, daarvoor hield ik de groei ALTIJD kort met de trimmer). De meeste van mijn "concurrenten" nemen niet de tijd om dit te doen. Weer een reden waarom mijn gazons er beter uitzien! Hoe kan iemand in de gazonverzorging die onkruiden NIET kort houden? Dat heb ik nooit begrepen...... Natuurlijk moet het in je prijs zitten, maar die onkruiden niet kort houden is meer dan amateuristisch!
Je hebt gelijk, het moet in de prijs zitten, maar sommige mensen willen een caddy, maar willen maar voor een Honda betalen!!!

1 - 16 of 22 Posts