Lawn Care Forum banner

Hoeveel moet er geboden worden om 100 kubieke meter mulch van 2 inch diep te installeren?

9.4K views 50 replies 20 participants last post by  zlandman  
#1 ·
Dit is een hele grote klant en ik zit in mijn eerste jaar van het bedrijf, dus het is een grote deal voor mij om deze account te krijgen. De mulch moet worden aangebracht in middenbermen op een zeer, zeer grote parkeerplaats. Ik zou zeggen dat het ongeveer 15.000 sqft in totaal is. Ik heb geen idee hoeveel ik in rekening moet brengen. Ik wil ze een offerte geven met en zonder landschapsdoek.

#15 ·
Kosten van mulch + levering + arbeid om te installeren/op te ruimen + bedrijfskosten + winst. Ben ik iets vergeten?
Bedankt. Ik denk dat mijn wensdenken was dat iemand zou zeggen: "De standaardprijs voor het installeren van mulch is $XX per cu yd, bij 100 cu yd zou ik waarschijnlijk een gereduceerde prijs van $XX per cu yd aanbieden als ik de account echt wilde." Ik waardeer echter alle antwoorden en heb nu wat meer richting.

#13 ·
Hoeveel zou u een klant in rekening brengen die slechts 5 yards @ 2" nodig heeft?

Als je solo bent, is dat veel. Haal je de mulch op of laat je hem bezorgen? Als het wordt bezorgd, hoe ga je het dan van het afleverpunt naar de plek brengen waar het nodig is?
Het laten bezorgen, denk erover om een ​​skid loader te huren. Dat en/of het 's nachts laten bezorgen en op meerdere punten laten dumpen. Ik heb een man die me helpt, maar ik dacht er ook aan om een ​​uitzendbureau voor de werknemers te gebruiken.

#6 ·
Geef uw uitverkoopprijs in verband met de uitverkoop. $40 per yard zou voldoende moeten zijn.

#11 ·
Zoveel mulch, maar zo mogelijk zou ik het uitbesteden aan een bedrijf dat het kan spuiten. Kijk hoeveel ze vragen en bedenk dan hoeveel je kunt verdienen met hun bod zonder te worden afgewezen
Dit is tot nu toe het beste antwoord.

• Like
Reactions: 1620cwj
#12 ·
Dat is 93 yards (ongeveer).

Hoeveel kost het u om de mulch op de locatie te laten bezorgen?

Neem dat getal en vermenigvuldig het met 2,5.

Dat geeft u een "richtlijn" voor waar u zou moeten zijn.

Het is niet de juiste manier om uw prijs te bepalen, maar het is een goede schatting.

Lange wiskunde is
Kosten van materialen (mulch geleverd) plus 20%
Kosten van machine en brandstof plus 20%
Geschatte manuren om de klus te klaren vermenigvuldigd met het uurtarief.
Tel dat op en tel er 15% bij op.
Presto, dat is uw nummer.

Als u mijn gok wilt, noem het dan zonder bezichtiging anderhalve dag met drie mannen keer $60 per uur.
Dat is $2.160,00 aan arbeid
Ga uit van mulch Ă  $40 per yard, $3750 plus $300 levering is $4050 plus opslag is $4.860,00
Ga uit van machinehuur en ophalen/bezorgen Ă  $600 plus brandstof en opslag is $780,00
2160 + 4860 + 780 = 7800 plus 15% is 8970,00
Gedeeld door 93 is 96,45 per yard geĂŻnstalleerd. of $0,60 per vierkante voet.
Stof komt meestal uit op ongeveer $0,20 per vierkante voet door hetzelfde proces te gebruiken... maar het hangt af van wat er al is? Kale aarde? of moet je onkruid trekken en voorbereiden of bestaande oude mulch verplaatsen/verwijderen om stof te leggen? Dat kan een BUNDEL meer manuren en kosten zijn!

Dat gaat uit van een heleboel over uw kosten.

Omdat niemand van ons iets weet over uw bedrijf of uw kosten, kunnen we u geen getal geven dat iets anders is dan theorie.

#18 ·
Dit is een hele grote klant en ik zit in mijn eerste jaar van het bedrijf, dus het is een grote deal voor mij om deze account te krijgen. De mulch moet worden geĂŻnstalleerd in middenbermen op een zeer, zeer grote parkeerplaats. Ik zou zeggen dat het ongeveer 15.000 sqft in totaal is. Ik heb geen idee hoeveel ik moet vragen. Ik zou ze een offerte willen geven met en zonder landschapsdoek.
$100/cu yd. Vergeet het doek, het is nutteloos met mulch. Verkoop in plaats daarvan een onderhoudspakket voor bloembedden voor het onkruid/vuil.

#20 ·
$100/cu yd. Vergeet de stof, het is nutteloos met mulch. Verkoop in plaats daarvan een onderhoudspakket voor bloembedden voor onkruid/puin.
Cool, dat zal ik doen. Het lijkt erop dat ze het eerder hebben gedaan, want ze laten me mulch spuiten op een andere parkeerplaats die ze met een andere aannemer hebben gedaan.

#22 ·
Ben je al bezig met deze klant? Probeer je niet te veel hoop te geven. Als ze $5000 plus uitgeven voor deze klus, zullen ze meer offertes krijgen en je wilt waarschijnlijk niet de laagste zijn.
Ik heb een paar klussen voor hem gedaan. Ik koester geen hoop en ik ga niet onderbieden. Ik wil gewoon een eerlijke prijs geven. Hij zei dat hij me zal laten weten waar de concurrentie vandaan komt. We hebben een goede relatie, of zo lijkt het.

#28 ·
Er is inderdaad geen blaastruck in mijn omgeving. Ik vond een schranklader met chauffeur voor 8 uur voor $500. Ik weet niet zeker of dat een goede deal is of niet, maar het klonk eerlijk voor mij.
Je kunt een machine huren. $500 klinkt op het eerste gezicht als een goede deal, maar dan leg je je productiviteit in de handen van iemand die je niet kent. Hij krijgt zijn $500 voor "er zijn" gedurende 8 uur. De klus niet klaren. Weet je, de man kan wel eens slecht zijn in het besturen van een machine en meer een belemmering dan een hulp zijn. Om nog maar te zwijgen van schade aanrichten of iemand pijn doen. Tenminste, met machineverhuur ben je de baas of je het goed doet of niet.

#26 ·
Als er iemand is om te onderverhuren met een blazer, dan weet de klant het waarschijnlijk ook.
Nee Dat is geen veilige aanname. Anders zou onderverhuren geen ding zijn. Het aantal klanten dat hun eigen contracten afsluit, is zeldzaam en gering. De meeste zijn gewoon niet opgeleid of voldoende op de hoogte om iedereen te bereiken die ze nodig hebben en willen liever de tijd niet verspillen om het te proberen. Wanneer mensen verbouwen, bellen ze geen individuele mensen en contracteren ze individueel voor elektriciteit, verf en textuur, constructie, metselwerk en afwerking van timmerwerk... Ze huren een verbouwingsman in. Wij zijn een groot bedrijf. We doen veel werk voor kleine jongens, leveren hun materialen, voeren hun overbelasting af, noem maar op. Toch bellen mensen ons niet per se direct, anders zouden kleine jongens geen werk hebben. Wie weet waarom mensen kiezen wie ze kiezen, misschien vinden ze hun logo mooier?

#29 ·
Je krijgt die baan absoluut niet voor $100 per yard, tenzij hij geen andere biedingen krijgt. Ik reken $125 per yard, maar dat is voor 1-3 particuliere tuinen. Wanneer er een grote klus als deze is, zullen mensen hen een korting geven. Ik zou een leverancier van mulch bellen en kijken wat het je zou kosten om het in de winkel te laten bezorgen en op verschillende locaties te plaatsen. Bereken dan hoe lang het je zou kosten om het te verspreiden met een skid-loader en een paar jongens. $75 per yard is waarschijnlijk zelfs te hoog, maar de enige manier om dit te laten werken en goed geld te verdienen, is om wat hulp in te huren. Niets is het waard om jezelf voor te doden.

#31 ·
Ja +4 dat tegen een prijs van $100/yd je waarschijnlijk de aanbesteding niet zult winnen... of een kans krijgt voor een andere aanbesteding, tenzij je de man kent. Dat is astronomisch hoog, zelfs voor mijn omgeving.

De post van Tpendagast over de wiskunde is wat je moet gaan zitten en uitzoeken... WAT ZIJN DE TOTALE kosten voor het bedrijf?

SKID-besturing en -strooiers is de algemene manier... maar opent de deur naar veel aansprakelijkheidskwesties met de skid-besturing die schade veroorzaakt.

IK zou de klus liever aanpakken met 2x huur stake bead truck, en 6 man met 4 brute containers. Rijd naar elk eiland, twee man in de laadbak die de containers laden, en 2 man die de containers over het eiland verdelen, en de andere 2 man fijn strooien. Terwijl de ene vrachtwagen wordt gelost, wordt de andere op de mulchwerf geladen. en kan dat proces blijven herhalen

DIT zou ook een overmatige aankoop van materialen voorkomen als uw netto hoeveelheid materiaal minder is dan uw initiële schatting/aanbesteding.

In mijn ervaring werkt de skid-besturingsaanpak beter als de eilanden groot en open zijn of als er beperkte arbeid is.

Een ploeg van 6 man kost ongeveer $1.000 per dag, terwijl een skid-besturing zeer variabel is, afhankelijk van huur, tanken en verzekering, samen met aflevering en ophalen... Wat is productiever? Dat moet je beslissen op basis van het terrein en hoe snel je de klus moet klaren.

#32 ·
$100/cu yd. Vergeet het doek, het is nutteloos met mulch. Verkoop in plaats daarvan een onderhoudspakket voor bloembedden voor onkruid/vuil.
En dit is een ander voorbeeld van waarom prijzen niet zomaar overboord gegooid moeten worden.

Ik zou er alles voor over hebben om zoveel tuin te krijgen.

Maar ik concurreer met mensen die $40/yard installeren.

#37 ·
En dit is een ander voorbeeld van waarom prijzen niet zomaar overboord gegooid moeten worden.

Ik zou er alles voor over hebben om zoveel tuin te krijgen.

Maar ik concurreer met mensen die $40 per yard installatie vragen.
Deze thread is een voorbeeld van waarom vragen wat alle anderen vragen, niemand echt helpt. Wat ik kan vragen en wat jij kan vragen, is heel verschillend. Als je mijn prijs zou nemen en die in jouw omgeving zou proberen, zou je niet veel werk binnenhalen, toch?

#33 ·
Ik reken slechts $100 per yard als het minder dan 5 yards is. Het is $30 per yard plus mijn uurtarief en de Bark Place rekende me $50 bezorgkosten, dus ik heb het gemiddeld op $100 per yard. Meestal zit ik rond de 85 yard, want de meeste van mijn klanten bestellen 15 yards. Je moet uitzoeken wat voor jou werkt in jouw omgeving. Praat met een paar andere lokale jongens die het uitprijzen. Ik krijg van veel landschapsarchitecten in mijn omgeving te horen dat ik met 20% omhoog moet. Het hangt er allemaal vanaf met wie je praat. Ik heb nog nooit een klant gehad die klaagde. Ze hebben me gevraagd wat de prijs van het materiaal is en hoe lang ik denk dat het me gaat kosten en ze zeggen dat het eerlijk is. Voor die prijs. Ik ben net begonnen en ga mijn tweede jaar in. Dus ik ben nog steeds aan het leren, maar het heeft tot nu toe voor mij gewerkt.

#36 ·
Holy carp...dan weer, in GR hebben we de meeste schorsblazers per hoofd van de bevolking in de natie.

Deze prijzen zijn geweldig.

Maar hoeveel doen er aan job costing? Krijg je echt wat je zegt?
Ik heb verschillende 10yd klanten. Elk voorjaar, $100/yd geleverd en geĂŻnstalleerd. De kosten zijn ongeveer $30/yd.

Er zijn hier geen accounts die meer dan 10yd hebben, voor zover ik weet. Als die er wel zijn, zou ik nog steeds $100/yd bieden.

Ik kan ongeveer 1yd per uur gooien. Dus 10yd = 10 uur. $300 aan mulch, $30 aan brandstof = $670 netto. Factor ongeveer 2 uur laad-/rijtijd = $55/uur. Dat is natuurlijk solo.

Ik zou verzekeringen, onderhoud, etc. kunnen meerekenen en die $55/uur kunnen verlagen tot ongeveer $40/uur, maar dat heb ik allemaal meegerekend in de kant van het maaien. Ik factureer $60/uur voor het maaien, wat neerkomt op ongeveer $52-$54 met reistijd, dan minus de kosten, etc. komt het neer op ongeveer $30/uur netto.

Als ik maar $40/yd kon krijgen bij het mulchen, zou ik er niet eens mee bezig zijn. Dat ben ik echter alleen.

#35 ·
De schorsklussen die ik heb gedaan, hebben me $100 per yard of $85 per yard opgeleverd. Afhankelijk van hoeveel schors ze nodig hadden. Ik maai voornamelijk, dus ik heb dit jaar niet veel tijd gehad om schors te doen. Er is maar één bedrijf dat schors blaast waar ik ben en dat is in Idaho. Zoals ik al zei, ik ben nog steeds bezig met het leren van mijn prijzen.

#42 ·
Ik ben geen grote fan van het prijzen van grotere klussen zoals deze per yard. Ik gebruik liever onze offertecalculator, die manuren, individuele lonen, apparatuur en materialen meeneemt en mij een prijs geeft op basis van de gewenste brutowinstmarge. We gebruiken een benchmark van 1-2 yards mulch die per uur met de hand kan worden verspreid, afhankelijk van de omstandigheden en de toegang ter plaatse.

Onze onderhoudsdivisie heeft zojuist een full-service offerte ingediend met een mulch topdressing van 400 yard met chocolademulch. Met 1,4 yards per manuur kwamen we uit op ongeveer $70 per yard, waarbij we de omgekeerde wiskunde in de berekening gebruikten. Die prijs is gebaseerd op het feit dat de klant meerdere diensten afneemt.

#43 ·
Ik ben geen grote fan van het prijzen van grotere klussen zoals deze per yard. Ik geef er de voorkeur aan om onze offertecalculator te gebruiken, die manuren, individuele lonen, apparatuur en materialen meeneemt en me een prijs geeft op basis van de gewenste brutowinstmarge. We gebruiken een benchmark van 1-2 yards mulch die per uur met de hand kan worden verspreid, gebaseerd op de omstandigheden en toegang ter plaatse.

Onze onderhoudsdivisie heeft zojuist een full-service offerte ingediend die een 400 yard mulch toplaag met chocolademulch omvatte. Met 1,4 yards per manuur kwamen we uit op ongeveer $70 per yard, door de omgekeerde wiskunde in de berekening te doen. Die prijs is gebaseerd op het feit dat de klant meerdere diensten afneemt.
Man! Je weet dat je het ver geschopt hebt als je chocolade gebruikt om mulch te maken!
Wij gebruiken nog steeds houtsnippers :(